Rozhlédni se, člověče 26.

Rozhlédni se, člověče 26.

Anotace: Z cyklu nevšední perspektivy aneb na cestě k úběžníku.

Sbírka: Rozhlédni se, člověče.

 

zatím co město ještě spalo a tobě se jen cosi zdálo…

Autor Luky-33, 06.04.2017
Přečteno 538x
Tipy 7
Poslední tipující: Kett, Philogyny1, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

líbí se mi Tvůj pohled na svět...

06.04.2017 07:44:17 | Philogyny1

Děkuju. Tenhle kousek se povedl jen na půl, i když nemůžu říct, že bych byl zklamaný. Nejsem. Ty věci, které občas dělám, nemají vlastně žádný scénář. Já sice v hlavě nějakou myšlenku mám, ale to jak nakonec dopadnou, co způsobí, koho osloví a podobně, je vždy otevřené a musí to tak zůstat. To je něco nedotknutelného. Já totiž z duše nenávidím lidi, kteří dělají podobné věci, ale nedají jim tu svobodu. Nedokážou se smířit s tím, že to nakonec dopadne úplně jinak, než mohlo. V jejich očích to totiž nějak dopadnout má a takový přístup je špatný. Takoví lidé totiž z poetiky něco „těží“ a to se zkrátka nesmí.

Původně jsem si myslel, že se mi podaří vyfotit ruku člověka, který si tu báseň osvojí. Následně jsem k tomu úvodnímu snímku chtěl doplnit další a nakonec dopsat svůj text, který by vzešel z toho okamžiku, něco jako můj pohled. Byla by to taková skládanka, ale… nevyšlo to.

Celkem dost lidí si toho svitku nepochybně všimlo, většinu z kolemjdoucích však jen zarazil v chůzi. Přinutil je zastavit, ale nikdo z nich si jej nevzal. Měl jsem pocit, že mají snad i z něčeho strach. Jejich ostych přemohl zvědavost a nic, vůbec nic jim nedovolil… Působilo to na mě dost zvláštně. Takové reakce jsem nečekal. Napadlo mě, že jsem možná udělal chybu, že to místo bylo živé až moc, že kdybych báseň umístil jinam, někam, kde by s ní člověk byl sám, tak by se asi choval jinak. Po dvou hodinách jsem to vzdal, sbalil si svá fidlátka a nechal báseň svému osudu. Možná byla rozmočená deštěm, nebo se odvážil sám vítr, možná ta paní na cestě domů. Ta co nad ránem asi spěchala do práce a pro to mé pečlivé aranžování na místo měla pochopení. Neřekla ani slovo, ale ten její pohled, ten toho napovídal…

07.04.2017 09:44:08 | Luky-33

A nenapadlo Tě třeba, že si ji nikdo nevzal z úcty...na mne působí s tou černou? mašlí jako nějaký poslední pozdrav, pro někoho, komu se na tom místě něco stalo, třeba, píšu jen svůj pocit. Já, jak se znám, tak bych si ho odfotila a šla dál, neměla bych odvahu porušit soukromí...možná kdyby byla ta mašle červená, ža by byla jiná asociace, zamilovaný dopis(báseň)by mohl být pro kohokoli...

07.04.2017 10:25:45 | Philogyny1

Ta fotka klame, mašle byla ve skutečnosti modrá. Obvykle řešívám děsné pitominy, ale barvě jsem tentokrát žádný velký význam nepřikládal.

07.04.2017 13:22:45 | Luky-33

Já jsem po tátovi částečně barvoslepá, píšu upřímně to, co vidím, zkus to ještě s červenou, zajímalo by mne to, jestli bude někdo reagovat, je to dobrý nápad. A oči někdy mluví, znám to...

07.04.2017 15:46:58 | Philogyny1

Já vím, už jsi to jednou někde psala, ale na téhle fotce by barvu stejně nikdo nepoznal, bylo ještě málo světla… Opakovat v podstatě to samé se mi nechce. Napadlo mě to tak nějak spontánně, když jsem se v noci coural po Klatovech. :-)

07.04.2017 21:31:42 | Luky-33

já jsem někdy urputná, zajímají mne reakce lidí...

07.04.2017 21:39:19 | Philogyny1

Moc hezké a příště bych prosila obrázek na levou stranu, aby se mi odblokovalo krční svalstvo, děkuji moc. :-))

06.04.2017 06:43:58 | Iva Husárková

Omlouvám se... Ráno jsem měl dost problém sem ten obrázek napasovat. Dělal jsem to v terénu a moc se mi to nedařilo, je tedy možné, že jsi natrefila na nějaký ten mezi stav a viděla jen jeho část...

07.04.2017 09:48:04 | Luky-33

...no jó... uvízla sem v mezistavu a v mezičase... teď už je to čitelnější... a se nemáš za co omlouvat, naopak bych řekla, že jsem bohatší a mám víc zážitků než ostatní, kteří neuvízli... hezký!!! P.S. Kdybys příště umístil pod mašli bankovku přijatelné nominální hodnoty, skoro bych řekla, že nějakou člověčí ruku bys vyfotil... :-))

07.04.2017 12:29:04 | Iva Husárková

No ve výsledku z toho zbylo jen takové nakročení, nebo spíš torzo, jehož poeticko-literární hodnota se limitně blíží nule. Možná ho sejmu, aby tu nestrašilo. :-)

To nepochybně, ale to by potom jaksi popíralo samo sebe. Jak už jsem psal, ta věc žádný účel nemá, ta věc prostě je.

07.04.2017 13:41:46 | Luky-33

rozhodně to nebylo nakročení, ani torzo... byl to let orla, kroužícího vysoko nad vší přízemností... a nemůžeš ji tam nechat... třeba nějakou vyprahlou duši, stojící nad propastí, Tvůj vzkaz zachrání... :-))

07.04.2017 13:46:23 | Iva Husárková

zkouším si představit, jak bych reagovala... asi podle své momentální situace... a vzhledem k tomu, že jsem byla ve fázi roční účetní závěrky a daňového přiznání, asi bych měla strach, že když svitek rozbalím, bude tam stát - pozor! právě jste se stal(a) mimořádným(ou) daňovým(ou) poplatníkem, s povinností zaplatit do 10-ti kalendářních dnů od přečtení svitku jednorázovou daňovou povinnost ve výši jednoho milionu korun českých... blahopřejeme!!! S přáním krásné smrti Váš Finanční úřad... :-))

07.04.2017 13:51:58 | Iva Husárková

Pro strach z berňáku si nechat ujít takovou pěknou věc… Bylo to hezky udělané, žádný obyčejný papír, žádné obyčejné písmo.

08.04.2017 09:10:15 | Luky-33

...jeeežiš, promíň... kdeže je ten svitek... :-))

08.04.2017 13:40:08 | Iva Husárková

Těžko říct, ale já ho nechal v Klatovech. :-)

08.04.2017 21:09:25 | Luky-33

ooo... tož sem dosvitkovala... Klatovákům těm je hééééj... :-))

09.04.2017 11:17:26 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí