Poděkování

Poděkování

Anotace: Díky vám všem!

Vážení přátelé,
ráda bych ještě jednou vyjádřila dík, že jste si na babičku vzpomněli.
Všechny vzkazy od vás byly vytištěny a doprovodily babičku na její poslední cestě. Kytici od vás jsme po obřadu převezli na hřbitov a umístili na náhrobek rodinného hrobu. (Kytice se světlou stuhou - na druhé fotce je zblízka, ale pardon za kvalitu fotky.) Toto je posledním příspěvkem a posledním sbohem na tomto účtu.

Dovolte i mě se zde s babičkou rozloučit (i když ne ve verších)..

 

Drahá babičko,

i když ses se mnou loučila v předstihu a připravovala na tento den roky, smutno je mi.

Tak silnou, veselou a citlivou ženu totiž jen tak někdo ve svém životě neměl. Ale já měla. A za to ti děkuji z celého srdce.

Dokázala jsi po všem, co jsi prožila zůstat pozitivní a pevná v tom, co jsi chtěla. Zvládla jsi nemoc svého manžela, přestála jsi každou nesnáz se svými dětmi a v neposlední řadě jsi vyhrála souboj nad vlastní bolestí a samotou. Stáli jsme při tobě v tvém konečném rozhodnutí, ale byla jsi to přece jen ty, která jsi nám dávala příklad pozitivního myšlení a hledala ve všem ty světlé chvilky. A to jsi nás učila celý život. Hledat to zábavné a dobré, byť jen pouhý střípek krásy, v každodenním životě.

Vzpomínám si na to, jak jsi s pýchou opatrovala své květiny… Nebo jak sis ochočila každé zvíře... Jak jsi vymýšlela, čím zabavit svá vnoučata a  i přes své nemocné nohy jsi mě učila tančit... Nebo jak sis jednou vzala své vnučky na kobereček a učila nás péct vánočku, abychom to uměly pořádně. Byla jsi vrbou, která uměla naslouchat a v mnohém poradit a to nejen nám, ale každému kdo o to stál.

Jsem na tebe hrdá, protože není mnoho lidí, kteří by pod náporem samoty nezanevřeli na život a hledali si i ve stáří nové záliby.

Ty jsi spíše oprášila staré zájmy - básně, které si léta nosila ve své hlavě, ale přes všechna příkoří neměla čas se o ně se světem podělit. Až v poslední kapitole svého dlouhého života sis našla chvíli, nezalekla se pokročilé techniky a směle publikovala své básně na internetu. Našla sis nové přátelé a nový smysl svého života – vepsat svou duši do rýmovaných řádků. A tím jsi žila až do své smrti.

V ten den jsem za tebou přišla, a když jsem viděla, že už nastává konec, vzpomněla jsem si na tvůj smích a s hrůzou si uvědomila, že už ho vícekrát neuslyším. Pak jsem ho však zaslechla ve své mysli, nebyl tak zvučný a hlasitý, ale byl tvůj a byl se mnou, protože dokud na tebe budeme vzpomínat, budeš s námi.  

 

V posledních letech, když bylo bolesti nejvíc, ses mi svěřila, jak ti chybí tvoje maminka. Ale věřím, že se s ní teď objímáš v nebi.

 

vnučka Jana

 

Autor jitka.svobodova, 15.09.2020
Přečteno 292x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ÚSMĚV.Z

18.09.2020 14:45:55 | zdenka

Janičko děkuji že jste sem napsala abychom se s Jitunkou mohli tímto způsobem i my rozloučit :-((( jste báječná vnučka milující a já Vám moc děkuji za Vaši lásku k babičce objímám Vás a přeji Vám hodně síly krásné vzpomínky a vše dobré ve Vašem životě děkuji moc :-)))

18.09.2020 10:27:43 | Iva Husárková

...Milá Jano,tu lásku,se kterou jste vše pro ni dělala,tu si odnesla s sebou......ať se Vám daří...a děkuji,že jste se o to s námi podělila...Ji.

18.09.2020 10:20:59 | jitoush

Chtělo by se říct, že jste, Jano, svým silným textem vykonala jakousi tečku, za plodným životem své babičky.
Ale já jsem známý tím, že velmi často užívám tečky tři...

Využijte tedy ony tři tečky, jako druhdy já.

A chovejte naději na možné setkávání, byť ve vzpomínkách.

Jsem s pozdravem
Martin alias kudlankaW

17.09.2020 18:46:50 | kudlankaW

Jani, děkujeme za podělení o vzpomínky, osobně jsem babičku neznala..věřím, že objímá. ** Hodně sil a zdraví celé Vaší rodině. *

16.09.2020 12:57:36 | jenommarie

Jani, Váš vzkaz babičce je jen podtržením lásky, kterou jste k ní chovala :-)

16.09.2020 08:16:36 | Dreamy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí