Klaus umožnil krást, Kalousek v tom vesele pokračuje...

Klaus umožnil krást, Kalousek v tom vesele pokračuje...

Anotace: Nedělejme si iluze - krade pravice i levice. Kdyby se nedejbože dostali k moci zase komunisté, tak se bude také krást, ale kritické pisálky a opozici opět zlikvidují. 20% českých občanů si to přeje.

 

 

 

Úředníci Evropské unie dali podle serveru Aktuálně.cz ministrovi financí Miroslavu Kalouskovi (TOP 09) na srozuměnou, že nevěří auditním zprávám, které o čistotě čerpání evropských dotací posílají jeho lidé do Bruselu. Úředníci prý Bruselu záměrně zatajují chyby. V případě úřednických chyb může Evropská komise plošně zkrátit dotace, záměrné falšování je pak podle tuzemského práva dokonce trestným činem.

 

"Kontrola zjistila významné riziko (significant risk), že centrální auditní orgán České republiky systematicky upravuje výsledky auditů tak, aby se v roční kontrolní zprávě snížil podíl chyb pod nebo na dvouprocentní hranici," cituje ve včerejším vydání deník Insider českou část výroční zprávy Evropského účetního dvora. Tato instituce sídlící v Lucemburku hraje v Evropské unii stejnou roli jako v Česku Nejvyšší kontrolní úřad, avšak s tím rozdílem, že bruselští politici nemohou jeho zjištění ignorovat.

 

Exemplárním případem je zpráva o dopravních dotacích za rok 2011. Auditní orgán odhalil, že špatně bylo rozděleno 1,85 procenta evropských dotací. Šlo tedy o zanedbatelnou částku do dvou procent, která potvrzuje, že dotační systém funguje správně. Lucemburská kontrola však tvrzení auditního orgánu prověřila a zjistila, že v dopravních projektech bylo chybně rozděleno 41,82 procenta celkové částky. V takovém případě Evropská komise automaticky krátí zmíněných 41 procent z dotačního programu, v tomto případě ze 160 miliard, které byly Čechům na dopravu přiděleny. Může však celý program zastavit, pokud usoudí, že kontrola selhala úplně. (Zdroj www.ceskatelevize.cz)

 

Morálka a čest jsou prázdný pojem


Připomeňme si slova Tomia Okamury z jeho blogu:

"To, že se tak masově kradlo a krade se i dnes, má jeden základ - lidé absolutně nedbají na svou čest. Tenhle pojem už valné části politiků a úředníků prostě nic neříká. My ohrnujeme nos nad Cikány, ale i kdyby kradli tisíckrát víc, nezpůsobí státu takové škody jako dodnes bezúhonní "slušní" Češi. I kdyby přepadali tisíckrát víc, nezničí tolik životů a osudů jako česká justice a její byrokracie včetně exekutorů, mnohých policistů a státních zástupců. Čest těm slušným, ale všichni u sebe, ve svém okolí nějaký případ zneužití moci nebo velké nespravedlnosti. Tohle sebou přináší bezmoc a právní nihilitu. Lidé si říkají: Jsem slušný, neberu, nekradu a budu žebrák, zatímco ti, co kradou, mají miliony i miliardy. Stát mi ubližuje, křivdí, nepomůže, naopak za velké zloděje musím platit já. Proč? Más smysl být slušný na úkor sama sebe, na úkor rodiny, když vidím, že slušnost nikdy nad podvodem nezvítězí?


Smysl to má. Přestože ta poctivost nikdy nezvítězí. Jenže pořád se nám bude žít lépe ve státě, kde ten boj nevzdáme, než v eldorádu lupičů, v zemi bez práva a hlavně bez spravedlnosti. Když rezignujeme, odsoudíme naše děti žít v zemi, kde budou okrádaní anebo sami budou krást."

Autor Aťan, 27.05.2012
Přečteno 512x
Tipy 2
Poslední tipující: poeta
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí