Ministryně kultury za všechny peníze...

Ministryně kultury za všechny peníze...

Anotace: Liter je literární web, předpokládám tedy určitou úroveň kulturnosti uživatelů, a proto by neškodilo podívat se na ministryni kultury ČR Alenu Hanákovou.

 

Video doporučuji shlédnout od 3:15 min. - ZDE

 

Pohled na paní ministryni kultury Alenu Hanákovou v Událostech, komentářích 7. 9. byl tristní, viděli jsme tam loutku v sličné ženské podobě, kterou umístili kdesi na večerní náměstí, zaměřili na ni světlo reflektoru, natáhli v ní nějaký pružinový mechanismus a pak ho spustili. Loutka pak dělala co mohla, tedy měla.


 

Primitivní zvukový pásek se v ní ale zadrhnul nebo byl špatně nastavený mechaniky, kteří jí ho vložili do mluvidel. Loutka tak jen opakovala pár šílených frází, které normální lidská bytost snad ani nemůže vyslovit, aniž by se přitom nezhroutila děsem z toho, co z ní vychází za nesmysly. Jedinou možnou reakcí lidského tvora by v té chvíli bylo utéct, vzdát to, mávnout rukou a vzkázat,  polibte si šos.

 

Loutka paní ministryně však dál a dál mluvila a vypouštěla neuvěřitelný řetězec žvástu, v němž se stále dokola opakovala slova „řídicí procesy“, což nejspíš souviselo s tím, že cosi nefungovalo v jejím vlastním loutkovém stroji, který tím vysílal zoufalý signál do svého „řídicího centra“.

 

Šňůry se zapletly, paňácovitost vystoupila v pravé podobě

 

Paní Hanáková je loutka, což bylo patrné už v okamžiku, kdy na ministerstvo nastoupila. Její loutkovitost se projevovala zatím tichým pohybem na špagátech, jejichž ovladači dávali pozor, aby se nitě příliš nezapletly, nezamotaly a nebránily v pohybu, který byl zatím strnulý, nepřirozený a hraný, ale jakž takž „šel“. V okamžiku komplikovanějšího úkonu však musel nutně narazit na svou mez, šňůry se zapletly a dřevěná paňácovitost vystoupila v pravé podobě.

 

Česká politika je ve stavu, že její výkon obstarávají vedle zcela jasných bídáků, lotrů a ničemů též loutky, marionety a maňáskové. Jejich distribuci a přísun zajišťuje lidská ješitnost, exhibicionismus a též jev, se kterým je nutné počítat jako s jistotou, totiž hloupost.

 

Hloupost je přitom zcela přirozeným projevem lidství a dává životu zajímavost a svéráz. Má své místo i v politice, ale její tragédie spočívá v tom, že umožňuje snazší existenci bídáků. Hloupý člověk však ještě nemusí být člověkem zkaženým. Často v něm dojde k nějakému morálnímu obratu, který si naopak vychytralý člověk rozmyslí. V tento obrat věříme v případě ministryně Hanákové. Věříme, že není její touhou být hloupou loutkou. Dokud však bude na ministerstvu či v nějaké jiné funkci, bude jí.

Zdroj: Jiří Peňáz LN

 

...a starší únorové VIDEO bez komentáře - ZDE


.



Autor Aťan, 15.09.2012
Přečteno 560x
Tipy 2
Poslední tipující: poeta
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Já mám prostě rád toho Hurvínka......základní sada špagátů ,dobrej dubbing..a hotovo :)))

15.09.2012 17:05:26 | poeta

:-)) a na špagátu měl i koulení očima, to u Hanákový dost podcenili

15.09.2012 17:18:42 | Aťan

koukal jsem na to 4 minuty,pak znova 4čtyři minuty,pak ještě IV. minuty
ale popravdě ty procesy co byly špatně nastaveny po dobu těch čtyř minut se v procesu slov té paní co v procesu politiky nemá co dělat jelikož patří do úplně jiného procesu a ještě ke všemu je,, si myslím,, celá tak nějak špatně nastavená..
to jen k těm procesům ,aby daňový poplatník věděl :))

15.09.2012 22:06:58 | poeta

teď už to musí být jasné každému! :)

16.09.2012 08:44:12 | Aťan

Dál jsem si záležet..
důležité je že vše udělal správně jak mu řekli,zaslouží si pochvalu a s klidem může jít..

16.09.2012 08:54:09 | poeta

Ministryně je čím dál slavnější, za herecký výstup "Nastavené procesy" dostala angažmá v Divadle Feste, viz:

Vážená paní ministryně,
dovolte, abych Vám nabídl uměleckou spolupráci.

Během víkendového provozu, kdy jsem aplikoval procesy odpočinku, jsem zhlédnul záznam multimediální performance, kterou ve večerním vysílacím čase laskavě odvysílala stanice ČT24. Přiznám se, že jsem o Vás do tohoto uměleckého počinu nevěděl. Mé procesy jsou evidentně transformovány tak pomalu, že jsem Vás viděl vůbec poprvé. Paní ministryně, i když jsem mladý člověk, viděl jsem v oboru leccos tady i v zahraničí, a musím konstatovat, že mi Váš suverénní výkon vyrazil dech. To celé v téměř monologické struktuře, kdy repliky druhé herečky, jakési Drtinové, Vaše tvůrčí procesy spíše retardovaly.

Ještě předtím, než učiním nabídku, dovolte, abych se zastavil u jednoho výrazného aspektu Vašeho divadelního umění. Jako milovníka německé herecké školy mě fascinovaly procesy, v nichž jste se zkušeně a bez uzardění stavěla čelem k publiku. Nebojím se tvrdit, že jste tak transformovala všechno, čeho v přímé komunikaci s publikem bez zbytečných gest dosáhli např. David Prachař nebo Eva Salzmannová. A to jsou prosím herci Národního divadla, první scény! Schopnost vyvolat u diváka dojem, že i když herec „mele tu svou“, je s ním stále veden dialog, prozrazuje probíhající procesy hereckého zrání. Skutečnost, že jste stála čelem ke kameře a dokonce se do ní dívala, považuji za vyzrálou prozíravost a nepochybuji o tom, že jste v postupující transformaci tyto procesy hereckého zrání již započala. Skvělé! Bravo, volám hlasitě a závidím Vašemu režisérovi. Takový materiál, to se hned tak nevidí.

Uznávám také, že jste skvěle uplatnila rovněž Stanislavského psychologické techniky. Ten průběžně se transformující psychologický přesah, ten tlak do jádra postavy jen s několika přebrepty, ta schopnost udržet procesy kulminace dramatické situace skoro půl hodiny. A nutno říct, že text jste nedostala nejlepší. V některých částech bych si dokázal představit škrty či jinou transformaci, ale to je samozřejmě na režisérovi. A zatímco německá škola dodávala Vašemu výkonu na ironii a komediálnosti, psychologický přístup k deklamaci budoval Váš tragický potenciál. Řekněte sama, který z ministrů má takový rejstřík?

Dovolte tímto, abych Vám nabídnul angažmá v našem Divadle Feste.

Na závěr poznámka k načasování Vašeho výstupu. Vytasit se s vrcholem divadelní sezóny ještě před jejím začátkem je pro divadelníky výzvou hodnou ministryně. Tohle zkrátka bez průběžné transformace nebude jednoduché dohnat. Nicméně, procesy času kvapí, jak si Vás dovolím citovat, a kdo pracuje jinak, může přijít o místo. Končím tedy a jdu studovat. Dnes mám Úvod do schopnosti formulace I.

Budu velmi rád za odpověď na emailovou adresu jirkahonzirek@centrum.cz.

S procesy úcty

Jiří Honzírek
Divadlo Feste

17.09.2012 12:22:23 | Aťan

Měl jsem rozepsaný podobný pochvalný dopis..no nic zase mě někdo předběhl..nemáme to s cimrmanem lehké.

17.09.2012 13:03:21 | poeta

:-)

17.09.2012 13:03:49 | Aťan

:_D

15.09.2012 18:05:55 | CCGREE

:)))

15.09.2012 17:35:43 | poeta

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí