ZPRÁVY pro ty, koho to zajímá

ZPRÁVY pro ty, koho to zajímá

Anotace: Výsledky jednání s parlamentními stranami o návrhu, aby v parlamentních vyšetřovacích komisích mohli být občané a ne pouze poslanci. Z TV se to myslím nedozvíte.

 

Iniciativa „Vraťte nám stát“ zveřejnila 4. 10. 2012 výsledky jednání s parlamentními stranami o návrhu, aby v parlamentních vyšetřovacích komisích mohli být občané a ne pouze poslanci. Taková komise s přítomností respektovaných osobností je jasným protikorupčním nástrojem. Poslanci příští týden předloží námi připravený zákon do Parlamentu.

 

V posledních měsících sleduje veřejnost takřka v přímém přenosu denně skandály s cynickým rozkrádáním veřejných prostředků i manipulace s veřejnými zakázkami. Tyto skandály jednoznačně ukazují, že situace je neudržitelná a ohrožuje základy ústavního systému České republiky. Potvrzuje to i Zpráva o činnosti BIS za rok 2011, která v kapitole Organizovaný zločin přímo uvádí: „Tyto projevy i v roce 2011 spočívaly především v prosazování partikulárních zájmů prostřednictvím nestandardního ovlivňování rozhodování orgánů státní správy, samosprávy a justice. Ačkoliv tyto aktivity často vedly k poškození veřejných rozpočtů a majetku, jejich negativní dopad na zájmy státu významně přesahoval rovinu čistě ekonomickou. Docházelo k narušování legality výkonu státní moci a legitimity rozhodování státních orgánů. Takové případy přispívaly k podrývání důvěry občanů ve veřejné instituce, což v konečném důsledku ohrožuje samy demokratické základy právního státu.

 

Na základě získaných poznatků lze organizovaný zločin a jeho subjekty v ČR rozdělit do tří rovin.

 

1. První představují skupiny přímo ovlivňující rozhodování nejvyšších orgánů státní správy, samosprávy a legislativní proces způsobem, který může ovlivnit základní funkce státu.

2. Druhou rovinu tvoří struktury, které ovlivňují justiční orgány formou jejich korupce nebo diskreditace, čímž ohrožují řádný výkon spravedlnosti.

3. Třetí pak subjekty, které systematicky vyvádějí prostředky z veřejných rozpočtů, resp. masivně legalizují, popř. mají potenciál legalizovat, výnosy z trestné činnosti.


 

Proto prioritně iniciativa „Vraťte nám stát“ požaduje okamžité zřízení občanské parlamentní vyšetřovací komise pro vyšetření napojení organizovaného zločinu a tzv. kmotrů na politiku, veřejnou správu a justici. K tomu je nejprve nutná změna jednacího řádu Poslanecké sněmovny. Dnes totiž v parlamentní vyšetřovací komisi mohou být pouze poslanci, ale ti při vyšetřování těchto podezření mohou být pochopitelně ve střetu zájmů. Navrhovaná vyšetřovací komise by měla ze zákona přístup do materiálů BIS, neboť informace o prorůstání organizovaného zločinu do politiky a justice existují zejména v dokumentech BIS.

 

Návrh zákona, který připravila iniciativa „Vraťte nám stát“, nyní předloží poslanci do Parlamentu. Na tom, jak budou poslanci o návrhu hlasovat, se nejlépe projeví, kdo z nich má skutečný zájem na vyšetření napojení organizovaného zločinu na politiku, veřejnou správu a justici. To je nezbytný předpoklad obnovení důvěry veřejnosti v politický systém a právní stát. Více - ZDE (pdf)

 

 

Neprotestují chudí proti bohatým, ale OKRADENÍ PROTI ZLODĚJŮM

 

 

.

Autor Aťan, 06.10.2012
Přečteno 519x
Tipy 3
Poslední tipující: Stalker, ewon
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Aťane půjčím ti Pušku Mosin 1891/30 Sniper..měj ji pro případ pod postelí je to opakovačka :-)) dobrá stará škola :-D Dobře do toho pereš..dík za info.teda nejen ty že ale i ostatní co se nebojí,tak snad se blízká na lepší časy..

06.10.2012 11:31:54 | xoxoxo

piškvorko, Aťanova zásuvka je monitorována a na Liter to mají odtamtud jen krůček. :D Takže uveďme to na pravou míru, že jsi jen žertovala, jde jen o nadsázku a oba jsme proti násilí. :-)
Ledaže bys chtěla být na jedné cele s Romanem Smetanou :D
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1210/tykadlovy-rebel-roman-smetana

06.10.2012 11:46:07 | Aťan

neboj sranda :-)) A Roman Smetana kreslil tykadla a co jako ,mohl kreslit něco mnohem horšího já bych ho vyznamenala za umírněnost :-D

06.10.2012 11:59:43 | xoxoxo

přesně tak, ...už má dost velkej fanklub :) no, ale odsedět si to v tomto Absurdistánu bude muset.

Každou chvíli u mě čistím komenty lidí, které by politikům nejraději zakroutili krkem, ...nerad bych, aby kvůli mně přišli do maléru.

06.10.2012 12:05:28 | Aťan

Oprava: ...kteří by politikům...

06.10.2012 12:23:10 | Aťan

ten Absurdistán jak výstižné slovo ,ale mele se to všude ,jen zatím dobře že tady neteče krev i když ono se to bez ní někdy neobejde :-(

06.10.2012 12:20:50 | xoxoxo

souhlas

06.10.2012 12:21:48 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí