Shrnutí povolební situace

Shrnutí povolební situace

Anotace: Co ukazuje současná politická situace? Kdo je vítěz, a kdo se pouze veze? Jak vnímám SPD v poslanecké sněmovně? A kdo se vymlouvá a kdo chce něco dělat? Moje názory na tyto otázky

POVOLEBNÍ SHRNUTÍ

LISTOPAD 2017

 

 

 

Jelikož mě politika zajímá, nemůžu si odpustit vyjádření k situaci která právě nastala v dolní komoře parlamentu České republiky. Ač z výsledku bude asi patrné koho jsem nevolil, tak se vyjádřím tak, že v případě opakování voleb bych se rozhodl jinak.

 

Jako první se musím pozastavit nad volební účastní, asi jako vždy mi prostě necelých 61%  připadá jako málo, četl jsem názor, jako že nepřijít k volbám je vyjádření názoru, ale já si to nemyslím. Přijít k volbám a vhození prázdné obálky je vyjádření názoru, ale neobtěžovat se přijít, není nic jiného než lenost a neúcta k demokracii, k verzi kterou tu máme.

Druhá věc, jsou výsledky voleb. To že se ODS dostala na pozici druhé nejsilnější strany s 11,32% je pro mě ukázka, jak krátkou paměť národ má, jak rychle se zapomíná na Nečase a všechny ty hádky tehdejší nefunkční koalice. Ovšem výsledek SPD je ukázka jak tentýž národ věří každé blbosti co uslyší v televizi. Jak je možné, že silně extremistická strana, založená na strachu z ničeho, může dosáhnout na 10,64%, můj osobní názor je, že v předsedovi strany SPD vidím druhého Hitlera a to se toho přirovnání opravdu neštítím. Volební program, který pohrdá základy demokracie, když odebírá právo na víru, tedy přesněji, odebírá právo na jinou než „správnou” víru, což je vlastně totéž, co dělá i ta „nesprávná” víra. Není to paradox? Podle mě, je volební úspěch SPD velkým nebezpečím pro naši společnost.

Ale jdeme dál. Nad čím kroutím hlavou, je neochota politických stran, prosazovat svůj program, mimo vítězného ANO 2011 se nikdo do vlády nežene, schovávají se za argument, že se nechtějí podílet na vládě, ve které bude premiérem obviněný miliardář a podnikatel se střetem zájmů, jenže, téměř 30% voličů to tak chce, v demokracii se přece musí něco takového projevit.

Přesto, další problém opoziční strany mají s tím, že s nimi vítěz voleb nechce vyjednávat, no ono je to těžké, nedovedu si představit, že by někdo vyjednával o čemkoliv s někým, kdo do médií vypouští prohlášení, že za žádných okolností s ním do vlády nepůjde. Já bych se prostě zachoval stejně, vy říkáte že do vlády s námi jít nechcete? No tak s Vámi ani nebudeme o tom jednat, protože je to marnění času a já chci vládnout, tedy pracovat co nejdříve. Strana, kterou jsem volil já, zastává stejný názor, a já to považuji za obstrukci. Chtěl jsem, aby má strana prosazovala svůj program, ale pokud nechtějí jít do vlády, tak jak? Pokud ji nechtějí ani podporovat, tak jak? A to je pro mě důvod, proč v případě předčasných voleb, dám svůj hlas současnému vítězi, přesto že nesouhlasím s názorem na migraci, nesouhlasím s názorem na euro a nesouhlasím s dalšími už méně podstatnými věcmi, raději přetrpím to, než aby mnou volená strana, vyloženě veřejně vzdala boj za svůj program. Mám z toho pocit, že můj hlas jsem do urny hodil zbytečně a to už opakovat nebudu.

A ještě jeden můj názor, velkým zklamáním pro mě byl výsledek TOP 09, ještě hodinu před koncem sčítání, jsem chtěl dát chladit šampaňské a těšil jsem se, jako uvidím odcházet pana Kalouska do Kolbenky s životopisem, nebo že se alespoň bude věnovat práci, na kterou studoval a ve které by byl lepší než v řízení ministerstva financí ( což by ani nebylo těžké ) a na poslední chvíli mi spadl hřebínek, když je slavná TOP 09 složená z dinosaurů a ještě jiných výrazů, které tu nebudu psát, mohl bych dostat od někoho pár pohlavků a facek v průchodu ( jistě víte o kom mluvím, on je mstivej a věčně posilněn zahřívací tekutinou ) nad 5% a tedy se dostala do sněmovny.

Já doufám v předčasné volby, protože současný stav prostě nemůže fungovat dlouho.

Autor jajv, 26.11.2017
Přečteno 598x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí