Voda

Voda

Anotace: Těžký byl život lidí v horách a jsou místa i osady, kde se zase až tak moc nezměnilo ani v dnešní době.Učím se tady žít a vnímat přírodu přes pět let. Ale stále se mi zdá, že nic nevím. Ale ráda se učím stále.


Dnes bych Vám chtěla napsat mé malé zamyšlení o vodě. Konkrétně o vodě na Kysucách.
Již od dětství si pamatuji, jak rodiče i babička říkali, že musíme šetřit vodou a jak je voda vzácná. Myslím si, že dnes to platí dvojnásobně, ne-li vícenásobně. Ale je veliký rozdíl v tom, jak vodu můžeme získat. Na vesnicích a ve městech je to velice jednoduché. Otočíme kohoutkem a vida, voda nám teče a dokonce teplá. Jaká to slast, pohodlí. Vše bez práce.
S manželem jsme si koupili vysněnou chaloupku na Kysucách. Na úplné samotě, v údolíčku mezi lesy a loukami. V chaloupce máme také vodu, také můžeme otočit kohoutkem a voda teče. Sice jen studená, ale to přeci vůbec nevadí. Mám kamínka a tam si vodu po zatopení můžu ohřát. Je jen malinký problém a ten je v tom, že nám nesmí vyschnout studánka, jako se nám to poprvé letos stalo. A nejen nám. Studánky vyslychly i spoustě jiným chalupářům i horalům, kteří tady žijí stále. Letos bylo léto v horách opravdu nemilosrdné a prostě nepršelo.Máme to štěstí, že vlastníme studánky dvě. K té spodní musíme chodit s kyblíky a vodu si nanosit. Pokud je studánka plná a voda má z čeho přitékat, děkuji za každé vědérko vody, které si těch 200metrů do chaloupky ráda odnesu.Ale letošní léto vyschly studánky obě a to na plných 14 dní. Déšť ne a ne přijít. Naštěstí máme kamaráda ve vesnici, který nám do barelů vždy vodu rád dal. Ale v této těžké době si člověk uvědomí, že voda není vždy samozřejmost.
Šla jsem jednoho dne opět na procházku a cesta mě zavedla na louky, kde bača pásl stádo oveček.Jak mi řekl, má jich ve stádě 325 a k tomu dva hlídací pejsky.Chvíli jsme si vykládali o životě tady v horách a po chvíli se zvedl vítr, obloha se zatáhla a začalo pršet. Sláva, pomyslela jsem si. A bača s krásným úsměvem povídá ,, no konečně, už nám to zlato z něba padá."
Ano, v horách je voda cennější než zlato.
A já si jí vážím ještě více, než tomu bylo dřív.

Autor Jarunka, 27.11.2022
Přečteno 172x
Tipy 16
Poslední tipující: Emily Říhová, jitoush, Iva Husárková, V.N.Losinský, paradoxy, jenommarie, šerý, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Každá kapka je důležitá, kéž by takových lidiček jako jste vy bylo víc...
Krásný adventní čas, Jaruško* (*)

15.12.2022 21:21:26 | Emily Říhová

Tuto si také pamatuji a máte mojí poklonu..a úctu..jste výjimeční..váš přístup k okolí..přírodě a i je cítit..z TEBE milá Jaruško..ta krásná čistá duše *
Požehnání pro okolí..že jste tam a ochraňujete studánky..pro další generaci..ale hlavně pro přírodu samotnou.
Protože, né každý si těch darů váží a oceňuje..že máme tu možnost dýchat čistý vzduch..pít zdravou vodu..být součástí krásy krajiny..ach to i bolí..že jsou..mezi námi lidé..kteří jen těží a ničí. Kéž si všichni uvědomují tyto dary***
Děkuji TI moc a Opatrujte se a OBEJMUTÍ ti posílám. :)

27.11.2022 17:19:22 | jenommarie

Maruško, tuto si nemůžeš pamatovat, neboť je to má malinká úvaha z letošního léta.
Ty asi myslíš tu o studánkách, které jsou kolem Černé Ostravice. Já ji tady chtěla vložit v květnu, ale nestihla jsem to. Ale protože jsi ji vzpomněla a já Tě mám velice ráda a vážím si Tě, tak Ti ji tady zítra vložím. Snad to nebude vadit .-) přeci je už listopad. Ale k sedmi studánkám, o které se již sami tři roky staráme, přibyly ještě dvě. Snad k nim složím pár veršů a zítra ji máš u mně schovanou .-)
Ale děkuji za velmi pěkný komentář od Tebe Maruško.

27.11.2022 18:50:33 | Jarunka

Ona mi je asi připomínala..už si nepamatuji celek..ale ..myslela jsem si, že jsi jí třeba trochu předělala . A tak ještě budou další o vodě **:)* to je moc dobře. Děkuji za milá slovíčka Jaruško a opatruj se. Budu se těšit. *

27.11.2022 22:41:28 | jenommarie

Ach Jarunko. Ty voděnko vodo, která v krásu čistoty svět omýváš.*

27.11.2022 16:26:57 | šerý

Děkuji Ti milý Šerý, vážím si Tvých slov.
A přeji krásný adventní večer.

27.11.2022 18:51:21 | Jarunka

Opět krásný příběh ze života. Voda jsme my, proto bychom měli velice dbát na její čistotu.) hlavně i tu duševní

27.11.2022 14:33:17 | Constantine

To jsi napsal pěkně-VODA JSME MY. Kolik lidí si to uvědomuje? Raději se ani neptám.
Tobě též děkuji a přeji krásný adventní večer.

27.11.2022 18:52:36 | Jarunka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí