Neprobádaná krása

Neprobádaná krása

Oceán. Ta neprobádaná část našeho světa, ve které se skrývají různí tvorové, které ani neznáme. Nikdo nevíme co se tam dole ukrývá. Ale určitě je to svět okouzlující, protože do něj nijak nezasahuje lidská ruka.

Pod hladinu dopadá jen málo slunečního svitu a vidíme jen pár tenkých paprsků. Na samotné hladině je voda průhledná, ale když plaveme více ke dnu, voda je tmavší a poté nevidíme ani svou ruku. Občas okolo nás proplave malý tvor, možná se nám otře o nohu, nebo si nás ani nevšimne.

V našem okolí se objevují korálové útesy, které svítí nádhernými barvami a v některých chvílích chvílích si zde můžeme všimnout i malých rybiček, které se ukrývají mezi krásnými útvary, které člověk jen tak nevidí. Na dně můžeme vidět velké placaté ryby, které se schovávají pod pískem před predátory. V jednu chvíli si všimneme, že okolo jednoho z útesů ladným pohybem proplouvá žralok, který zastrašuje své nepřátele, aby se ho báli a utíkali před ním.

O kus dal je vrak potopené lodě, který je prorostlý mořskými řasami a na některých místech jsou i přenádherné korály. Ve dřevěné přídi je velká černá díra, kterou se dá proplavat do útrob trosek. Zde nachází svůj domov mnoho malých, ale i velkých tvorů. V prasklém sudu se schovává velký Kraken, kterému jdou vidět jen chapadla. To on tuto loď potopil a teď si ji hlídá jako svou trofej.

Tento kus oceánu Vám ale pořád zůstává neznámým, protože ho neznáte celý. Jen to jen malý střípek toho, co všechno se zde dá najít a co zde můžeme objevit. My jsme otroky oceánu, protože ten obklopuje kontinenty, které my známe jako své boty. Ale prozkoumávání oceánů je teprve zábava, protože nacházíme nevídané a neslýchané.
Autor ella_ha, 06.11.2023
Přečteno 77x
Tipy 2
Poslední tipující: Ondra
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nekonečné hloubky moří i oceánů - nádhera - potápěl jsem se s Tebou a jsou tam krásy nesmírné i tajemné a záhadné, milá Ello :)*
Moc děkuji za, velmi krásně napsané, podvodní toulky :)

06.11.2023 16:33:12 | Ondra

já moc děkuji a jsem ráda že jsi si zážitek užil

06.11.2023 16:35:16 | ella_ha

Velmi užil!
Rádo se psalo a měj se kouzelně :)

06.11.2023 16:38:04 | Ondra

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí