Je to snad konec?

Je to snad konec?

Je to snad konec?

Smrt. Co je to vlastně? Přemýšleli jste nad celým tímto kontextem? Bolí, nebolí? Má to každý jasně dané, kdy si pro něj přijde?

Už jako malé dítě jsem se smrti nesmírně bála. Žila jsem se sourozenci, rodiči, babičkou a tetou. Denně mě navštěvovaly zlé sny, kde jsem si musela vybrat osobu, která s nás první zemře. Budila jsem se s velkými pocity viny, neboť jsem si jí opravdu ve snu vybrala. Tady začínal můj mozek pracovat na dětské obrátky. Ta má šílená fantazie. Myslím, že si rodiče mysleli, že jsem blázen. Byla jsem jim?

První nepřímý pohled do oči smrti nastal v mých 10 letech. Zemřela má nejoblíbenější prateta. Zdálo se mi, že zemřela. Ráno jsem to všem ze strachem vyprávěla. Nikdo mi nevěřil. Jaké však bylo zděšení, když nám do schránky dorazilo parte. Všichni mlčeli a nejspíše si už opravdu mysleli, že jsem malý blázen. Ovšem nikdo nic neřekl. Viděla jsem strach v jejich obličeji a doteď nevím jestli to byl strach z této situace, která nastala, nebo ze mě? Věřme, že ze situace. To si však jen můžeme myslet.

Dostala jsem přísný zákaz jít s nimi na pohřeb. Ještě ten večer se mi zdál sen o tetě. Prosila mě svým láskyplným a milujícím hlasem, že se semnou chce naposledy rozloučit a poté už mě znovu nenavštíví. Ráno nastalo doslova šílenství. Strach, ale jasná priorita jít na pohřeb. Samozřejmě jsem si to „vyřvala“. Neznám totiž nic urputnějšího, než samotné dítě. Pohřeb dopadl docela dobře. Tetu už ve snu opravdu nepřišla, já sic ještě pár let trpěla zlými sny, ale na sklonku puberty vše skončilo. Dětský mozek začal pracovat dospěleji.

Nikdo si neuvědomuje smrt tak blízko nás dokud nás přímo nezasáhne. V mých třiceti letech jsem ze všemi krásně oslavila kulatiny. To, co přijde za půl roku však nikdo ani myšlenkou netušil. Zemřel mi otec. Tak lehce se to teď napsalo ta věta jen pouhým ťukáním do klávesnice. Ano zemřel. Mě zemřel, ale proč, proč mě? Proč ne nikomu jinému z vás? Já si to nezasloužím ani on ne měl čerstvě padesát pár dní, chápeš to? Pár dni ani o tom už nevěděl. Přemýšlíš, uvažuješ chceš být bůh, vracet čas. Nejde to, zkoušela jsem všechno nejde to vážně ne.

Po pár dní lítosti, vzteku a nové bolesti, kterou jsi ještě v životě nepoznal začne tvé sebeuklidňování. Čtu články co se děje po smrti. Představuji si ho jak sedí vedle mě. A víš co? V té chvíli je to zcela přirozené. Už ti vlastně nic jiného nezbývá. Zůstala ti doma jen malá urna. To je on? Bože to je tak morbidní. Dát si ho do jara do skříně. Tohle z nás zbyde? Nechci tomu věřit. Hledám internetem dál…..Tak jak to tedy je? Je pak ještě něco? Uvidíme ho a setkáme se. Většina literatury říká že ano a já tomu věřím. Musím. Musíme. Všichni.

Poslední dobou se už smrti nebojím. Je tady mezi námi byť chceš nebo nechceš. Týká se všech nás. Dokázala jsem ji lépe pochopit a přijmout do svého života. Už se tě tak nebojím.

Stejně jednou přijdeš. Prosím ať to není brzy, ale vím, že přijdeš.
Autor Marnivost, 16.03.2021
Přečteno 382x
Tipy 6
Poslední tipující: jenommarie, mkinka
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Smrt...tolik jsme o ní slyšeli a slýcháváme. Četli a číst budeme.Někdo z ní má strach, někdo ne a někdo se na ni i těší.
Já osobně jsem ve svém Životě přišla již o hodně lidiček, kteří byli pro mě důležití a měla jsem je ráda.Rodiče, sestra,babičky, atd. Oplakala jsem je všechny a všechny je stále nosím ve svém srdci.Kdysi, když jsem jim nosila na hřbitov kytky a zapalovala svíčky,plakala jsem a hodně mě to vysilovalo.Potom jsem si to ale nastavila jinak.Dám kytičku, zapálím svíčku a v duchu si u každého vybavím něco pěkného,co jsme spolu prožili. A pomáhá to, našla jsem vnitřní klid na těchto místech.Vím, že se jednou ,, sejdeme" a kdo nevěří, nebudu mu to vyvracet.
Jednou každý dojdeme na ten pomyslný konec,ale nyní jsme tady a měli bychom si toho vážit.Obzvlášť v této pro nás těžké době. Prožít každý den a pokud je to jen trošku možné, prožít ho co nejpěkněji.
Byl nám ,,dán" dar Života, tak ho žijme.A potom...až přijde ta zubatá...buďme Duchovně silní.
Pěkně jsi to napsala a já si ráda přečetla.Těžce se píše na toto téma, ale Ty jsi to zvládla velmi citlivě.
Ráda dávám..ST..

18.03.2021 21:46:15 | Jaruška

Pro mě je velmi důležité abych si je v srdci stále nosila, není to pro mě iluzí, vím, že už tady fyzicky nejsou, ale semnou bude taťka stále. Měla jsem k němu velmi blízko moc mi chybí. Je mi líto Jaruško, že jsi již přišla o tolik blízkých lidí, vždy je to velmi těžké a vysilující. Musíme žít dál tak i oni by to chtěli. Radovat se ze svými dětmi, mužem a děkovat za vše co máme. :* Děkuji i tobě za příspěvek.

19.03.2021 11:18:47 | Marnivost

Každý odchod blízkého člověka, nás rozhodně bolí a je to bolest, se kterou se musíme naučit dál žít. To mezi nebem a Zemí
no kdo ví..utěšujeme se, že nás stále střeží, ale i víme, že pokud nějaká ta energie..ta neviditelná duše..někde přebývá..že by měla být volná..alespoň tak se o tom všude píše...nedržet.
Podělila jsi se a otevřela své bolestivé, děkuji.;)
Mě maminka..přesně ten samý věk..jí 50 mě 30..je to už 19let..a chybí stále...člověk se musí smířit..nic jiného nezbývá.
A to, co jsi napsala o předvídání a pocitech..které jsi měla..nebo míváš..tyto senzibilní schopnosti má spousta jedinců..jen si je nedokážou vysvětlit..nebo se o nich i bojí promluvit..právě z důvodu, aby si o nich nesmysleli lidi, že jsou blázni.
Ono se asi i s tím nějak dá pracovat..mám pár knih..ale i to není nic pro dotyčného ...příjemného:);).
Nenech se otrávit a piš jak ti to dělá dobře..jistě si i čtenář najde. Hodně sil a pěkný den TI přeji.*ST ;)

18.03.2021 11:37:30 | jenommarie

Téma to je dobré, což o to, ale určitě bych zvolil jinačí formu... Dal tomu větší hloubku. Je tam několik zajímavých bodů, které by se podle mě daly rozvést mnohem více, než to, kam jsi to směřovala. Nejsem si jistý, zda toto je přímo úvaha, zařadil bych to jinam. Místy mi to přijde spíše jako stěžování si na něco, než zamyšlení se třeba nad naší smrtelností, strachem nebo egocentrickým myšlením... :o) Když se chce někdo zamyslet nad smrtí nebo strachem, musí to být pojaté komplexně. Říci, že mi třeba umřel pes, proč umřel můj a ne sousedův, když už měl věk nebo "čas", je za mě moc jednoduché a povrchní :o)

17.03.2021 20:00:03 | Crazymike

Ahoj. Ano, v něčem máš pravdu. Přemýšlela jsem kde zařadit. Nešlo tady o to napsat perfektní úvahu aby tady zapadala a přesně se vyjímala. Šlo tady o to vypsat se z něčeho co je velmi bolestivé. Mohla jsem rozvést, ale nechtěla. Mě přináší psaní radost a vlastně i formu úlevy. Není to stěžování je to spíše zoufalost nad tím vším co se mě stalo.
Jak říkam, nepsala jsem aby to tady bylo dokonalé, ale abych měla radost. Děkuji za tvou kritiku hlavně tyto věci nás posouvají dále.
PS: když jsem si jí poprvé přečetla chtěla jsem to hned smazat:D ale proč?

18.03.2021 09:23:59 | Marnivost

Nepsal jsem ti toto jako kritiku, ale jako fakt k zamyšlení, což by úvaha měla být :o) Většina lidí tu píše z úlevy, ale to je jen iluze, nic takového není, právě naopak... Stává se pak z toho závislost a připoutanost, což je ještě horší, než se nad tím trošku skutečně zamyslet a pochopit tento celý problém paradoxního myšlení :o( Smazat si to chtěla, protože jsi odhalila svoje já, což jsi moc neudělala, jak jsem psal, protože to bylo dost povrchní a ne hloubkové :o) Opět to je jen představa, či iluze pokřivené skutečnosti, která je pouze v jedné hlavě, která prostřednictvím svého ega to chce vnutit ostatním :o) Tak jednoduché to může být :o)

18.03.2021 10:15:29 | Crazymike

Já to napsala, protože úleva u mě přišla. Dělá mi to radost. Někdy nad vším tak hluboko přemýšlet mi přijde také nebezpečné. :*

18.03.2021 10:42:05 | Marnivost

Kvůli mně jsi to měnit nemusela, autor má právo na cokoliv, svým způsobem, jen jsem chtěl poukázat na daný problém :o) Piš dál, ale každý člověk by si měl uvědomit proces v kterém píše, jinak mu to nic nedá a bude opakovat šablony myšlení, co se zvrhnou...

18.03.2021 10:46:00 | Crazymike

To je právě ten klam myšlení :o) Nejde o tom hloupě přemýšlet, ale nebát se podívat do sebe, a změnit to zlo... Co se tam uhnízdilo...

18.03.2021 10:44:00 | Crazymike

Někdy to tak lehce nejde. Šablony jsou stejné, neuměla bych napsat nic veselého. Možná je to i strach se podívat do sebe, proto co by tam vše mohl člověk najít.

18.03.2021 10:49:26 | Marnivost

A co jako, nic tam není :o) Je tam jen iluze našeho strachu, ale lidé si neuvědomují to, že kdyby to skutečně pochopili, tak se změní vše...

18.03.2021 10:51:16 | Crazymike

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí