Tajemná krabice

Tajemná krabice

Mám takovou velkou krabici. Možná není až tak velká, ale dost na to, aby se do ní vešly střípky vzpomínek z celého mého života. Je tam hromada věcí, které pro mě něco znamenaly nebo znamenají. Kdyby tuhle krabici otevřel někdo cizí, asi by nechápal, proč si někdo skladuje zrovna tyhle krámy…

Igelitový pytlík plný různě poskládaných nebo zmačkaných papírků. Na základce jsme o hodinách občas měli prostě jiné starosti, než poslouchat nudný výklad. Řešili jsme strašně důležité věci. Povídání bylo moc nápadné, bezpečnější bylo házet přes celou třídu psaníčka, nebo si hrozně nenápadně dvacetkrát za hodinu podávat mezi sebou propisku. A co že jsme to tak důležitého řešili? Tak třeba co se stalo v minulém díle Mé tlusté Valentýny, jak byl Orestes strašně sexy, když zachraňoval lidi v povodních. Jestli půjdeme odpoledne na sídlák. Kdo se na koho naštval a kdo se s kým rozešel. Jak se nám nechce na odpoledku a spousta dalšího.

Prázdná lahvička od voňavky. Jsou tu vlastně tři prázdné lahvičky. Jedna je tyrkysová se žlutým víčkem. Moje úplně první voňavka, kterou jsem dostala jako malá. Pořád je z víčka cítit ta sladká ovocná vůně. Zbylé dvě voňavky jsem dostala od svého kluka. Zlatá lahvička a lehce nasládlá, ale přesto svěží vůně byl dárek k našim prvním společným Vánocům. Malý černý flakónek s růží jsem dostala taky k Vánocům, ale o 2 roky později. To to letí…

Staré vlakové jízdenky a cvaknuté lístky na autobus. Nevím, co mě to popadlo, ale začala jsem si je z ničeho nic schovávat. Vydrželo mi to doteď. Když o tom teď přemýšlím, vůbec nevím, proč to dělám. Asi síla zvyku.

Krabička narvaná nálepkami pokémonů. Sbírali je všichni. Akorát tu knížku, do které se lepili, dostal jenom brácha. Pěkně nefér. Takže já jsem si ty svoje musela skladovat jen tak.

Bužírky. To byla skvělá mánie. Pletla jsem ostošest. Několik náramků a přívěsků mi zůstalo na památku dodnes.

Kartičky z Týdnů pohybu hrou, kartičky z vodáckých táborů s nalepenými bobříky…

Tenisák. Aneb vzpomínka na Sázavu, kde sice celou dobu pršelo, ale přesto se tam udála spousta nezapomenutelných zážitků.

Zápisníček. Přesně tak, žádný deníček. Jsou v něm různé perly, třeba seznam mých největších kamarádek a jejich přezdívek na xchatu, malůvky návrhů na taneční kostýmy, nějaké citáty a pozor, taky předsevzetí na léto, rok tam bohužel není:
Budu jíst mrkev, opálím se, budu nosit sukně a tílka, učit se na další školní rok, na táboře to pořádně rozjedu, budu chodit často ven, na koupák i jen tak!
Myslím, že většinu jsem snad vážně splnila.

Vtipné desky. Tohle byla zase naše mánie se sestřenkou. Vystřihovaly jsme si ze starých bravíček a různých časáků a novin vtipy, vtipné obrázky, prostě všechny možné vtipné kraviny. Vymýšlely jsme si třeba i vlastní testy, třeba:

1) Co bys dělala, kdybys měl(a) zabít člověka?
a) nezabil(a) bych ho, protože nesnesu krev ☺
b) zabil(a) bych ho, protože je to "machrovský" *
c) neublížil(a) bych ani kuřeti, natož člověku ♦

2) tvůj/tvoje nej kámoš(ka) se topí v bažině. Co uděláš?
a) dostal(a) bych ho/jí z toho i kdybych měl(a) obětovat sebe ♦
b) rozhodně bych mu/jí nešel(a) pomoct, mám přece nové triko a nechci si ho zničit ☺
c) asi bych se potrhal(a) smíchy *

3) Podvádíš někdy při kartách?
a) podle toho, o co se hraje ☺
b) ne! ♦
c) jasně! *

4) podle horoskopu máš špatný den…
a) nevyjdu z domu (radši) ☺
b) na horoskop nevěřím - je to trapný *
c) vezmu si amulet pro štěstí a budu normálně žít ♦

5) podle horoskopu máš dobrý den…
a) využiju toho - ukradnu mamce peníze a koupím si něco na sebe *
b) budu si užívat každou sekundu ☺
c) budu rád(a) a budu mít dobrou náladu ♦

Vyhodnocení
Nejvíc ☺
Jsi přecitlivělý(á). Nepomoct kamarádovi, protože máš nové triko, to je opravdu moc.
Nejvíc ♦
Jsi prostě super kluk/holka. Nepodvádíš a jen tak něco tě nerozhází.
Nejvíc *
Jsi prostě machýrek. Měl(a) by ses víc řídit podle sebe!


V mé krabici je ještě spousta dalších věcí. Stuhy z růží z věnečku, maturitní šerpa, maska a paruka z našeho posledního zvonění, staré medaile, drobnosti z kindervajíčka a tak dále. Každá z těch věcí ve mně vyvolá řetězec vzpomínek. Jednou za čas se jimi ráda probírám. Vždycky se dobře pobavím. Také tam neustále přibývají další a další suvenýry. Jsem zvědavá, co budu říkat za dalších 10 let třeba na ta starodávná psaníčka…
Autor I am sagitarius, 28.02.2013
Přečteno 407x
Tipy 4
Poslední tipující: Loveless, Miriska, Joe Vai, Bakchus
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

taky mám takovou..vlastně tři:D...taky jsou v ní Pokemoni:D a různý psací hry, nejlepší bylo, že vždycky se nám ty výsledky vyplňovaly...dneska už se neplní..:)

22.04.2013 23:05:44 | Loveless

Jaktože už se neplní? :)

22.04.2013 23:09:35 | I am sagitarius

..tuším...asi tím, že už nejsme "malý", kdysi všechno bylo možný, stačilo chtít, osud nám pak nějak usnadnil cestu (nebo se mi to zdálo?:D)...teď si ten osud děláme sami...no to je povzdech:D

22.04.2013 23:21:31 | Loveless

Každý máme svou krabici se střípky vzpomínek.Jen málokdo z nás to dokáže s takovou grácií dát ostatním všanc.

28.02.2013 21:56:37 | Bakchus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí