Poslední Štědrý den s maminkou

Poslední Štědrý den s maminkou

Anotace: Mamince bylo již 74 let a vrátila se do dětských let. Doma jí všehcno vadilo, chodila schválně v teplákách s dírami na kolenou, no chovala se opravdu, jako malé, zlomyslné děcko.

.
Neuměla jsem si nikdy představit, že se člověk opravdu vrací s vyšším věkem do děství. Tak jsem to tedy poznala.

Moc ráda trucovala, dělala schválnosti a měla stále nějaká přání.
Ale splněním ani jednoho jsem jí nepotěšila.
Poručila si nějaké jídlo, ale žádné nikdy nepochválila. Jednou bylo moc slané, jindy zase neslané nebo bez chuti.

Měla u sebe chladničku a krmila mi psa. Musela jsem jí nechat nějakou činnost, aby se necítila zbytečná.
Já měla v kuchyni lednici s mrazákem.
Jednou začala hudrat, že chladnička je na prd, že se jídlo pro psa už třetí den kazí.
Můj tehdejší přítel jí tedy do pokoje dal naši ledničku a nám její chladničku.

Dva dny byl klid. Třetí den začala vykřikovat, že lednička je na prd, že jídlo pro psa je moc studené, ať si jí strčíme někam.
Přítel opět v klidu obě vyměnil.

Jindy se zase čílila, že telefon v chodbě pořád zvoní a ona k němu musí chodit z pokoje, že by byla raději, kdyby ho měla u sebe.
Přítel jí ho tedy s úsměvem dal do pokoje. Dva dny byl klid.
Třetí den nás seřvala, že pořád někdo volá, že se ani pořádně odpoledne vyspat nemůže, ať si ho stříme někam.
Přítel jej opět s úsměvem umístil zase do chodby.

Po čase se rozhodla, že chce do domova důchodců. Snažila jsem se jí to vymluvit, že tam nebude mít svůj klid, že neuslyší televizi (měla doma k ní sluchátka, protože už špatně slyšela).

Kdepak. Naopak, jak zjistila, že já to nechci, běhala na úřad téměř každý den, až si domov důchodců vydobila do dvou měsíců !!! Tehdy se na něj čekalo i dva roky. Tak si asi umíme představit, co tam musela vyvádět, že jej měla už za dva měsíce.
No chudáci zaměstanci si tam s ní užívali, ale to by bylo na delší povídání.

Za rok jsem jí přivezla na Štědrý den domů.
Byla miloučká, usměvavá, jedla bez reptání a netrpělivě čekala, až přijde Ježíšek s dárky.
Ježíšek konečně přišel a ona nedočkavě vyhlížela, co jí nadělil. Už si nepamatuji, co jsme jí koupili, ale ona vždy jen vzala každý dárek do ruky a odložila na stranu, aniž by se podívala do balíčků.

Sledovala však zvědavě, co Ježíšek nadělil nám a na každý náš natáhla ruku a povzdechla si smutně:

"To bych chtěla taky".

Když jsem si rozbalila dárek od ní, koukala jsem jako puk :D
To samé přítel a dcera.
Dostali jsme každý krabičku Lentilek :D

Všichni jsme úžasem jásali a maminka měla velkou radost.
Autor vandule, 08.12.2015
Přečteno 449x
Tipy 13
Poslední tipující: Jort, bogen, Frr, básněnka, A42, zdenka, Kett
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bohužel, je to tak. My tohle už částečně taky zažíváme, s naší babičkou... Ale aspoň pár světlých momentů se najít dá, to když je zrovna ta radost. :-)
A třeba zrovna ty lentilky by se líbily i mně. :-)

26.01.2016 19:30:11 | Nikytu

No mě bylo spíš smutno. Jestli mě tohle také čeká, tak bych raději odešla a netrápila dceru.

09.03.2016 13:21:54 | vandule

...tvůj přítel je zjevně svatý muž...:)

09.12.2015 16:32:18 | Jort

Jo to byl ;) Snad stále je. Zeptám se ho. Přijde na kafe :D

09.12.2015 18:04:45 | vandule

lentilky jsem miloval a házel je s oblibou spolužačkám už v mateřský za trička..některý mě za to fackovaly-nejspíš proto, že se jim v tričkách hnědě rozehřály...:-)) to povídání o Tvý mamince je ale dojemný...:-D

08.12.2015 20:46:25 | Frr

Lumpíci no. Vy kluci :D Jo dojemné to je, pokusila jsme se to trochu zlehčit. Bylo to totiž hodně smutné. Díky za reakci.

09.12.2015 14:28:22 | vandule

Možná, že taky jednou znovu budem děti...kdo ví

08.12.2015 19:34:57 | básněnka

Básněnko, to víš, že ano. Pokud se dožijeme vyššího věku, tak stopro :D

09.12.2015 14:27:19 | vandule

doufám, že budu legrační bábrle..:-)

09.12.2015 19:58:32 | básněnka

No musíš, ale vydržet alespoň do 70ti. :D

09.12.2015 21:48:30 | vandule

Jak málo stačí ke štěstí...úsměv.z.

08.12.2015 14:15:41 | zdenka

Zdeni je to tak :D

08.12.2015 15:00:50 | vandule

To je zase tak krásný :-) a ty lentilky,to je perlička :-))

08.12.2015 14:13:51 | Kett

Děkuji Kett :D

08.12.2015 15:00:12 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí