Podvečer v hospůdce

Podvečer v hospůdce

Anotace: Krátká povídka ze života...

 

 

Začíná nedělní podvečerní pohodička v malebné hospůdce. Scházejí se první hosté jako obvykle a roztáčí se čerstvě naražený soudek piva. U stolu v rohu vysedává velká skupinka starých kamarádů a padá jeden fórek za druhým.

 

„To neuvěříte, pánové, jaký mi moje vyvolená doma dělá peklo.“, prolomí ticho jeden z nich.

„To už spíš zase na gauči?“, zasměje se vdovec z levé strany stolu.  

„No, tam spim už od minulýho tejdne, ale to sem vyprávět nechtěl.“

„No tak to dopověz.“ pobídne ho znovu vdovec a upije ze svého půllitru.

„Začala mi normálně vyhrožovat!“, zakroutí hlavou muž.

„Ale prosimtě, jak ti může vyhrožovat, vždyť ty seš hlava rodiny, tak si zjednej pořádek!“

„No prej jestli se nesrovnám a nepřestanu sem chodit, tak na mě pustí znova to zvíře!“

„Jaký zvíře?“ zasměje se chlapík po pravici.

„Mojí tchýni.“

 

Hospodou se rozléhá hlasitý smích. Hostinský odchází na dvorek zkontrolovat pečené selátko a po chvíli se vrací s blaženým úsměvem na tváři.

 

„Pánové už to bude!“, vesele si mne ruce, jak dnes znovu utrží.

 

Začne se podávat večeře, ale v tu chvíli se zvedne jeden mládenec od stolu.

 

„Kampak, my nebudeme selátko, chlapče?“ udiveně na něj pohledné hostinský.

„Dneska ne, žena na mě čeká s večeří.“, pousměje se mladík.

„Je vidět, že není ženatej dvacet let. U nás vždycky dostane první kocour a potom teprve já“, stěžuje si jeden čtyřicátník od stolu.

 

„To moje žena je tak hodná, že když přijdu pozdě domů, mám už gauč vždycky rozestlanej.“

 

Hospoda se znovu smíchem otřásá v základech. To už se ale servíruje grilované masíčko s chlebem a za výčepem cinká další runda.

Autor Kubíno, 18.07.2016
Přečteno 456x
Tipy 9
Poslední tipující: Jort, Papagena, Amonasr, Philogyny1, Kett, Fany
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Před Tvým pozorovacím talentem není myslím nikdo zcela v bezpečí, Kubíno... ;-)) Povídka na mě působí laskavě úsměvně - asi jako ladovský obrázek :-) ST

18.07.2016 12:39:41 | Amonasr

Já však nikde nic nepovídám, poslouchám, usměji se a zapíšu si za uši :-D, protože mě nějaká věta nebo rozhovor zaujme a v povídce to trošičku prohloubím :-)...

Jsem rád, že se ti povídka líbí :-)).

Nad obrázky Josefa Lady jsem včera vzpomínal, úplně vidím ty jeho obrázky, prostě nádhera :-), kterou už ani na vesnici dneska člověk neuvidí...

18.07.2016 13:49:19 | Kubíno

:-) Jistě, Ladovy pohledy na svět jsou laskavě zidealizované, ale lidské slabosti a každodenní starosti zůstávají v podstatě stále stejné, když se na ně člověk podívá s úsměvným nadhledem... Jen třeba ty hospodské rvačky se přenesly spíš do virtuálního světa (v tom lepším případě) nebo na fotbalové stadiony (v tom horším)... ;-)

18.07.2016 14:00:29 | Amonasr

Souhlasím :-). Jen dřív, se alespoň zlomek z Ladovy tvorby přenesl do reálného světa a přeci jen něco skutečného bylo. Dnes už z toho nevidíš vůbec nic, jen na jeho obrazech.
Hospodské rvačky už se moc nekonají, to je pravda, osobně jsem žádnou větší potyčku nezažil, pokud nepočítám ožraly, kteří si nabili sami :-D.

18.07.2016 14:03:41 | Kubíno

Každá doba má svůj vlastní úhel pohledu a zachycení reality, měni se samozřejmě i realita sama - ale i dnes se ještě najdou malebné ladovské vesničky a svérázné lidské typy (nezglajchšaltované masovou nekulturou) a když si vezmeš jeho humoristickou tvorbu, tak je vesměs stále aktuální, lidské charaktery jsou v podstatě pořád tytéž... ;-)

18.07.2016 14:08:58 | Amonasr

Souhlasím, pořád to v nás dřímá. Takové krajiny stále existují, ale je jich stále méně :-), je to škoda :-)).
Na těch obrazech se mi líbí, jak dokázal zachytit lidi bezstarostné v dobré a pokojné náladě, to mi prostě dnes chybí.

18.07.2016 14:12:51 | Kubíno

Tenkrát nebyla na světě televize, tak lidskou psychiku tolik nekřivila zlovolná manipulace a nenápadné cílené rozněcování temných pudů - až na to většina lidí přijde a přestane se na televizi dívat, objeví časem v koutě svůj zaprášený selský rozum a s ním třeba i onu životní pohodu... ;-) P.S. Někdy mám rád zjednodušené utopické představy... :-D

18.07.2016 14:22:32 | Amonasr

Souhlasím :-), že jednou snad. Zjednodušené utopické představy jsou fajn :-D...

19.07.2016 17:48:07 | Kubíno

Jj, jsou dost důležité k přežití ;-))

19.07.2016 22:34:32 | Amonasr

;-)

19.07.2016 23:50:26 | Kubíno

Také mám jednu nad standart... :)

18.07.2016 10:07:21 | Philogyny1

:-))

Děkuji :-)

18.07.2016 14:03:58 | Kubíno

:-)

18.07.2016 07:27:41 | Kett

Děkuji Kett :-))

18.07.2016 13:44:59 | Kubíno

V těch hospodách musí být opravdová pohoda, musím tam někdy zajít :-), pěkné pozorování, Kubíno :-).

18.07.2016 06:54:55 | Fany

Ano, je tam pohoda.
Ale já tam občas zajdu takhle jen pro inspiraci :-D a poté si z toho utvořím krátkou povídku. Prostě paráda :-).

Děkuji Fany :-))

18.07.2016 13:46:15 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí