Domácí je domácí

Domácí je domácí

Anotace: Udělej si sám.

Prostě jsem si řekla, že to zkusím. Koupila jsem obyčejný tvaroh a vyráběla polotvrdý sýr. K tvarohu jsem přidala mléko, zahřála a nechala mléko srazit. Pak do cedníku na plátěný kapesník a slila jsem vzniklou syrovátku. Odkapaná hmota pak už jen do kastrolku s trochou másla a malou lžičkou jedlé sody, ochutit, zahřívat, míchat a táhnout. A pak už jen nachystat nádobku vyloženou folií, sýr do ní vyklopit a nechat ztuhnout, nejlépe do rána.

A proč to sem píši? No jen tak, ale taky proto, že to třeba někdo vyzkouší a ono skutečně domácí je domácí. Víte jaké suroviny použijete, doma určitě nikdo nepřidává chemikálie aby to déle vydrželo, ale naopak si opět udělá sýr čerstvý. Dochutit můžete podle vlastní chuti a nálady, třeba bylinkami, kořením, ale i zeleninou. A když všechny suroviny budete mít z domácích zdrojů, tak co ještě lepšího může být.

Já vím chybí to nejdůležitější a to je recept. Takže tady.http://blog.zajickova.eu/2013/02/polotvrdy-domaci-syr-z-tvarohu.html

Opravdu to zkuste, udělejte něco pro sebe a potěšte své chuťové buňky. Sýr je dobrý, zdravý a hlavně podle vašich představ. A pokud je vás hodně strávníků, tak udělejte rovnou dvojitou dávku. Ono z jednoho balení tvarohu je pak kostička hotového sýra o rozměrech 8x8cm, na výšku 2cm a ta by mohla být hned pryč, když zachutná. A ještě něco, sýr jde i strouhat.

Autor Jarka, 02.07.2017
Přečteno 364x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...no je to tak...domácí je domácí...

02.07.2017 22:17:11 | Květka Š.

A co je doma uvařené, upečené atd je nejlepší.♥

03.07.2017 17:46:10 | Jarka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí