Poklady pod střechou

Poklady pod střechou

Anotace: Dostala jsem se na zámeckou půdu.

Hůra, půda i komora jsou místa ve staveních těsně pod střechou. Tam se mnohdy najdou poklady. V rodné chalupě mé maminky, byla třeba velká truhla a v ní háčkované dečky, záclonky a jiné poklady, starý veškostn - skříňka se zásuvkami nebo-li prádelník, nádobí ještě po babičce a plno jiných věcí.

Ovšem já se nedávno dostala na půdu venkovského zámku, kam nás průvodkyně zavedla a odtud pak na ochoz na věži s pěkným rozhledem po okolí.

Půda byla urovnaná, na stolech vystavené vše možné, co lidé už doma nepotřebovali a do zámku věnovali. Kuchyňské váhy, mlýnky, nádobí, různé jednoduché stroje do hodpodářství, staré dřevěné pračky, taky mandl, zbytky hodinových strojů a mnoho jiných vzácností. Tam to dýchalo nostalgií a mnohý návštěvník si určitě vzpomenul na prarodiče, někteří na své dětství a staré časy. Škoda, že nejde aspoň na chvíli vrátit čas.

Autor Jarka, 23.09.2017
Přečteno 551x
Tipy 5
Poslední tipující: Květka Š., Iva Husárková, Anděl
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Patrícia St. John :-)
A zde jsem zkopírovala něco o té knížce. Je řazena do knih pro děti a mládeš a je úžasným evangelizačním prostředkem.
"Děj knihy se odehrává ve švýcarských horách. Hlavními postavami jsou 11-letá Annetta a 5-letý Daniel Burnierovi a Lucien Morel, který je spolužákem Annetty. Annetta a Dani vyrůstají s babičkou a otcem. Matka jim zemřela, když se narodil Dani a od té doby ho vychovávala hlavně starší sestra. Brzy však začíná velký spor Anette a Luciena, který, jak se zdá, nebude mít konce. Dokážou si děti vzájemně odpustit a nebo zůstanou navěky nepřáteli?"
Je to přenádherná kniha plná dobrodružství. Téhož názvu existuje rovněž i film ale ta kniha je lepší.

02.10.2017 15:09:29 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Děkuji♥♥♥

02.10.2017 16:25:24 | Jarka

Hihi, za málo:-)

03.10.2017 14:41:29 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

To je přenádherné a znáš knihu Poklady pod sněhe?

01.10.2017 15:23:17 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Neznám, kdo ji napsal?

02.10.2017 14:34:14 | Jarka

Škoda že nejde vráti čas. Chtěla bych svojí babičce říct, že ji mám ráda...

23.09.2017 18:12:13 | Anděl

Ano, taky bych se někdy ráda vrátila.

24.09.2017 10:44:58 | Jarka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí