Konopí: Překážkami opomíjená medicína zítřka

Konopí: Překážkami opomíjená medicína zítřka

Anotace: V době výpadků antibiotik, konopí otevírá cestu od chemie k přírodě jako dosud nepoznaná alternativa.

Když se řekne „konopí,“ pravděpodobně vás napadne marihuana. Avšak důležité je si uvědomit, že marihuana není totéž co konopí. Konopí seté (Cannabis sativa) má široké uplatnění, pokud není zneužito k vyvolání drogového rauše. Dnes je již obecně známo, že konopí může zlepšit náladu lidem trpícím depresí, ale jeho pomoc sahá mnohem dál. Článek nabízí pohled na konopí jako možný lék na nejrůznější nemoci a přináší zamyšlení nad jeho potenciálním využitím v medicíně.

Poznámka: Důležité je odlišovat „marihuanu“, což je sušená droga, která se kouří, a „konopí“, což je celá rostlina Cannabis sativa s různými využitími včetně léčebných, bez psychoaktivního efektu.

Co bychom měli vědět o konopí (Marihuaně)?

Co je však absurdní a nesmyslné, je fakt, že i přesto, že užívání marihuany má podle různých studií daleko méně nebezpečné účinky než například kouření cigaret či pití alkoholu, je tato rostlinná droga zařazena v úmluvě OSN mezi zakázané látky. To znamená, že marihuana je umístěna na stejném seznamu jako tvrdé drogy, jako je heroin či pervitin. Tento nesoulad jasně poukazuje na problematickou a zastaralou povahu současných regulací.

Marihuana, podle mého názoru stále v mnoha případech neoprávněně pronásledovaná, může mít významné účinky na zlepšení nálady a pohody, aniž by přivodila drogovou závislost. Raději však zaměřím svou pozornost na skvostné benefity konopí. Toto unikátní rostlinné bohatství mě fascinuje natolik, že ho považuji za kultovní symbol. Už od samého počátku zrodu světa stálo konopí po boku nově vzešlých civilizací, včetně té naší.

I když to nemohu dokázat, budu zatvrzele tvrdit, že konopí se stane globálním lékem budoucnosti. Celá současná společnost (civilizace) podle mého názoru trpí „skrytou a závažnou chorobou“, která je spojena s nedostatkem smíchu, který je vskutku nejléčivějším medikamentem proti všem zdravotním neduhům ovlivňujícím náš život.

Látky v této rostlině, známé či ještě dosud neobjevené, mohou podle mého názoru uživatele konopí dovést k obnovení ztracené rovnováhy. Tímto přírodním léčivem by se lidem podle mého názoru mohl opět vrátit úsměv na tváři.

Nebudu se nyní zabývat tím, co stálo za tím, že konopí bylo zakázáno v USA prostřednictvím zákona známého jako „Marihuana Tax Act“, který byl přijat v roce 1937. Jak však často platí, za mnoha problematickými rozhodnutími stojí peníze. Jen okrajově se zmíním o tom, že v první polovině 20. století bylo konopí používáno v různých lékařských přípravcích a léčivech.

Avšak s rozvojem farmaceutického průmyslu a postupným nahrazováním přírodních léčiv syntetickými látkami, začalo konopí tomuto odvětví v mnoha ohledech konkurovat. Ano, konopí bylo a stále je levnější a troufám si říct, že i léčivější. Nicméně nové a zejména patentované léky z řad syntetických preparátů mohou výrobci prodávat za daleko vyšší marže než v případě zmiňované marihuany.

Na tomto nezdravém základu je dnes postavený celý svět. Je proto pochopitelné, že nemocnost v dnešní civilizaci, zejména v takzvaném západním světě, je tak vysoká, že zde není nikoho, kdo by nebyl nějakou nemocí postižen. A to je vskutku znepokojující!

Kdybych to skutečně velmi přehnal, ale opravdu velmi, mohl bych si položit otázku: „Proč na počátku 20. století, tedy ještě v době, kdy se konopné látky běžně přidávaly do nejrůznějších léčiv, jak již bylo zmíněno, nikdo v těchto časech téměř ani nevěděl, co je to cukrovka? A to už ani nemluvím o takzvaných civilizačních nemocích.“

Věřím, že jste pochopili, co bylo výše řečeno. Každopádně díky mnoha organizacím, nezávislým studiím a tlaku veřejnosti, začíná tabuizované konopí opět zaujímat pozornost, kterou si zaslouží, zvláště u těch nejpotřebnějších – lidí trpících různými nemocemi, jimž syntetické preparáty nedokázaly navrátit to nejcennější, a to zdraví.

Samozřejmě, velké poděkování patří i mnoha podnikatelům, kteří se rozhodli postavit se proti konopné diskriminaci a s odhodláním a rizikem se pustili do výroby konopných léků a léčiv. Tyto snahy mohou pomoci znovu nastolit rovnováhu ve světě, a vinou toho se lidé začnou opět smát!

Konopí: Na jakou nemoc ho použít?

Farář Sebastian Kneipp prohlašoval, že na každou nemoc existuje jedna bylina. S tímto krásným a pravdivým citátem mohu jen souhlasit. Nicméně existují i bylinky a rostliny, které bych označil za spektrální, tj. s rozmanitými a univerzálními účinky. Bylo by asi nerozumné prohlásit, že konopí lze použít k léčbě absolutně všech nemocí a zdravotních obtíží, včetně těch nejzákeřnějších chorob, s nimiž si moderní medicína jen těžko dokáže poradit.

Nicméně uvědomme si jednu věc, kterou by vám měl potvrdit každý pozorný a objektivní lékař. A tou je, že za každou nemocí hledejme dva spouštěcí faktory, které rozhodují o tom, zda jsme zdraví nebo nemocní. Doopravdy, tím hlavním spouštěčem jsou úzkosti a deprese, a dále pak vnitřní záněty. Tyto dva primární činitelé jsou zodpovědní za převážnou část všech možných chorob.

Vezmeme-li v úvahu tyto dvě skutečnosti, snadněji si uvědomíme, co stojí za zmíněnou léčivou univerzálností konopí. Obsažené kanabinoidy v této rostlině, jak potvrzují některé studie, dokážou zmírnit úzkosti a deprese, což přináší snížení vnitřního napětí. V tomto konkrétním případě není třeba zmiňovat, že platí: „Psychická pohoda je – půl zdraví!“

Co se týče skrytých zánětů, existuje spojitost mezi chronickými záněty a vznikem některých typů rakoviny. Skryté (chronické) záněty mohou být dlouhodobě přítomné v těle a mohou způsobit poškození tkání a buněk. Tento dlouhodobý stav zánětu může v některých případech přispívat k vývoji nádorových onemocnění.

Co nám tyto informace vlastně sdělují? Konopí, tedy látky extrahované z něj, mohou za relativně malý finanční náklad poskytovat velmi úspěšnou prevenci proti všem možným nemocem, včetně těch civilizačních, o kterých jsem se v úvodu článku podrobně zmínil.

Proč chodit za humny, když to máme doma!

Když můj strýc onemocněl těžkou formou CHOPN, nevěděl jsem, jak mu mám pomoci, zvláště když ověřené lékařské metody nepřinesly kýžené výsledky.
Musím s politováním konstatovat, že strýc nemohl celé noci spát – pořád se dusil a lapal po dechu. Ani se mu nedivím, že takový člověk neměl radost ze života. Nechci tvrdit, že mu léky předepsané lékaři proti CHOPN nikdy nepomohly, ale na druhou stranu musím říci, že jen krátkodobě a za cenu vedlejších účinků, které vyvrcholily selháváním srdce. Nakonec to dopadlo tak, že strýc dostal kardiostimulátor.

A aby toho nebylo málo, přidal se problém s cukrovkou druhého typu – což vytvořilo pěkný guláš potíží. Vše nakonec dopadlo nečekaně dobře. Měl jsem obrovské štěstí, nebo přesněji řečeno, strýc měl ohromné štěstí. Když jsem ze všech stran hledal informace a pomoc, jak co nejvíce zlepšit život mému nemocnému strýci, aby mohl dýchat snadněji a nebyl odkázán na poslední naději, tedy na nějaký generátor kyslíku.

Tento generátor měl zajistit jeho přežití a zajištění vyššího přísunu kyslíku pro lepší dech, ale za cenu, že by musel celoživotně minimálně 12 hodin denně inhalovat generovaný kyslík nosem. Naštěstí jsem si vzpomněl na jednu známou.

Paní D, která se dlouhodobě věnuje alternativní medicíně, je velmi moudrá a akční žena. Když jsem se jí zeptal, jak bych mohl pomoci strýci, zareagovala rychle a empaticky. Řekla mi, že mi okamžitě pošle lék na přírodní bázi, který již pomohl mnoha lidem s podobným onemocněním. A jak řekla, tak se také stalo – na druhý den mi přišel zdarma balíček s tímto lékem, který však po otevření nevypadal nijak zvlášť poutavě. Hmota podobající se bahnu s vůní po senu mě osobně nenadchla.

Ale člověk by měl v nouzi vyzkoušet všechno, co mu může pomoci. Tak proč to nezkusit, řekl jsem si. A tak jsem nakonec strýci podal 1 čajovou lžičku (3 ml směsi) 2× denně – ráno a večer. A světe div se, strýc po první dávce usnul jako špalek a vypadalo to s nadsázkou, že bude spát do skonání světa.
Každopádně, když se probudil, prohlásil: „Takový spánek jsem neměl dlouho!“ Abych to všechno stručně uzavřel, strýc nakonec není odkázán na trubičky a kyslík, není ležák – a to je to hlavní.

V noci už neprochází domem v dušnosti a cítí se daleko více vitálněji. Tento lék zlepšil i jeho vysoké cukry, tedy cukrovku druhého typu. A teď se konečně dostávám k tomu, co strýci tak moc pomohlo, že se cítí znovu zdravý a fit, a lékaři nad jeho zlepšeným zdravotním stavem kroutí jen hlavou. Věřte nebo nevěřte, jde o konopný produkt (doplněk stravy), který se vyrábí u nás doma, tedy v Čechách.
Jde o tzv. … Pokud máte zájem o vyzkoušení tohoto výrobku, napište mi a rád Vám poskytnu adresu. Adresa je zde: KONTAKT...
Každý si tak zde může najít svůj lék na svou konkrétní nemoc. Navíc jsem byl nadšen z toho, že cena těchto produktů odpovídá domácím poměrům. Ano, nejde o předražená léčiva, která by zdůrazňovala svou atraktivitu v zahraničí. Navíc, když jde o zdraví, tak nikdo nehledí na cenu, ale především na úspěšnost léčby toho či onoho léku. A kdo tomu nevěří, může se jednoduše přesvědčit tím, že to vyzkouší.

Závěrem lze říci:

Víte, v době, kdy dochází k výpadkům nejrůznějších léků, zejména v naší zemi, jako jsou například antibiotika, by se mohlo ukázat, že jakákoliv syntetická léčiva lze bez problémů nahradit, například popisovaným konopím – konkrétně uvedeným produktem. To by mohla být revoluce v léčebných metodách budoucnosti, o kterou by nepochybně velké farmaceutické společnosti nestály!
Autor Ciconia, 06.10.2023
Přečteno 130x
Tipy 3
Poslední tipující: Misha, Isabella
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Z konopného plátna sa robili posteľné plachty, gate, také široké a dole rozstrapkané, vrecia, matrac, naplnený slamou), obrusy, uteráky. Bežne pestovali ako poľnohospodárska plodina. Kedysi konope a výrobky z nich sprevádzali človeka od narodenia až po hrob.

07.10.2023 06:04:17 | IronDodo

Jen je škoda, že toho tolik lidí zneužívá, i když že to má i smysluplnější uplatnění, moc pěkně napsané

06.10.2023 14:16:02 | Isabella

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí