Nečtu

Nečtu

Nečtu a a taky moc nepíšu
Tedy není to tak úplně pravda, nepočítám-li těch mnoho hodin strávených na internetu.
Občas zavítám do knihovny.
Jako třeba včera. Pár autorů nejen současných znám.
Vím kteří autoři píší bestsellery.
Takže včerejší volba byla Joe Nesbo Lovec hlav a Frederick Forsyth Mistr klamu. Dále Hemingwayův Pulitzerovou cenou ověnčený román Stařec a moře za který dostal Nobelovu cenu a Stoletého staříka od Jonase Jonassona.
Kniha je vydána i v audio verzi a ta trvá necelých dvanáct hodin.
První z knih přečtu za odpoledne.
Děj je vystaven velmi poutavě a já se do něj plnohodnotně vciťuji.
Fantazie tedy jede na plné obrátky.
Dokonce nepřeskakuji stránky a čtu je celé.
Jen mi dělá potíže vyznat se v severských stejně znějících jménech.
Jak se blížím ke konci knihy o to víc cítím strojenost vystaveného děje.
Připadám si trochu podveden a okraden o čas.
Nicméně ani od filmové Kobry 11 se neodchází a tak knihu dočítám. Značná kombinace děje, kde autor sice udržel do poslední chvíle napětí ale rozřešením děje zklamal.
Vlastně se pro další četbu u mě diskreditoval.
Pohrávám si z jednou z myšlenek knihy o úžasných schopnostech vyhledávání pomocí GPS.
Pozice prakticky kohokoliv lze při současné technologii určit s přesností tří metrů a to na jakémkoliv místě planety Země.
Střih a přemýšlím o zprávách z Ukrajinské fronty.
Vidím živé záběry skrytých vojáků i jejich techniky. Určení pozice pomocí dronů i ostatní techniky je dílem sekund.
Vše je vyhodnocováno pomocí umělé inteligence, zpracováváno pomocí jakýchsi algoritmů.
Pak už jenom stačí vyslat vhodnou likvidační techniku a je konec.
Jasný a neodvratitelný.
Schopnosti bojové techniky hravě předčí schopností vojáků.
A zrovna včera jsem objevil jednu z mnoha dalších schopností vyhledávače Google.
Jedná se o obrazové vyhledávání.
Vyfotím ošoupanou tužku a ono mi ji to vzápětí nabídne s cenovkou v mnoha variantách různých obchodů. Popis si můžu přečíst, nechat přeložit a nebo hlasově podat.
V řádech sekund od vyfocení na špatném místě signálu Wi-Fi.
Z komplikované fotografie s tabulkou s textem i čísly, okamžitě čte i dodá do patřičného souboru, tedy zde Excelu.
Vyhledání věci pomocí hlasového zadání je rovněž neuvěřitelně přesné a rychlé.
Funguje to v režimu hudby, obrazů.
Vzpomenu si na kódy řeči Navajo.
Za druhé světové války byla tato řeč pro její malou frekvenci a obtížnost využívána jako Rakušanův kódovaný telefon.
Jenomže dnešní překladače dokáží identifikovat a zpracovat téměř bezchybně stovky jazyků.
Kombinace i způsob využití dnešních technologií je ohromující i zcela zničující.
Využíváme značného komfortu technologií a opomíjíme obrovskou míru zotročení a rizik.
Myslím, že ovládnutí lidstva je jen otázkou několika málo let.
A prim drží technologičtí giganti zejména z Číny, Japonská, Izraele, Ameriky a možná i Ruska.
A opět dějový střih a přemítám nad zprávou vysoké školy o zrušení bakalářských prací.
Falza psaná umělou inteligenci jsou prý k nerozeznání od děl studentů.
A opět další střih o studu z bradavek studentek při zkouškách.
Děkan jasně vysvětluje přístup k moderním technologiím a podvodům za využití nejmodernějších technologií.
Pro odhalení této techniky využívá přístrojů podobných letištní vstupní technice.
A opět střih.
Vyrábím zcela originální sochu postavy z železa.
Tuto vyfotím a dám vyhledat.
Vidím podobná její provedení v mnoha variantách.
Napíšu text, nakreslím cokoliv, vymyslím vtip.
Marně, vše už tu je, bylo, nebo brzy bude.
Jestli on něco z toho netušil Čapek, Verne, Einstein, Leonardo Da Vinci
Napadá mě jen smutné hodnocení budoucnosti.
Virtuální sex, zábava, hry, život,.
Vždyť počítač to umí vše vyhodnotit a nabídnou v té nejvhodnější kombinaci pro mozek.
A endorfiny?
Líh nebo klíh.
Stejně je to jedno.
A máma by mi řekla: chlapče proč ty vůbec nečteš?
Já bych se zastyděl.
Protože má pravdu
Autor umělec2, 08.12.2023
Přečteno 111x
Tipy 3
Poslední tipující: šerý, cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobré klipy úvah. Je nad čím přemýšlet.
Byla tady po tobě mezera...

09.12.2023 00:28:44 | šerý

Děkuji za komentář. Přestal jsem zde publikovat právě pro pocit, že tu rozhodně chybět nebudu. Bude li tu alespoň jeden, budu potěšen. Takže je to třetí nej komentář. První byla má neobjektivní máma, druhý Bíša a třetí teď ty.

09.12.2023 09:03:40 | umělec2

Hodně dobrý počtení.
Hodně dobrý myšlenky.
Hodně znepokojivý myšlenky.
Hodně často je dobrý poslouchat mámu a číst...
Ale je taky hodně důležitý si umět vybrat co...
A já po přečtení tohohle tvýho dílka...dám už asi jenom Broučky...a nebo toho svýho milovanýho Káju M.
Skvěle se četlo, díky.

08.12.2023 19:07:45 | cappuccinogirl

Děkuji moc.

09.12.2023 22:27:46 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí