O násilí 2

O násilí 2

Anotace: O násilí 2, aneb proč se děje co se děje.

V aktuální situaci, která nastala ve světě za posledních 6 měsíců, jsem si uvědomil jednu vlastnost, která je dominantní nad těmi ostatními. A tím je lítost, s lítostí jde ruku v ruce také slitování, laskavost a láska samotná. Někteří mě z tohoto důvodu mohli vidět jako přecitlivělého, nebo dokonce slabého člověka. Co však někteří ve mne vidí jako slabinu, vidím v sobě jako tu nejsilnější přednost.
Proč o tom teď mluvím? Jak to souvisí se situací ve světě? Svět si prošel několika zkouškama, epidemie viru, který zabíjel po stovkách. Když jsem viděl ty záběry z Číny, chtěl jsem být ten v první linii, který bude pomáhat lidem a bojovat s nepřítelem, který nepřemýšlí tak jako my a kterého ani nemůžeme vidět. Na virus se ovšem vždy najde lék, vždy se najde efektivní způsob, jak s ním bojovat, může to zabrat čas, ale vždy se najde cesta. Co však zatím s lidstvem bylo od nepaměti, šířilo se to jako virus a žádný lék nepomohl je násilí, agresivita, provokace, instinkt zabíjet. Náboženství, které měli tento chaos usměrnit a ukázat člověku cestu jak žít sám se sebou nakonec podnítili tuto agresivitu a dopomohli k miliardám mrtvým, kteří zemřeli ve jménu božstev.
Ať už je čtenář tohoto textu nábožensky založený či nikoliv, ať už je věřící v jakékoliv náboženství a nebo je ateista, každý něčemu věří. Ať už je to bůh, vlastní úsudek, karma.. Doplňte si co chcete.
Když se rozhodujete a říkáte si, jestli to co chcete udělat bude bůh podporovat a nebo se budete muset omlouvat, změňte tento myšlenkový pochod. Bůh je to nejlepší z nás a chce, aby jsme byli tak milosrdní jako on. Karma z nás to nejlepší chce také dostat a to tím způsobem, že pokud se nezachovame tím nejlepším způsobem, potrestá nas.
V základní myšlence se shodují, jen ve způsobu jak toho chtějí dosáhnout se trochu liší.

Proč máme bojovat za práva černochů?
Bojujme za sebe. Nezáleží na právech černých. Záleží na právech nás - lidí. Jsme ta největší komunita na světě, každý z vás do ní patří. Bojujme proti někomu, na koho nemůžeme ukázat prstem, protože je v každém z nás. Instinkt zabíjet, instinkt ublížit když se nám něco nelíbí. V téhle válce proti agresi nemůžeme vyhrát tím, že budeme agresivní. Násilí vytvoří jen více násilí, způsob, jakým musíme bojovat je rozdílný. Musíme si stát za svým názorem a teď nemyslím nedůležitý názor, který řeší naši politici ve sněmovně. Svět není černobílý, je tu stovky možnosti u každého rozhodnutí, ale v této válce za svobodu a mír jsou jen možnosti dvě. A tím jsou buď: stát si za svým slovem, bojovat proti násilí bez násilí, člověk neprohraje dokud si to sám nepřizná a pokud dokážeme náš nějak naprogramovány mozek přeprogramovat a ten nejstarší instinkt přepsat na nové principy, nikdy se už nevzdáme a tím pádem ani neprohrajeme. Ten instinkt agresivní, který tam máme se psal miliony let a vyrýval se do paměti po generace. My, ale musíme položit semínko, napsat první řádek nového kódu, napsat novou kapitolu, novou stránku, novou větu, nové slovo. A tím bude mír. I kdyby na to za miliony let mělo umřít o člověka méně. Musíme to udělat, všichni máme krev na rukou. Druhou možností je jen smrt, válka, nenávist a smrt.
Jsi zodpovědný za svůj výběr, tady totiž nevybíráš jen za sebe, ale i za své děti, jejich děti a miliony generací, které budou následovat. Vyber si cestu hrdiny a ne cestu vraha. Vyber si cestu toho, kdo je přesvědčený o míru a stojí v davu místo toho, jež rabuje a ničí ve jménu boha. Záleží na nás na všech, jeden nic nezmůže. Miliardy ale ano.
Deklaruji válku proti lidskosti, protože jestli byti člověkem znamená být strojem na zabíjení, nechci již jím dále být. Deklaruji válku proti lidskosti, kdy naším dělem bude mír a naším nábojem laskavost. Deklaruji válku proti nenávisti, protože jedinou věc, kterou nenávidím je právě ta. Vyzývám všechny božstva a jejich příznivce, aby po mem boku konečně dokázali sami sobě to, že míru dosáhneme jen tak, že budeme šířit lásku. Vyzývám vsechny rasy, náboženství, příslušníky všech států, genderů nebo sexualit. Tentokrát to není o tom, kde se řadíme. Tentokrát je to o nás jako o lidech a o těch, co milujeme. Tentokrát je to o tom, zůstat pospolu a zabránit tomu, aby zemřel jediný člověk na základě nenávisti. Floyd byl člověkem, který ani netušil jak důležitým se stane. Donutil mne napsat tento text, donutil lidi k tomu, aby netolerovali netoleranci. Ale donutil tisíce k tomu, aby rabovali a šířili nenávist. Pojďme si tedy vzit z jeho smrti to nejlepší a naslouchejme svému srdci a duší, ty totiž nemůžou být naprogramovány. Nas mozek je to, co nás zrazuje a porazit ho můžeme jen srdcem.
Autor Mír v duši, 06.06.2020
Přečteno 329x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

.."deklaruji válku proti lidskosti" - tomu nerozumím-proto nevěnuji Supertip...:-D*

06.06.2020 19:57:43 | Frr

Už před v šedesátých letech m.st. se odborníci divili, že přístav Marseille je zasviněn padesátimetrovými chaluhami, které jsou původem v Guayaně. Za tím stojí globalizace a chamtivost nás všech. Všechno v kopicích a hlavně lacině. Dost zemí postavilo svoji prosperitu na gastarbeitrech. Kuli a mandarínské enklávy po celém světě. Tak co se všichni diví?
V podstatě mne už nic nepřekvapuje, babischvirus, koronavirus, floydovirus. Z toho tónu druhého odstavce si myslím, že autor nežil ve Státech a ani nezná souvislosti. I když můj pohled z Californie je spíš zastřenější, to nejsou východní černošské státy. A navíc jsem se vrátil před dvaceti lety a asi už je dost věcí jinak.

06.06.2020 09:45:07 | Lesan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí