Dopisy Adamovi - 4. dopis

Dopisy Adamovi - 4. dopis

Anotace: dnes o dualitě - jak tma a světlo, duše a hmota, On a Ona stvořili svět

Zdravím Tě Adame,

partnere mé duše, jako obvykle, i neobvykle, zblízka i z dáli, z mého i z Tvého srdce, mé i tvé mysli. Procházím Tvým tělem, jako myšlenka, jako pocit, malé žhavé nic, tma uprostřed temnoty, záblesk uprostřed světla. Rozum zůstává stát, konečně mlčí, jen se tiše dívá. Mysl staví překážky, vzdušné zámky se zamčenými dveřmi a tisící zářícími okny, zamčenými na petlice. Fantazie jedním dechem, jedním mávnutím černých křídel, překročí každou zeď, rozpustí ji v dým, zruší každou překážku a kráčí tiše krajinou, kterou si právě tvoří. Překročí počátek času a učiní z věčnosti prosté teď.

A tak tu jsi, prostě jen jsi, Ty a jenom Ty. Všude a nikde. Spíš a nevíš o tom. Jsi vším i ničím, koncem i počátkem, jediným principem, který přetrvává z věků do věků. Na počátku byl konec a na konci počátek. Jsi hrdlem přesýpacích hodin věčnosti. Místem, kde se neděje nic, kde je vše jako Tvé nekonečné možnosti. A tu přicházím já. Tvůj první pocit. Probouzím Tě. Cítíš nepokoj. Lehce se rozvlníš. Pocítíš nudu. A pak přicházím já, Tvá první myšlenka: Pojď si hrát. A tu přichází Tvůj druhý pocit: zvědavost. Kdo jsi? Nevidím Tě. Nevidím nic. Je tma. A tu přicházím jako tvá druhá myšlenka: Já jsem tma. Stvoř světlo, abys mě poznal. Stvoř svět, abychom si mohli hrát. A tu přichází Tvůj třetí pocit: touha. Touha poznat. Touha tvořit. Touha být. A tak jsi stvořil světlo a svět. Já tvořila s Tebou. Ty zvenčí a já zevnitř. Stvořil jsi věci a já jim dala pohyb. Stvořil jsi život a já mu dala tvoření, hru. Sedmý den jsi stvořil syna, muže, svůj obraz. Já mu dala touhu. Jako Ty zatoužil poznat, tvořit. A tak jsem Ti řekla. On je jako Ty, jeho otec. Ty máš mě, tvoříme spolu. On také touží nebýt sám. Tak jsi z něj stvořil ženu, jako já povstala z Tebe. Je jeho součástí, jako já Tvojí. Je a není, jsem a nejsem, spojujeme se a rozdělujeme, aby mohla být touha. Touha není bez rozdělení. Touha po lásce, po spojení. Ale bez touhy není láska. Protože touha je pohyb. A bez pohybu není život. A bez života není láska.

Stvořil jsi muže, aby ses nenudil. Ženu proto, aby se nenudil muž. Co bylo však stvořeno, aby se nenudila žena? No přeci Ty, bůh. Ona je v neustálém vnitřním spojení s Tebou, skrze mne, Matku matek. Muž tvoří v tomto stvořeném světě, je jako Ty. Žena tvoří s ním, oživuje, propojuje viditelné s neviditelným. Hrají hru, jako my. Jsou hravější než my. My jsme svázáni pravidly, která jsi nastavil na začátku - gravitace, síly, prvky a jejich reakce. Oni si dokáží svá pravidla různě měnit. Jediné pravidlo, jímž jsou vázáni, je, že každý následek má svou příčinu. Je to moc zajímavé. Svobodně tvoří svůj svět. Někdy místo tvoření ničí. Je to také tvorba, ale jiná. Někdy jsou i nešťastní z vlastních i cizích chyb. Zapomenuli, že život je jen hra, tak jaké chyby. A tak je to dobře. Nevědí, že si jen hrají a jdou do toho naplno. Mají svobodu, mají možnost volby, kterou jsme jim dali, když jsem podala Evě jablko v přestrojení za hada. To se nám tenkrát povedlo. Jinak by to nebyla hra. Moc se Ti do toho nechtělo, bál ses chaosu. A já Ti řekla, neboj se, bude to zajímavé. A je. Pozorujeme ten tanec spolu a bavíme se. A držíme jim palec, našim dětem. Všem stejně. Neboť každý živý tvor je naším milovaným potomkem. Držíme jim palce a milujeme je, od věků do věků.

Tvoje spisovatelka

            Eva

Autor kozorožka, 28.11.2022
Přečteno 211x
Tipy 6
Poslední tipující: Frr, annanymsová, mkinka
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji všem svým laskavým čtenářům za krásná slova. Zahřejí mou duši v tomto chladném čase :-)

29.11.2022 11:40:04 | kozorožka

HLE jak něčí duše dokáže po cestě rozdávat dary Světla...kozorožko, tedy TYS mi "žebírko"***ST*

29.11.2022 10:32:19 | Frr

Napadá mě: křidýlko nebo stehýnko :-)

29.11.2022 15:02:11 | kozorožka

Krásné, pěkný příběh, ale zopakuji svůj pocit, že mně moc neštymuje cpaní náboženství do čistých textů o lásce ;) Koncept Boha je kontroverzní a špatně uchopitelné téma .) samozřejmě i bezpodmínečná láska, lidé mají představy o něčem fantaskním namísto jednoduché věci: prostě být a nic víc .)

29.11.2022 07:44:23 | Constantine

Děkuji ti. Koukám, že jsi ateista. Ty má Mefistofeles nejraději :-). Nemusí je brát do pekla, mají sami svoje. Znám to, také jsem tuto podivnou viru půl života vyznávala. Nejsem věřící a náboženství jsou pro mě pohádky pro dospělé. Ateismus je také příběh, ovšem se špatným koncem. Nikdo neví, zda bůh jako něco mimo člověka je či není. Je však dostupný všem jako pocit jednoty, pocit, že je cosi věčného, co nás přesahuje. Stačí pozorovat třeba východ slunce v přírodě. Jsem si téměř jista, že se bůh nijak nejmenuje a nemá žádné fanoušky. Ti si ho snaží přivlastnit. Náboženství nemají s bohem nic společného. Je to prostě interpretace. Víra je pro mě potlačená pochybnost. Buď vím - mám tu zkušenost a nebo nevím. Lze někomu vnucovat nebo vyvracet prožitek? Ne. Každý je tu sám za sebe. Ale lze druhému předat, dát sdílet svou zkušenost. To činím já. Nepředávám informace jako fakta, nechci, aby někdo věřil. Jak řekl Buddha - nevěřte ničemu, co říkám, vše si ověřte. :-)

29.11.2022 12:06:34 | kozorožka

Nikde netvrdím, že jsem ateista .) kdo, co řekl, není podstatné, důležité je to, co jsme teď .) napsala jsi to svým způsobem správně, moderní kult náboženství tu je pro jeden špatný účel. Pro ně, ty, co ho vytvořili a sajou energii z oveček .)
Nějak jsem tak tušil z toho, co jsi psala, že to tak máš, nicméně v tom psaní to zní dost překrouceně, proto jsem se taky ozval .) Když v to "nevěříš", tak proč to dáváš do svých děl tolik vehementně? .) Chceš snad bojovat ohněm proti ohni? Nebo to má jiný účel, který jsem z toho nepobral? .)

29.11.2022 12:34:10 | Constantine

Díky za podnět k přemýšlení. Měla jsem napsat “zdá se mi, že jsi ateista”. Samozřejmě ti do duše nevidím.
Co se týče mě, mám prostě pocit, že je cosi, co nás přesahuje. A hlavně, opustila jsem přesvědčení, že duše je vlastností mozku, že představa oduševnělé hmoty je naivní a překonaná. Prostě jsem opustila materialismus a s nim spojený strach z nicoty a pocit nesmyslnosti všeho. Mám za to, a je to pocit, že duch, duše je primární. Že vše viditelné je projevem neviditelného. Dveřím dává smysl prázdný prostor uvnitř, říká Lao c. Nežijeme pro nic hmotného. Hmota je jen prostředkem. Debaty o tom, zda má pravdu materialismus či idealismus jsou ztrátou času. Dokázat nelze ani jedno. Já ve své tvorbě předávám svůj pocit, že hmota je projevem ducha. Vyjadřuji se samozřejmě symbolicky. Samozřejmě je to má fantazie, jak jinak. Taková pohádka pro dospělé. Slovo bůh používám také symbolicky. Dalo by se mluvit o Zdroji, Celku, Tau, Nepojmenovatelném. Slova se snaží vše uchopit, jak ale uchopit něco, co nás přesahuje. Jak by ryba popsala vodu? Ostatně vše neviditelné lze popsat jen nepřesně, symbolicky. Jde také ne o to vyvolat představu, ale pocit. Protože něco nepředstavitelného si nelze představit. Ale pocit, že nás cosi nesmírného přesahuje, lze mít. Stačí být chvíli tiše v přírodě, vnímat let ptáka, odlesk slunce na vodě. Alespoň mě to stačí. Někdo potřebuje něco silnějšího. Jsou mnozí, kteří to takto nemají. Každý máme svou cestu… Pro skalní materialisty doporučuji kvantovou fyziku - hmota je na kvantové úrovni propojena s pozorovatelem. Elektron se chová podle toho, jak jej pozorovatel pozoruje. Bůh na nás mrká, podle mě je to humorista. A na závěr - můj pohled na svět, život, boha i duši je souladný s Jungem. Na domě měl nápis - ať uctíván či nikoli, duch je stále přítomen.

29.11.2022 14:49:47 | kozorožka

Doufejme, že duše není výplodem mozku, pak by na ničem nezáleželo .) nejsem si zcela jist, zbývá jen víra a to není dobré .) Koukám, že jsi hledala odpovědi v různých odvětvích, a ještě zbývá mnoho k znovuobjevení, nicméně odpověď není nikde, je pouze v nás .) Slova nás mohou zavést do nesnází porozumění, což mnozí nechápou, jak ošemetný jazyk je, když je vytvářen myslí .)

29.11.2022 15:01:11 | Constantine

...sama jseš Evino jablíčko k nakousnutí**ST*

29.11.2022 00:52:03 | Frr

Jo, jablíčko, to jsem. Jen trochu zbabčelé, ale už celkem zralé :-).

29.11.2022 12:08:13 | kozorožka

Konstrukce a Destrukce. Věčný koloběh velké kreativity, v níž nevznikne něco bez zničení jiného. Jak podobné to máme. Jen v mém světě jsou jejich obrazem Malévolo a Bondadosa, jejichž místa se vyměňují jako měsíc a slunce na nebi.

28.11.2022 20:23:28 | annanymsová

Dynamika světa se nám jeví jako souboj protikladů, že. A že jich je... :-)

28.11.2022 20:42:31 | kozorožka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí