Deník Abstinenta XIII

Deník Abstinenta XIII

Anotace: Část třináctá

Sbírka: Deník Abstinenta

Den dvacátý pátý

Sedmý den bůh odpočíval, a věděl, že je to dobré.

Ale k tomu odpočinku mu něco chybělo.
A tak stvořil fotbal.

Jak řekl klasik. Fotbal je hra pro 22 hráčů na 90 minut, kterou vždycky nakonec vyhrají Němci.

Němci už dávno nevyhrávají, dobře jim tak, ale hra je to nejlepší na světě.

A i když byla zima jako když praští, více jak patnáct tisíc z nás bylo ve tři odpoledne na značkách a svými hlasivkami, rukami a hlavně energií, jsme hnali naše kluky za vítězstvím.

Kdyby se mě někdo zeptal, proč to dělám, proč mě to každý druhý týden tak táhne do Edenu, proč jsem ochotný obětovat vše pro svůj klub, cestovat za ním přes půl Evropy, proč i kdybych neměl co jíst, tak na cestu a lístek se vždy peníze najdou, vlastně bych nevěděl, co říct.

Láska se nedá definovat. Láska prostě přijde a vy se jí jen poddáte.

Kdysi jsem si neuměl představit fotbal bez piva.
Poslední dobou si ho užívám tak, jak už dlouho ne.
Jde o tu hru, ne o to se ožrat.
Což ale někteří na tribunách nechápou a pak jsou nám ostatním fanouškům jen pro ostudu.

Chceme na fotbal brát malé děti, předávat naši lásku další generaci.
A ta pak vidí totálně zbourané lidi, tak co si o tom má pak myslet.
Jak můžeme chtít být nositelem ušlechtilých myšlenek jako je FairPlay a týmová spolupráce a fanouškovská sounáležitost,když pak několik málo individuí není schopné udržet svoji hladinku na únosné míře?

Ano, stačil jeden měsíc aby se moje vnímání problematiky alkoholu úplně obrátilo.

Je to stejné jako z odnaučenými kuřáky.

Ale jako společnost jsme až nezdravě tolerantní k alkoholismu.

Nikdy není pozdě na to cokoliv změnit. Začal jsem u sebe a vidím ty výsledky.

Budu v tom pokračovat, ne proto, že
bych nezvládal svoje opičky, ale protože jsem skutečně zjistil, že alkohol k životu nepotřebuji.

Nepotřebuji ho, abych se mohl bavit.

Nepotřebuji ho, abych si zvyšoval sebevědomí.

A ani si nepřipadám jako jeptiška, co ji zavírají do kláštera a už nikdy neuvidí panské přirození.

Připadám si jako ten bůh, co cokoliv stvořil, tak věděl, že je to dobré.

Je to dobré.

Normální je nepít.
Autor Karel Letník, 28.02.2023
Přečteno 114x
Tipy 3
Poslední tipující: Marten, mkinka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jé, já jako malá hrála fotbal, protože ve Břehách sousedi a v okolí byli kluci,tak jsem byla brankář.a oni na mě ptáček letí a dali mi tam gól.

28.02.2023 11:51:34 | mkinka

Taky jsem vždy byl v bráně. Byl jsem líný běhat. :)))

28.02.2023 12:16:42 | Karel Letník

Já zas byla jediná holka a nechtěla jsem do nohou dostávat kopance. Ono v té hře a v rychlosti to ani nejde. Jede míč a au by bylo hned.
No ale jednou jsem si sedla vedla míče a ta zem byla dosti tvrdá a gól byl stejně.

28.02.2023 12:25:08 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí