Reklamy zaplavují svět.

Reklamy zaplavují svět.

Anotace: Napsat článek o reklamách mě napadlo před časem, po mé "menší" procházce městem. Některé jsou trefně udělané, nad kterými se člověk pousměje, některé jsou naopak úplně stupidní.

Reklama. V současné době je to již běžná věc, kterou ani nevnímáme. Ať jdeme do města, koukáme na televizi, posloucháme rádio, či listujeme novinami. Vyskytuje se prostě všude.

 

Reklama jako taková, je snad stará jako lidstvo samo. V nejranější podobě se vyskytovala jako vyvolávání kupců, přijíždějících do měst a obcí, kteří nabízeli své zboží. Poté se vyvinula i jako obrázková forma. To když trhovci u stánků kreslili své zboží na tabulky, aby zvýšili svůj prodej, a odlákali nakupující od konkurence. V této podobě se udržela celkem dlouho. V pozdějších dobách, ač v omezené míře, ale přeci, se začaly objevovat malované plakátky. Za reklamu se dalo považovat i vyvolávání královských bubeníků, či kejklířů oznamujících brzký příjezd cirkusu.

 

Největší rozmach ve své historii reklama zažila v první polovině 19. století. V této době již pravidelně vycházely některé noviny, a reklama se v nich objevila buď jako inzeráty, nebo obrázkové nabídky, či pohledávky. A to buď na pracovní místa, zboží, či jiná oznámení. Také se v ulicích začaly objevovat vývěsní tabule, kam byly umísťovány různé letáčky a obrázky, oslovující nejširší veřejnost. Od nejchudších, až po ty nejbohatší. Každý kdo uměl číst, se mohl dozvědět ledacos.

 

 

Dalším velkým skokem bylo vynalezení rozhlasu, a poté i televize. Tímto mezníkem se reklama dostala do každého zákoutí, a stala se součástí našich životů. Do této doby měla reklama měla jenom dvě formy. Buď obrázkovou, nebo zvukovou. S příchodem televize se oboje spojilo dohromady, a reklama tak získala na síle a efektivnosti.

 

 

Co se uměleckého provedení týká. V dnešní době jsou reklamy tuctovými díly, která s umělečností nemají moc společného. Jsou to takové rychlokvašky a škváry, které člověku nepřijdou moc zajímavé, mnohdy až stupidní. Například slečna na koncertě ze své minikabelky vytáhne pětilitrovou ,,pixlu´´ Perwolu, nebo velké balení jiného pracího prášku.

 

Když se člověk vrátí do dob minulých, tak reklamy byly udělány s elegancí a předváděli nám výrobky s lehkostí. Také měly nápad a ,,šmrnc´´. Člověku se líbily, a víceméně to bylo takové menší zpestření. Hlavní také bylo, že reklamní ,,bloky ´´ měly svůj daný vysílací čas, a neobtěžovaly člověka při sledování pěkného filmu v televizi, či poslouchání rádia. A dnes ???? Dnes je divák vytrhován ze sledování filmu každých deset až patnáct minut, jedním desetiminutovými, někdy i delšími reklamami. Což je velice obtěžující. Také hlasitost reklam je samozřejmě nastavena na vyšší hlasitost, než hlavní pořad. Jen aby si člověk reklamy všiml a nepřehlédl je. Či nepřeslechl.

 

A to nemluvím o ulicích našich měst. Nedávno jsme šli s kamarádem přes město do hospody. Cesta nám trvala přibližně dvacet minut. Ale za tuto krátkou chvíli, jsem napočítal přes padesát reklamních cedulí, billboardů a jiných lákadel.

 

Reklama je v dnešní době něco jako mor. Člověk se jí nevyhne, a pokud nebude dostatečně odolný, lehce se nechá strhnout na stranu výdělkuchtivých obchodníků

Autor Miguel Mendez, 26.04.2013
Přečteno 493x
Tipy 0 ... Tip / Supertip
ikonka Komentáře (0)

Komentáře
© 2004 - 2020 liter.cz v1.4.5 | Facebook, Twitter