Vůně prázdnin

Vůně prázdnin

Je letní červnové ráno a voní odhodláním. Rozevírá náruč a sluneční paprsky rozlepují oči. Děti se těší do školy, protože se neučí. Důchodci vedou živé rozhovory s pejsky a chystají si polštářky do oken. Mladý muž mává své ženě a dětem,jde do práce. Žena se těší na schůzku s kamarádkou. Země se otepluje, ale domy se zateplují a z lešení se ozývá série sprostých slov, smíchu a dým z cigaret stoupá spolu s bílými polystyrenovými kuličkami do prostoru bytí. Je krásně a včerejší trápení je pryč. Všude je cítit předzvěst prázdnin a dovolených. Je slyšet volání moří, hluk nočních barů, chuť melounů, polibků a zmrzliny. Letadla, auta, vlaky i autobusy se zaplní a lidí se budou přesouvat, užívat si, dovolovat si, budou víc jíst a pít, budou se všemu divit, utrácet, hodně fotit, hodně spát, hodně plavat, hodně milovat. Přichází světležluté, modrobílé,čokoládopistáciové, voňavě opálené dobrodružství.

Autor Akyš, 15.06.2011
Přečteno 895x
Tipy 1
Poslední tipující: Bambulka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

... je zajímavý, jak u mnoha lidí zůstal zakořeněn a používán pojem "prázdniny" ... i když začneme chodit do práce ... a může nám bejt 20, 30, 50 ... pořád říkáme "o prázdninách", i když už vlastně žádný nemáme /teda, pokud nejsme kantoři nebo studenti :-)/ ... milé připomenutí i předzvěst ...

17.06.2011 23:29:00 | Bambulka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí