Můj dobrý přítel

Můj dobrý přítel

Anotace: opravdu mi pomáhá...

Před časem mne zaujal článek v časopisu Spirit - rozhovor s paní Marthou Orfeou Kratinovou "Magická moc jména". Ráda bych vám sdělila poznatek z vlastní pozitivní zkušenosti o magickém či spíše motivačním vlivu jména na rozvoj osobnosti.
Nemusí to být vždy jen jméno nebo jeho změna uvedená v matrice a na dokladech; stejně příznivě může působit pseudonym, umělecké jméno nebo to, které si prostě v skrytu duše dáme sami. Takové jméno můžeme přijmout v dětství, mládí i v pokročilejším věku, důležité je, abychom s ním byli bytostně a duchovně spřízněni. Pak nám bude pomáhat jako magická formule, talisman nebo mantra a povede nás k dobrým a velkým cílům.
Před několika lety jsem se v zahraničí setkala s indickou rodinou, s níž jsem se hned napoprvé spřátelila. Když se matka dvou dospělých dcer dověděla o mém zájmu o tuto nádhernou zemi a její kulturu, přijala mne symbolicky, ale zcela upřímně do rodiny a dala mi jedno krásné starodávné jméno z indické literatury. Od té doby, kromě milé vzpomínky, mi toto jméno pomáhá při mých studiích a tvorbě pořadů s orientální tématikou, jíž se zabývám. Rovněž několik známých věnujících se kulturní činnosti mi potvrdilo, že jejich pseudonym či umělecké jméno je motivuje a zavazuje ke zdokonalování tvůrčích výkonů.
Zajímavou shodou okolností jsem za několik hodin po napsání tohoto příspěvku slyšela v rozhlase příběh indického mladíka studujícího v Číně historii a tradice této země. Jeho velkým přáním bylo naučit se bojovému umění. Přijal čínské jméno vyjadřující jeho touhu a zakrátko se stal uznávaným mistrem kung-fu.
Nebojme se tedy pojmenovat své druhé Já a získáme opravdového přítele, který nám bude stále nablízku.
Autor Dolma, 27.03.2012
Přečteno 497x
Tipy 2
Poslední tipující: Lucy Susan
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi zajímavé.ST

01.04.2012 14:56:15 | Lucy Susan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí