Posledná večera

Posledná večera

Nakoniec prišiel. Prevesil kabát, ťažký od zmesi parfému, cigaretového dymu a fľakov od rúžu cez operadlo starožitnej stoličky a rovno si sadol k prestretému stolu. Už to nebol muž, ktorého milovala a aj jej definícia v jeho očiach sa zmenila. Štval ju ten jeho povýšenecký výraz, s úškrnom ľahostajnosti na perách, ktoré kedysi dokázali presvedčiť o láske a oddanosti. O tom, že je to všetko skutočné.
Bez slova si ukrojil kúsok mäsa, vložil ho do úst a zapil dúškom drahého červeného vína z pekne brúseného pohára so zlatým okrajom, nespúšťajúc z nej ten neznesiteľne pobavený pohľad, s akým sa každý večer vracal domov.
Pery sa jej ešte nezahojili a aj ten najmenší pokus o násilný úsmev by bolel, ako žiletka putujúca otvorenou ranou. Aj keď žiadna fyzická bolesť neprekoná tie ukrutné muky v útrobách roztraseného tela, v ktorom stále bilo srdce s ochotou milovať. Nie však muža, ktorý sa teraz na ňu díval s prekvapeným výrazom, padajúc na zem v smrteľnom kŕči a sťahujúci so sebou na zem snehovobiely obrus s červeným fľakom z rozliateho vína a zbytky jedla na sviatočnom porceláne - svadobnom dare od jeho matky. 
Zohla sa k jeho tvári, skrčenej v grimase hrôzy, posledný krát sa mu s úsmevom zadívala do vytreštených očí, pobozkala ho na čelo a pokojne odkráčala do spálne k rozčítanej knihe.
Všetko má svoj čas.

Autor Nervaque, 30.09.2016
Přečteno 501x
Tipy 12
Poslední tipující: mkinka, P.Balam, jitoush, hanele m., Philogyny1
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

i to nejkřehčí a nejvřelejší srdce někdy ztvrdne na kámen..

30.09.2016 20:35:10 | hanele m.

Hm, dnes to vypadá na kafe od Žida...

30.09.2016 19:46:02 | Philogyny1

proč žida? :D

30.09.2016 22:04:04 | Nervaque

Já nevím, jestli jej otrávila ve své představě nebo doopravdy, tak jsem to pochopila, kafe od Žida je úsměvná replika viz Maryša... :)

30.09.2016 22:13:36 | Philogyny1

nechapu

30.09.2016 20:06:03 | Nervaque

Tak jsem asi špatně pochopila já a to jsem četla dvakrát...

30.09.2016 20:13:18 | Philogyny1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí