zapomenutý dopis

zapomenutý dopis

Anotace: ----------------

Určitě se vám občas stane, že když něco hledáte, objeví se nějaká věc nebo dopis

z minulosti a chtě nechtě se vám oživí vzpomínky,třeba z dětství a tak.

No a na mě před nedávnem vykouknul už dávno zapomenutý dopis od mámi

k mým padesátinám, ale taky jsem otevřel knížku od Boženy Němcové a na prvním listu byl vzkaz od mojí milovaný babičky Pavlíny. Pro moji mámu, který je už bezmála taky 50 let starý. A ten vzkaz je " šla jsem s ratkem do kyna" Babička milovala kino a četla celý život jenom pohádky, a každý čtvrtek mě posílala do NARPY(papírnictví) pro dikobraz pro dědu.

 

Moje babička chodila do školy jen 3 roky a pak už sloužila u sedláka. Až do prvního sněhu chodila do 10 km vzdálené školy bosky a když ji zábly nohy, tak si stoupla na dřevěný penál, který nosila vždy s sebou a třela si nohy o sebe. Byla z 15-ti dětí a můj děda, její muž, ze 17. Ale spolu měli jenom mého tátu. A ten, když se jim narodil, tak nemohl popadnout dech, porodní bába vrazila dědovi do ruky kýbl, aby běžel k potoku pro vodu. Jenže potok byl zamrzlej, tak přinesl vodu i s kusem ledu a porodní bába smočila tátovo nožky do kýblu a on začal konečně řvát, dejchat a žít. Děda žil podle přísloví "žij tak, aby až zemřeš se Tvý přátelé nudili" Kvůli jeho prudké povaze se museli  13x stěhovat. Jednou dokonce vyšlehl šafářovi oko, když dědu načapal, jak krade oves pro koně. Tancovačky, hospodský rvačky, ženský, ale když umřel, celá vesnice se přišla rozloučit. Pořád mám před sebou napínáky v naleštěných botech připravený na páteční tancování v sokolovně. Boty byly uložený a střežený jako svátost na šlapadle babiččina šicího stroje, na kterém přišívala zipy do riflí celé omladiny z vesnice. A protože džíny se nosily o číslo až dvě menší, měla o kšeft postaráno. Ono našít zip do pravých, značkových, boňáckých riflí, to nebylo jen tak. Holit se nechával děda zásadně u holiče. S oblibou si dělal z chleba kuličky a házel je z okna po lidech. Když jsem šel poprvé tancovat, tak mi říkal, že doleva to umí každej blbec, ale doprava a ještě to během tance prostřídávat, tak to že se musím naučit a ženský se pak zblázní.

 

Ono to moje tlachání sem asi ani nepatří,ale to nevadí mazat už to nebudu.

No a když už se tady tak vnitřně obnažuju,tak ještě kousíček toho dopisu

od mámi k té 50.

Děkuji ti za to,že jsi takový,jaký jsi. V životě jsi mě nezarmoutil.

Děkuji Ti,že jsi dobrým manželem a starostlivým otcem a já,jako matka jsem se za Tebe nemusela nikdy stydět. Přeji Ti lásku, kterou si zasloužíš. Přeji Ti všeho

co si sám přeješ. A na závěr něco z Bible:

Po cestě Hospodina veď srdce své můj synu.

Objímá a líbá Tě Tvoje máma.

A já Vám všem, kdo jste vydrželi číst až do konce,přeju hodně lásky všeobecné,

protože bez ní jsme úplný nic.

 

Autor Akyš, 22.05.2017
Přečteno 442x
Tipy 8
Poslední tipující: Frr, jitoush, zdenka, Papagena, piťura
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

krásný... ST* :-D***

09.02.2018 00:38:34 | Frr

...trošku u Tebe šátrám "v hlubinách"....a líbí se mi to....Ji./úsměv/

08.02.2018 23:01:31 | jitoush

Díky Jíťo☀

08.02.2018 23:19:24 | Akyš

díky moc milá zdenko

19.06.2017 14:47:51 | Akyš

Moc se mi libí, Tvůj zapomenutý dopis...ÚSMĚV.Z.

19.06.2017 14:22:28 | zdenka

Pan Hrabal, ten by si u nás přišel na svý...…..děkuju že si přečetl
můj sentimentální výron

23.05.2017 14:25:09 | Akyš

Já myslím, že to sem všechno patřilo. Díky tomu jsem si taky vzpomněl na svého dědu. Jako kdyby všichni ti dědové měli něco společného... o maminkách ani nemluvě.

23.05.2017 09:52:29 | piťura

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí