Nevěra je hra pro dva

Nevěra je hra pro dva

Moderní technologie jsou naprosto úchvatná záležitost, ačkoliv není vůbec lehké se s nimi poprat. Své o tom ví všechny děti rodičů 40+, které musí technické rozmary svých chlebodárců řešit a leckdy s nimi mají stejný problém jako oni. Třeba jako dneska ráno. Ještě před svou pravidelnou dávkou ranní kávy jsem byla konfrontována s problémem nastavení nové vyzváněcí melodie. Hračka, řeknete si. Ale ona to zase taková hračka nebyla. Začalo to celkem nevinně.
„Ty, umíš měnit vyzvánění?" ozvalo se z obýváku. Na sedačce si hověla mamka a na oko zkušeným prstem šmidlala po displeji telefonu.
„Jasně, že jo. Je to primitivní," honila jsem triko a snažila se vypadat světově.
„Tak na," řekla a svěřila mi svého miláška.
Bezradně jsem začala pátrat v menu po něčem, co by alespoň zdánlivě připomínalo ikonku internetového prohlížeče snažíc se vypadat při tom zkušeně a nad věcí.
„A jakou tam chceš?" zeptala jsem s předstíranou lhostejností.
„Věčně nevěrná," řekla máma jakoby nic. Podívala jsem se na ni přes hranu telefonu se zvednutým obočím a zatajeným dechem. Ona ale jen pokrčila rameny. OK, mami, OK. Z příruček pro děti jednou nohou z hnízda jsem věděla, že není radno zahrávat si s prvními projevy krize středního věku.
Stáhla jsem melodii. Půl století jsem se prala s menu a snažila se najít nastavení. A pak se to stalo. Konečně se mi podařilo tu zatracenou melodii změnit. Slavme slavně slávu Slávův slavných! Položila jsem telefon na stolek jako by nic, jako by nastavování nových melodií byl můj denní chleba a cítila jsem se fakt hustě a dobře.
A pak jsme jely na nákup. Protože vždycky jezdíme spolu. Zrovna jsme stály u pultu v masně, když se z máminý kabelky ozvalo srdcervoucí:
"A ty jsi prostě jen coura..." Rázem jsme se staly středem pozornosti všech důchodkyň, které stály tou dobou frontu na maso. Máma zrudla, přitiskla si kabelku k boku ve snaze ztlumit dozvuky vyzváněcí melodie a beze slov se vyřítila ven na ulici. Tuším, že ještě dlouho budu poslouchat o tom, co je to takový "automatický ořez melodie", a že občas neškodí ho vypnout.
Autor Gigy, 04.03.2018
Přečteno 450x
Tipy 2
Poslední tipující: Jort
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí