O hodném Zvonácovi a zlém Zvonasovi

O hodném Zvonácovi a zlém Zvonasovi

Milé děti, v malé vesnici uprostřed Široširého Kraje žili v nitru opuštěného kostela hodný Zvonáca a zlý Zvonas. Jejich úkolem bylo každý den ráno zvonit na zvon, který se v kostele nacházel. Každý den vstávali, když zakokrhal kohout a buď se jako první dostal ke zvonu hodný Zvonáca - a poté, co na něj zazvonil, měli všichni lidé v Široširém Kraji dobrý den, všechno jim krásně navazovalo a šlo od ruky, nebo se jako první dostal ke zvonu zlý Zvonas - a poté, co na něj zazvonil, měli všichni lidé v Široširém Kraji špatný den, nic se jim nevedlo a měli smůlu.
Jednou se však stalo, že ke zvonu dorazili Zvonáca a Zvonas současně: začali se hádat, kdo z nich má větší právo na zvon zazvonit a potom se začali prát. Jak se prali, začali se postupně podobat jeden druhému: až spolu splynuli a stál tu neutrální Zvonimír.
Od té doby zvoní na zvon neutrální Zvonimír a lidé v Široširém Kraji mají den takový, jaký si ho sami udělají a nemohou se na něj nikomu vymlouvat. Dobrou noc, děti.
Autor danielsoft, 12.12.2022
Přečteno 169x
Tipy 13
Poslední tipující: fisus, Iva Husárková, Vivien, Lighter, šerý, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To je hodně povedené.

21.07.2023 16:15:46 | fisus

Ta je suprová.

12.12.2022 14:13:04 | Vivien

Přátelé, je to sic pohádka, leč regionální. Totiž v Nových Hradech uzavřeli při vyzvánění zvonu kostelního dohodu s Bohem. Tedy se zvoní jen od šesti ráno, do hodiny dvaadvacáté!
Ano, i Bůh a také ovečky poddané, hrnoucí se po probuzení do manufaktur všelikých, se musí vyspinkat!

12.12.2022 13:41:35 | lesan-3

To je ale ošklivá pohádka. Říká dětem pravdu. :-D

12.12.2022 13:18:54 | Lighter

Jaj, malé i velké děti! Že je ta pohádka opravdu povedená? Super, Dane*

12.12.2022 12:19:02 | šerý

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí