Nosaté království I - Nosaté království

Nosaté království I - Nosaté království

Anotace: Před asi dvěma lety mi došly klasické pohádky a začala jsem si je pro svou dceru vymýšlet...princezna Eliška má blonďaté vlnité vlásky a je modrooká... Teď se ale bojím, že je ta pohádka moc dlouhá a nikomu se nebude chtít ju číst celou :o(

Sbírka: pohádky z Nosatého království

.

...princ spící princeznu políbil a celé Šípkové království se pomalu začalo probouzet ze stoletého spánku. Probudila se i Růženka, poděkovala svému zachránci, vzala ho za ruku a vedla jej dolů po schodech ven z věže, ve které tak dlouho spala v zakletí. Na nádvoří ožili všichni sloužící i dvořané a v zámku král s královnou, kteří spali na svých trůnech. Všechno bylo zase jako dřív, do království se vrátil život i s radostí. A objevila se i láska. Růženka se do prince Vítka zamilovala na první pohled a on zase do ní. Tak král s královnou oznámili svatbu a začali s velikými přípravami. Vyjeli rychlí poslové se zprávou a pozváním ke královským rodičům prince Vítka a poštovní holubi roznesli spousty dalších pozvánek po celém Šípkovém království, i do sousedních zemí. Jen tu zlou sudičku, která před sto lety celé království zaklela do hlubokého spánku, samozřejmě zase nepozvali...
A ona se rozhodla, že to tak nenechá... Rozeslala své pomocníky do celého světa a všichni, lidé, zvířata, ptáci i ryby, měli jediný úkol: najít a přinést jí něco, co by celému království hodně uškodilo. Úkol to byl přetěžký, muselo to být něco, co by kouzlilo samo, protože ta zlá sudička už nad Šípkovým královstvím neměla žádnou moc, nemohla už použít své vlastní síly a schopnosti, protože její poslední kletbu zlomila láska. Všechna její kouzla a čáry byly navěky pryč.
Její pomocníci jí nosili všechno, co kde dostali, našli nebo ukradli: živou a mrtvou vodu, ale té bylo pro celé království málo, několik lahviček s jedem, ale ty by také nestačily, pár střípků ze zrcadla Ledové královny, ani ty sudičku nepotěšily, tři pytle blech a taky ukvílenou Meluzínu, začarovaný obušek a zlého vlka, brýle, co mohly každému zakalit zrak, kytky, po kterých se kýchá a pláče... bylo toho moc, ale na celé království to pořád ještě nestačilo.
Až jednou někdo přivezl fůru jablek, těch, co po nich narostou nosy, a zlá sudička dostala nápad : její pomocníci se museli dát do strouhání a ti, co nestrouhali, museli přichystat všechno potřebné pro napečení spousty voňavých, sladkých jablečných koláčků. No a pak se peklo...
Stihli to napéct tak akorát, svatba měla být už nazítří, tak toho sudička využila a koláčky rozeslala po celém království, na zámek jako dar od milujících poddaných, a všude jinde jako královskou výslužku. Koláčky tak voněly, že se po nich jen zaprášilo, zmizely ještě před svatební hostinou, dřív než se sjeli hosté ze všech okolních zemí, dřív než dorazili Vítkovi rodiče...
Ráno, když první kohouti začali kokrhat, se strhlo veliké pozdvižení: každý, kdo vstal a chtěl si umýt obličej, byl tuze překvapený, protože mu pořád něco velkého překáželo a kdo se podíval do zrcadla, ten hned viděl, co se stalo: všem narostly nosy, každému podle toho, kolik koláčků včera snědl. Našly by se tam nosy jako mrkev veliké, jako brambory baňaté, jako hrušky šišaté, jako okurky dlouhé, křivé i rovnější.... A na zámku to vypadalo stejně, nosy se zvětšily i králi a královně, i Růžence s Vítkem...
A jak to bylo dál? Svatba se konala, té lásce ani ty veliké nosy nevadily, jen hosté, co přijeli odjinud, se nejdříve trochu divili. Tomu království se pak začalo říkat Nosaté, z Vítka se stal král Nosál První a z Růženky byla královna Bambule Druhá (ta první byla její královská maminka...). A všichni v Nosatém království si žili tak šťastně a spokojeně, že ta zlá sudička málem pukla zlostí...

.

bude následovat Nosaté království II - Knoflíček - dobrou noc! :o)

.

.
Autor hanele m., 12.02.2008
Přečteno 870x
Tipy 28
Poslední tipující: poeta, vandule, stryc, Pevya, Anita Buchtová, 5thelement, hp.Rick, Holis, Jan na Druhou, mada000, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:)))))))))))) ♥♥♥

18.04.2012 12:34:08 | vandule

tož díky
a hurá na pokračování ;o)

18.04.2012 12:34:58 | hanele m.

To je jasné, trpělivost děvče, mám tu také hovor s kamarádem na chatu. Tedy ne tady, na FB :)))

18.04.2012 12:50:57 | vandule

já jen že vím že je dobré chválit a povzbuzovat.. jinak rozhodně nespěchám :o)
kamarádi jsou důležitější než pohádky, to je jasný :o)

18.04.2012 12:52:48 | hanele m.

Ani ne důležitější, jako neodbytnější. Mám raději pohádky, než plkání :)))

18.04.2012 12:55:27 | vandule

Byl sem tu

Říká sa podle nosa poznáš kosa, tož ...
to to, to néni pro děti.
:-))

Nikdy si zas přečtu jinou.

22.03.2011 07:55:00 | stryc

a četls všech 5 kapitol, jo? a neboj, děti budou - eště jim to přečteš :o)

03.03.2010 19:17:00 | hanele m.

řeknu to asi takhle-mít děti,s chutí jim to přečtu.fakt že jo.

03.03.2010 19:04:00 | tenflipskáj dysfunkt

To je ale krásná pohádka! :-) ST za odvahu napsat něco nového z něčeho klasického. Přerod se MOC povedl a jdu malé sestř přečíst další díl! :-)

06.03.2009 22:07:00 | Anita Buchtová

Hezká. Dlouhá určitě není. A ten konec, líp to dopadnout nemohlo. Zlá víla si taky mohla vzít koláč, aspoň by jim nezáviděla :-D

02.08.2008 21:49:00 | mada000

láska se holt i přes nosy přenáší :)

21.07.2008 21:13:00 | prostějanek

takovej úhel pohledu mě nikdy nenapadl... a su ráda že se ti líbí :o)

29.03.2008 20:26:00 | hanele m.

Moc se mi líbí ten konec. Učila jsem postižené děti a ten nápad, že i s tím "postižením" žijí šťastně až do smrti je skvělý. A ještě tím naštvali zlou vílu!

29.03.2008 20:12:00 | Jabba_Hutt

To já vyprávěl svému malému Tonymu pohádku o starém
chlupatém staříkovi, který konal jen dobro, domnívaje
se, že je to o mně...

13.02.2008 12:11:00 | Bíša

odjakživa jsem svým dětem vyprávěl mé pohádky...
bavilo mě to víc než ty děti :o))

koláče už teda raděj nebudu

Radoslav Nosál XXII

.o))

13.02.2008 07:36:00 | Bean

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí