O chytrém mravenci a hloupém slonu

O chytrém mravenci a hloupém slonu

Anotace: Nevím, co napsat. Pohádka.

Byl jednou kdysi dávno velký les a v něm žil chytrý mravenec Bingo a hloupý slon Jerry. (čti Bingo a Džery)
Bingo stále předsvědčoval Jerryho, že by se měl naučit psát, číst a počítat, že se mu to může hodit, ale Jerry trval na svém.
"To přece není nutné, Bingo. Chci být jednou slavným cukrářem, jezdit po výstavách a své nádherné a lahodné dorty prodávat!"
"Ale k prodávání bude třeba umět počítat. Co když někdo přijde, že chce dva dorty a ty nebudeš umět mu spočítat, kolik ti má dát pěněz?" trvdil Bingo.
"Tak ty svoje dorty nebudu prodávat. Budu jezdit po výstavách, péct tisíce dobrot a dívat se, jak lidem chutnají. K tomu přece nepotřebuji umět psát, číst a počítat!" řekl Jerry a dupl nohou.
"A jak si zapíšeš všechny recepty, když nebudeš umět psát a když je někdo zapíše za tebe, tak je nebudeš moci přečíst!" myslel si Bingo nahlas.
"Tak si ty moje recepty budu pamatovat, ne?" zlobil se Jerry.
"Ale jak si dokážeš zapamatovat tisíc receptů, aniž by jsi jeden jediný zapomněl?" divil se Bingo.
"Sloni mají velké hlavy, aby se jim tam vešly jejich velké mozky, do kterých uloží nespočitatelnou sumu slov a dalších jiných potřeb k jejich slávě." vychloubal se Jerry.
"Jsi hloupý, Jerry. Číst, psát a počítat je věc, kterou musí dnes umět každý! A pokud se budeš chtít dostat na nějaké školy a pokud budeš chtít být slavný, musíš se umět podepsat, ne?" zlobil se teď mravenec Bingo.
"Ne, Bingo, to ty jsi hloupý! Říkáš věci, které nejsou pravda. Člověk nemusí umět všechno!" tvrdil Jerry. "A vůbec, proč si myslíš, že musím tohle všechno umět?"
"Abys nebyl hloupý slon, Jerry. Jestli opravdu chceš být slavný, musíš se umět podepsat. Pokud budeš mít fanoušky (nebo fan-club), budeš se jim podepisovat do zápisníků, na trička nebo na ruku. A pokud chceš být prodavačem dortů a mít nejlepší dorty na světě, musíš umět počty. Co kdybych za tebou přišel a řekl, že chci dva dorty za 50 korun? Kolik mě to bude stát?" rozpovídal se Bingo.
"To nevím, kolik tě to bude stát!" přiznal Jerry.
"No vidíš! Zaplatil bych 100 korun, hlupáku! A číst budeš potřebovat proto, abys viděl na papír nebo na pokladnu, kterou budeš mít. Abys tam nenapsal, nebo nezmáčkl špatné tlačítko. Už chápeš, proč je třeba se naučit tyhle směšně lehké věci?"
"Ano, chápu, ale když se mi do toho učení vůbec nechce?"
"Na to je jediné řešení. Musíš se je naučit stůj co stůj. A jestli nechceš chodit do školy, můžu tě učit já!" řekl Bingo pyšně. "Tak jsi pro nebo ne?"
"Jsem." řekl po chvíli Jerry. "A jak mě chceš tyhle "směšně lehké věci" naučit, Bingo?"
"Hezky, česky, politicky!" zašklebil se Bingo. "Uvidíš! Pustíme se do toho hned zítra nebo až příští týden?"
"Zítra, chci to umět co nejdříve!" slíbil Jerry.

Další den přišel Jerry k Bingovi do stodoly.
"Nic lepšího nemám. Tohle bude teď tvá škola, Jerry. Sem budeš chodit hned ráno a budeš zde až do hodin odpoledních." řekl Bingo a ukázal Jerrymu, kam se má usadit. Jerry se posadil do měkké slámy a uvelebil se. Byl by spal, ale věděl, že je ve "škole" a že se musí soustředit.
"Na, tady máš blok a tady tužku. Já teď na tuhle zeď, která nám poslouží jako tabule, napíšu několik slov a ty se pokusíš je napsat jako já, souhlas?" řekl Bingo.
"Souhlas!" přikývl Jerry a pustil se do pracného opisování. Už po půl hodině úmorné práce se začal sloník nudit. Vášnivě okusoval tužku a čmáral do bloku nesmyslné klikyháky.
"Tak ukaž, Jerry, co jsi napsal!" vyzval Bingo slona. Jerry mu podal blok, ale tužku okusovat nepřestával.
"Jerry!" zuřil Bingo. "Máš tu nesmyslné klikyháky, vůbec jsi se nesnažil! To tě raději učit nebudu a ty můžeš zapomenout na svůj sen!"
Bingo nakvašeně odešel a práskl hlasitě dveřmi od stodoly. Trucoval a trucoval celé dopoledne. Až po obědě se Jerry odvážil za Bingem jít.
"Omlouvám se Bingo, ale nudil jsem se!"
"To tě bude nudit ještě věcí, Jerry!" povzdechl si Bingo. "Musíš být trpělivý, pokud se chceš něco naučit! Maminka mi říkávala: Když se učíš něco nového, dělej to v dobré náladě a s láskou! Tak se toho prosím řiď!"
"Dobře, dobře." řekl Jerry. "Budeme pokračovat hned, nebo už skončilo vyučování?"
"Pro dnešek konec, Jerry, můžeš jít domů a relaxovat. Já připravím jiný program na zítra a pak se za tebou stavím." řekl Bingo vyčerpaně.
"Tak jo. Zatím ahoj!" řekl Jerry. O cestě domů o tom však přemýšlel.
"Když má Bingo takové laskavé srdce a učí mne, musím být trpělivý." zaťal Jerry zuby.

O pár týdnů později už Jerry všechno uměl, a Bingo byl z něho velmi potěšený.
"Moc ti to jde, Jerry. Zlepšil ses!"
Nakonec to dopadlo dobře. Jerry se opravdu stal slavným cukrářem a pekařem. Sen se mu splnil a často po tajnu schovával a pekl něco Bingovi. Ostatně, byl mu vděčný a moc mu dlužil. Ovšem Bingo se stal učitelem a učil děti tak, jako naučil Jerryho. Konec pohádky :-)
Autor LowiQ397, 15.03.2008
Přečteno 1098x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

.....a z toho vyplývá, že i učit se musí umět. Bingo naučil Jerryho číst a počítat a přitom se sám musel naučit trpělivě učit.... :-D Líbilo se mi to

15.03.2008 18:45:00 | Varda

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí