Králíček

Králíček

Anotace: o přátelství

V jednom lese žil maličký králíček. Jenomže byl hrozně osamělý. V tomtéž lese žila liška, která měla na králíčka spadeno. Ten však věděl, že liška je zákeřná a lstivá, a tak si na ni dával pozor.
V den, kdy se konal výlet všech zvířátek dostal králíček strach. Věděl, že na něj má liška spadeno a tak si řekl, že ji musí přechytračit.
Všemu velel orel, který to celé organizoval, ustanovil pravidla a postaral se o třídění malých, středních a velkých zvířátek. Každý z nich vedl jeden z jeho bratrů - velká zvířátka vedl on sám, střední skupinu jeho bratr sokol a skupinu malých zvířátek vedl jeho nejmladší bratr káně.
Když byla malá skupina seřazena a připravena na pochod a vyšla, přitočila se ke králíčkovi, který šel zase sám vzadu, ostatně jako obvykle. Liška na králíčka mrkla a pravila: "Pokud si na tomhle výletu uděláš více kamarádu jak já, nikdy už na tebe nebudu moci. Pakliže budeš mít kamarádů méně, než-li já, daruješ mi svůj život".
Než stačil králíček cokoliv říci, byla liška ta tam. Králíčkovi nic nezbylo - za pokus nic nedá. Přihopkal k myšce, která byla moc smutná.
Celý výlet jim zabral půl dne a po celou tu dobu si s myškou povídal. Po té, co se vrátili na místo, odkud vyrazili, přitočila se opět ke králíčkovi liška a vyjmenovala mu, s kolika zvířaty se stačila skamarádit. On jí na to řekl, že se skamarádil s myškou. Liška se začala vítězoslavně usmívat. Králíček však pravil: " Lepší jeden opravdový přítel, nežli několik falešníků".
Autor Iwush, 04.04.2008
Přečteno 1218x
Tipy 1
Poslední tipující: Vasta.Pasta
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí