Ztracené barvy

Ztracené barvy

Anotace: Moje pohádka do soutěže o víle Barvičce, která dává světu barvu :)

Svět má neuvěřitelně mnoho barev. Namíchat takovou paletu barev přírody je pořádná dřina, a proto se v malém domku u lesa zrodila roztomilá víla Barvička. Kdosi ji tenkrát pohodil u dubového stromu a Barvičce nezbylo nic jiného, než vyrůstat v přírodě u zvířat a rozmanitých květin. Vždy když se pod zemí zrodilo semínko stromu, keře nebo květiny, Barvička vzala do ruky svůj kouzelný štětec a do semínka vložila barvy, které bude květina, strom nebo keř vlastnit. Takhle to bylo pokaždé. Malovala oblohu, vybarvovala mráčky na obloze do sněhové barvy, Slunce doplňovala zlatavou barvou a nezapomínala ani na zvířátka.
Žila v lese společně se svými pomocníky. Vždy měla po ruce věčného kuchaře skřítka Červeného, neúnavného uklízeče skřítka Modrého, míchače barev skřítka Žlutého a spavého skřítka Bílého. Všichni čtyři měli neobyčejné schopnosti. Vzadu na malém svetříku si totiž nosili zásoby své barvy. Žlutý je potom míchal a dodával Barvičce. Barvička společně se svými skřítky žila ve své malé jeskyňce, která byla krásně pomalovaná květinami.
Zkrátka bez této víly a skřítků by svět nebyl barevný. Bez barev by chyběl na světě život, veselí lidé, štěstí a převládal by tady smutek, pláč a unavenost.
Přišlo jaro a s ním i den barevného veselí. Tohle byl svátek všech barev na světě a Barvička si to nemohla nechat ujít. Při svátku se dobarvovala obloha do tmavší modré, aby měl déšť co zesvětlit. Květiny si nechaly obnovit svou barvu na okvětních listech a Slunce potřebovalo prodloužit své paprsky.
„Ještě delší bych prosilo,“ řeklo Slunce.
„A já trošku dobarvit šedě,“ prosil mrak Šedivec.
Barvička se skřítky malovala a malovala, až jí začala bolet ruka.
„Dnes už s malováním končím. Zíííív, musím si trošku odpočinout,“ unaveně řekla Barvička a položila se na měkoučký mech, kde okamžitě usnula. Hodování ale pokračovalo.
Najednou z ničeho nic se před jeskyňkou Barvičky objevil malý dřevěný kočár tažený sněhově bílými poníky, ve kterém seděl malý skřítek se svitkem v ruce. Vystoupil z kočáru.
„Víla Barvička je tady?“ otázal se hlubokým hlasem.
„Ano, ano, tady jsem. Potřebujete něco? Zííív…,“ ospale řekla.
„Srdečně Vás zveme k princezně Slaměnce na celý týden. Moc ráda by poznala vílu, která dává radost jejímu životu. S radostí Vás očekává ve Slaměném paláci,“ dočetl svůj svitek podepsaný Slaměnkou.
Barvička se začala rozhlížet po oslavencích a z tváří všech vyčetla, že by měla jet.
Potom váhavě řekla: „Můžete mě prosím dopravit do paláce vážené Slaměnky?“
„Ale samozřejmě milá Barvičko,“ příjemně odpověděl skřítek.
Najednou si Barvička vzpomněla, že jí někdo musí v malování zastoupit. Hned jak se Barvička zeptala, jedna z přítomných Mirjam vykřikla. Proto teď práce malířky připadala právě na zvláštní vílu Mirjam. Nosila převážně kalhoty z kůže a dlouhé světlé vlasy měla stažené slámkou tak, aby jí byla vidět špičatá ouška. Také ale měla v oku tu pověstnou jiskru škodolibosti, ale Barvička si ničeho nevšímala a byla ráda, že jí chce někdo zastoupit. Bohužel netušila, jaké má Mirjam schopnosti, a také jaký je její záměr a pravá tvář.
Konečně kočár vyjel a Barvička pozorně sledovala cestu k paláci. Vedla přes kopce, přes vysoké hory, přes nejkrásnější louky, přes zámky i přes nížiny. Cesta trvala velice dlouho, ale přesto Barvička svého rozhodnutí nelitovala.

Viděla tolik krásných věcí, které ještě nikdy nepoznala a neměla příležitost vybarvit. Tolik by toužila objet celý svět a ne ho jen malovat na kouzelném plátně. Kočár pomalu zastavoval.
„Jsme na místě?“ zvědavě vykukovala Barvička ven.
„Ještě ne, Barvičko.“
„A kdy tam budeme?“
„Stačí přejet ještě několik kopců a sjet do Slaměné nížiny, kde stojí náš palác a Slaměná vesnice,“ poučně pravil směrem k Barvičce.
„To je zvláštní, že se vše jmenuje po vážené Slaměnce. Musí být opravdu krásná,“ potichu si řekla pro sebe tak, aby ji skřítek neslyšel.
Neuběhlo ani moc času a kočár zastavil před branou paláce. Byl velký, posetý zlatem a opravdu velice krásný. Jen by to chtělo více barev.
„Krásná vílo, jsme na místě. Prosím, dodržujte čisto v paláci. Do hlavního vchodu, kde vás princezna již očekává, jděte nejdříve rovně, a potom zahněte doleva,“ dal jí pokyny jeden z průvodců u brány.
„Děkuji Vám, snad se tady neztratím,“ s obavou mu odpověděla.
Zanedlouho zatlačila na hlavní dřevěné dveře a přivítala princeznu Slaměnku. Měla na sobě krásně barevné šaty, vlasy rozpuštěné na ramena, na kterých byly pravidelné vlnky a na nohou zlaté střevíčky s blyštivou květinou. Slaměnka byla vysoká a štíhlá. Měla v paláci spoustu krásných zvířátek a moc je milovala.
„Jsem tak ráda, že tě poznávám. Konečně se setkávám s vílou, která mi umožnila šťastně žít. Jsem veliká milovnice barev a ráda maluji. Podívej, takhle jsem si tě představovala,“ ukázala na obraz vedle sebe, který jakoby z oka vypadl skutečné Barvičce.
„To je od Vás moc hezké,“ překvapeně koukala na svůj portrét.
„Prosím, říkej mi Slaměnko. Navrhovala bych procházku parkem. Máme tam velice zajímavé květiny, stromy i keříky a mohla bys něco vybarvit,“ nabídla víle.
„To by bylo skvělé. Ráda poznávám nové rostliny.“
Podobně ubíhaly další dny. Pátek se ale výrazně lišil od ostatních dnů. V pátek ráno hned po půlnoci totiž začala ohromná bouře. Blesky se míhaly oblohou a koruny stromů se kymácely. Víla koukala ven z okna na tu bouřku. Takovou už dlouho nezažila. Brzy ale usnula a na bouři zapomněla.
Dopoledne se probudila do tmy. Kde je světlo? Barvy? Hrozně se zalekla. Celý svět byl teď jen černý a bílý. Žádné světlo ani barvy. Někdo musel najít její náhradní kouzelný štětec a plátno. To určitě ta podvodnice Mirjam! Musela uvěznit skřítky a najít kouzelné výtvarné pomůcky. Barvička začala rychle listovat v lexikonu skřítků a víl. Konečně našla, co hledala!
Mirjam byla černobílá víla, která se snažila ovládnout tenhle barevný svět a předělat ho na černý a bílý. Věděla, že Barvička pojede ke Slaměnce, bude potřebovat zastoupit v malování, a tak využila příležitosti a přestrojila se za obyčejnou lesní vílu v nenápadném oblečení. Jak jen mohla dopustit takovou spoušť! Vše běžela rychle vysvětlit Slaměnce a její kočár Barvičku ještě do setmění dopravil domů. Musela rychle všechno napravit a to co nejdříve. Když projížděla vesnicí, viděla ten smutný výraz místních lidí. Neměli žádnou chuť do života, tohle právě musela změnit!
Brzy přijela na místo a povolala do služby své ostatní skřítky. Všichni se sešli na paloučku a vymysleli plán jak vyhnat Mirjam z lesa.
„Vildo, ty jdi opatrně přichystat síť na strom a Chmýříčko, dávej pozor aby šla směrem k síti,“ ujasnila Barvička pravidla.
Rychle běžela do své jeskyně. Nejdříve vysvobodila Červeného, Modrého, Žlutého a Bílého, a potom přišli za Mirjam.
Mirjam se stínu tak lekla, že zahodila štětec, kterým právě malovala zbytek světa a utíkala pryč z jeskyně. Mezitím ji Chmýříčko nastavil směr a Mirjam se chytila do sítě jako myš do pasti. Barvička rychle namalovala barevné obrazy a celý svět znovu jásal nad barevností. Mirjam za tento podvod musela být potrestána a lesní soud jí nařídil, ať přestane škodit a odejde z lesa. Mirjam nejdříve slibovala a slibovala, prosila a prosila. Ale soudce se nedal uprosit a falešná víla musela z lesa odejít.
Najednou vše tolik oživlo. Svět byl zase barevnější a Barvička našla další krásné odstíny barev. Spolu se svými kamarády bydlí v lesíku a někdy přijede navštívit i svou věrnou přítelkyni Slaměnku.

A možná Barvička žije dodnes a dává barvu právě tomu vašemu světu…
Autor Veronika15, 22.06.2009
Přečteno 861x
Tipy 3
Poslední tipující: danaska, Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Inu, jsou na světě takoví, kteří by nejraději viděli vše černobíle. Naštěstí máme vílu Barvičku. Je to hezoučká pohádka, dávám tip.

01.07.2009 13:07:00 | danaska

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí