Jak si Panenka z Jahodníku šila sukýnku.

Jak si Panenka z Jahodníku šila sukýnku.

Anotace: O malé Panence z Jahodníku :)

Sluníčko už bylo vysoko na obzoru, když se panenka z jahodníku probudila. „Dnes je moc pěkný den. Ušiji si novou sukýnku“ usmála se panenka a už se rozhlíží, z čeho by ta její nová sukýnka mohla být. Nasbírala si krásné jahodové lístky, jahodové kvítky a přemýšlí jak to všechno dát dohromady. Nejdříve si nachystala lístečky podle velikosti a začala je splétat jahodovými stonky. Ale vůbec se ji nedařilo, aby lístečky držely, tak jak si představovala. Panenka posmutněla. Jakpak to udělám, aby moje šatičky pěkně držely. Přemýšlí, přemýšlí … už to mám. Vyskočila panenka a už utíká podél paloučku rovnou k pavoukovi Hubertovi. „Dobrý den, pane pavouku. Byl by jste tak hodný a dal mi trošku vašich pavučin? Chtěla bych si ušít novou sukýnku. Použila bych vaši pavučinku jako nit. Díky vaší pavučince by mi sukýnka pěkně držela“ řekla prosebně panenka.
Pavouk Hubert kouká: „Tak to jsi ty. Ta nová panenka z jahodníku. No, pročpak ne. Tady máš panenko. Ať je ti moje pavučinka k užitku“ zahuhlal pavouk a podává panence celé klubko pavučiny.
Panenka pěkně poděkuje a s klubíčkem honem pospíchá ke své jahůdce. Klubíčko pavučinky položila vedle lístečků a už se rozhlížela po paloučku. Když spatřila včeličky na paloučku, jak tancují nad květinkami, začala volat: „Haló, včeličky. Prosím pomozte mi ušít sukýnku“.
„Nemusíš tak křičet. Nemusíš kříčet.“ odpověděli všechny včeličky najednou. „Rádi ti pomůžeme. Rádi ti pomůžeme“ pobzukovaly včelky.
Panenka je dovedla ke svému jahodníku a ukázala jim z čeho má sukýnka být. A hned se daly všichni do práce. Panenka podávala lístečky podle velikosti. Nejdříve větší, na ně pokládala menší. A nakonec je ozdobila těmi nejmenšími jahodovými kvítky. Včeličky poctivě všechno přišili pavoučí nití a bylo hotovo. Panenka dostala novou sukýnku. „Děkuji vám, včeličky šikovné“ radostně děkovala panenka.
„Není zač. Není zač. Bude ti slušet. Bude slušet.“ Pobzukovaly včeličky sborově.
Panenka si oblékla sukýnku. Na hlavičku si dala jeden velký jahodový květ a samou radostí si začala tancovat a prozpěvovat.
Autor monakora, 13.08.2011
Přečteno 753x
Tipy 1
Poslední tipující: Jenn
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc hezké,chválím :lol:

12.02.2012 12:46:57 | PohádkaCopánek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí