Leopard a gazela

Leopard a gazela

Anotace: Vyprávění o tom, že by se sourozenci měli mít vždy rádi - na motivy afrických pohádek

V jedné africké vesnici žil otec, který měl několik hezkých dcer a jediného syna. Nejmladší dcera a syn se narodili jako dvojčata. Když děti vyrostly, přišel k otci zlý kouzelník a žádal nejmladší a nejhezčí dceru za ženu. Otec mu ji však nechtěl dát, a tak se čaroděj velice rozezlil a ve zlosti a pomstychtivosti proměnil dívku v gazelu a jediného syna v leoparda. Měl radost ze zármutku otce, chtěl, aby se sourozenci navždy rozešli a navíc doufal, že leopard sestru zabije a sní. Ale toto kruté přání se mu nesplnilo. Obě dvojčata se měla nadále velmi ráda, chodila všude spolu a bratr sestřičku chránil. Jednou je potkal hadí král, pochválil je a řekl: "Ode dneška budete všem lidem v kraji požehnáním. V noci budete chodit k chýším, kde se má narodit dítě. Když nastávající maminka uvidí ve snu leoparda, bude mít silného a hbitého synka, když uvidí gazelu, narodí se jí krásná dceruška s velkýma gazelíma očima. A když spatří matka, která čeká dvojčátka, ve snu leoparda s gazelou, narodí se jí děti, které se budou mít tak rády jako vy a budou štěstím pro rodiče i celou osadu."
A tak se také stalo. Pokud se taková dvojčata narodila, dával jim náčelník do přikrývky leopardí dráp nebo zub pevně svázaný v kousku gazelí kůže na znamení jejich lásky a nerozlučnosti. A vůbec nevadilo, že sourozenci mívali často odlišnou povahu, neboť věděli, že jsou svázáni dobrým kouzlem, které přináší štěstí.
Autor Dolma, 04.07.2006
Přečteno 748x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

božínku, schovej to, nebo to vydej, nebo si to nech zautorizovat, než Ti to nějaký filištín ukradne...
to musím zkopírovat pro svoje 2 děti, 6 a 9, ještě by je to mohlo ovlivnit a očarovat...ani do knihkupectví nemusím, děkuji, je to krása.

16.08.2006 19:33:00 | Jarky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí