O knize úplnosti

O knize úplnosti

Anotace: Původně pouhá slohovka pro mou kamarádku - co z toho vzniklo, posuďte snad raději vy. Těžko říct, zda je to ještě pohádka.

No, spíše bych měla napsat kniha vědění, ale to je vlastně fuk. Skutečnost je taková, že tento předmět existoval, třebaže teď už je snad dávno zničený, roztrhané stránky byly snad spáleny, popel odnesen vodou, která vtéká do podzemí, kde mizí mezi štěrkem. Snad, ale jisté to není. Protože kdokoli se k této knize dostane na tak dlouho, aby pochopil, proč tato kniha nesmí existovat, proč musí být tento, na první pohled nevinný, kus papíru sprovozen ze světa, proč je tak nebezpečný pouhým svým bytím, ten už buď není schopen ničeho, natož likvidace knihy, nebo se bojí i pouhého dotyku pergamenových stran. Nikdo není schopen vzdorovat jí, ani já, třebaže jsem se o to pokoušela dlouho, až příliš dlouho na pouhopouhou kněžku Čtyř živlů...
Nese ji Aeren, nejstarší z mých dcer. Nikdo jiný už nezbyl, komu bych věřila. Pokud byť jednou nahlédne v starobylou knihu, není již pro ni záchrany – i ji spoutá vědění, jenž přináší ta kniha.
Čím že je tak strašná? Je v ní všechno. Úplně. Do posledních podrobností – co se dělo, děje, i co teprve přinesou vody příštích dnů.
A v tom spočívá ta hrůza - nikdo neunese drtivou sílu vědění. Ani já ne. A proto teď umírám. Aby nezbyl již nikdo, kdo zná příliš mnoho, mnohem víc, než bych unesla ve dnech svého stáří...
Přečteno 621x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásný den drahá,
trvalo mi to dlouho, než se mi Vás tu podařilo nalézt, však ted´, stejně jako pokaždé, zas vím, že světlo Vašeho srdce bude vždy inspirovat cesty mé duše.
S nejsrdečnějšími díky, navždy Vám v srdci blízká
Taive Elstrin von Monphiné z Města u Jezera

20.12.2005 11:19:00 | Luin

ahoj, Aleo!
Naprosto skvělé, škoda, že toho není víc, ale je to opravdu bezvadná myšlenka, která ti utkvěla v hlavině a ty jsi ji takhle naprosto báječně přenesla na papír, opravdu moc a moc pěkné. pa Yennefer

04.12.2005 16:00:00 | Santinan Black

Ahoj princezno krásných myšlenek a slov:o)jako vždy zajímavé, poutavé a moc hezké. Jen jsem chtěla říci, že se někdy honíme za tím, co není podstatné, možná bychmo mohli nechat řeky téci a nebránit jim. Nač zjišťovat budoucnost, prahnout po předpovědích...důležitá je přítomnost. tady a teď. Pohldit někoho, usmát se a dát mu na jevo, že každá další minuta vedle něj bude krásná

03.09.2005 15:55:00 | Sunny

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí