Lionell- kapitola III.

Lionell- kapitola III.

Anotace: Až na konec světa

Aniž by se na svou sošku Lionell podíval, zvedl ji vítězoslavně nad hlavu.
V chrámu zavládlo ticho. Všichni se dívali na Lionella. Tady něco nehraje, pomyslel si. Opatrně stáhl ruku dolů a podíval se na svou sošku.
"Ne!", zakřičel," To nemůže být můj Lev. Je to omyl. Spletli jste se. Já nemůžu mít... Lva lásky." zaúpěl Lionell a odhodil sošku pryč.
Davem zahučel pobouření.
Ale než se kdo nadál, rozběhl se král Sillius k hlavnímu kněžímu s mečem v ruce. "Je to můj syn. Hlupáci!", křičel.
"Ale no tak, králi," konejšil ho kněz, na jehož tváři se mihl náznak strachu,"bohové takto rozhodli a jejich volbu musíme respektovat, protože je jistě správná."
"Není," pronesl král ledově a v příští chvíli probodl kněžímu srdce a ten se skácel k zemi.
Lidé začali křičet a naříkat, spílali králi Silliusovi, ale ten tam stál, jakoby se ho to netýkalo.
"Otče?" zašeptal nevěřícně Lionell.
"Tady vidíš, Lionelli," obrátil se k němu král, "že vládnutí je občas nutno přinášet oběti. Říkám ti- je to dřina, ale dá se to zvládnout. A nedívej se na mě tak děsuplně. Každý jednou zemřeme."
"Ale otče... ty... Co se to s tebou děje?" panikařil Lionell.
Kolem krále se začala vytvářet žlutá koule, která byla čím dál neprostupnější.
"Lionelli! Štír!" stačil ještě ze sebe dostat král. Je smutné říci, že ho v tu chvíli už nikdo neslyšel.
Pak z té koule vyšlehly plameny a král zmizel úplně.
"Kde je?" hlesl Lionell.
"Tam, kde má být. Vražda kněze musí být potrestána," odpověděl jeden z knězů. "A ty, Lionelli, se tímto stáváš novým králem Země sedmi Lvů," pronesl slavnostně.
"No tak to teda ani náhodou!", zaprotestoval Lionell, "Podívejte, je mi sedmnáct a můj otec právě zmizel bůhví kam. Chci říct- velmi si vážím vaší nabídky, ale moje odpověď je: Ne, děkuji."
Hlavní soudce, který až do této chvíle seděl a vyčkával, se postavil a řekl: "Podle platných zákonů se po nečekaném úmrtí či zmizení panovníka stává nástupcem nejbližší příbuzný a nejlépe syn. Tedy Vy, Vaše Veličenstvo. V případě, že tento úkol nepřijmete, je Vaší povinností ustanovit nového vládce Země sedmi Lvů. Nebo tedy svého otce, abych tak řekl, no... víte... najít."Soudce ukončil svou řeč, otřel si zpocené čelo a posadil se.
"Takže," začal opatrně Lionell, "je možné, že bych otce našel a přivedl zpět?"
Kněz si zhluboka povzdechl. "Teoreticky... to možné je," zabručel,"V tom případě by ses však musel vydat daleko. Hodně daleko."
"Jak daleko?" kuňkl Lionell.
"Až na konec světa."
Autor Alžběta., 16.04.2008
Přečteno 449x
Tipy 6
Poslední tipující: gastris, Varda, Martin Šimeček, Bíša
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné, jen tahle řeč mi skřípe v uchu:
"Heleďte, je mi sedmnáct a právě mi zmizel táta.
Zní to jako z amerického filmu pro mládež. Lionell je zřejmě nervózní a citlivý, opravdu je v dané chvíli tolik nad věcí, aby mluvil jako reportér? Jinak Vás chci povzbudit, pište dál.

20.05.2008 12:38:00 | Dana Mentzlová

Já i moji chlapci moc děkujeme za další pěkný díl. Začíná to být dost napínavé :-)

03.05.2008 09:52:00 | Varda

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí