Jak měl krteček problém

Jak měl krteček problém

Anotace: pohádky pro děti

Sbírka: Pod jahodovým listem

Jak měl krteček problém


Skřítci přijeli s koníčky na jahodiště a Kudla říká:“Musím je vypřáhnout““A proč, to se musí“?, ptal se zvědavý Filip.“Ano, je tu dost zelené travičky trošku se napasou a my zatím naložíme jahody“, řekl Kudla.
Vypřáhl koníky z vozu a pustil je na palouček do trávy.Hned sklonili hlavičky a začali uždibovat travičku.Stále přitom ale pokukovali co dělají skřítci.
„Dívají se na nás“ všiml si Filip.“To nic,“ řekl Kudla, „mají mne rádi jsme na sebe zvyklí, dokud mne vidí nikam neutečou“.“Jen kdyby mne neviděli asi by mne začali hledat a mohli by zabloudit „ pokračoval.
Už chtěli začít konečně s jahodami, když se k nim blížil uplakaný Hynek.
„Co brečíš“??ptal se ho Kudlajz..“ Jo, co brečíš“ , jako ozvěna se přidal Filip.“Nemám kde bydlet, fňukal Hynek.“A nepřestával se ohlížet jako by se něčeho bál.“Vyhnal mne, vyhnal“ stále opakoval krtek.“A kdo?, už nám to konečně řekni“ byl napjatý Kudla a současně byl zvědavý kdo mohl dobrému krtečkovi ublížit.“Myšák, myšák Zoubek“ Ohlížel se krteček jako by se bál, že zlý Zoubek se objeví za ním.
Filip chytil do ruky veliký kámen a povídá“ Já mu dám, jdu na něj“!!A vykročil směle cestičkou ke krtkovu obydlí.Když se ohlédl a zjistil, že za ním krtek s Kudlajzem nejdou, vrátil se a povídá“ Hm, máte pravdu, počkáme.“Kudla se zamyslel a pak řekl“ Hm, počkáme naložíme jahody a cestou zpět se zastavíme u kmotra ježka je moudrý určitě nám poradí“.
Filip se tvářil, že usilovně přemýšlí a sedl si na vůz.“Pojďte už nakládat“, pobízel skřítky krtek.“Už se viděl doma a taky se bál, že mu Zoubek sní všechny zásoby.Vzal z vozu pilu a šel k první jahodě.Byla veliká a krásně červená.Začal ji řezat, aby jahoda spadla na zem a dala se naložit na vůz.
Pila co používají skřítci vypadá jako pravítko, je udělaná z lískového prutu, aby byla pevná a přitom ohebná.Na jedné straně jsou bodliny, co dává skřítkům ježek Bodlinka a z druhé strany je hladká.Na koncích má držadla, aby se s ní dalo dobře řezat.Může s ní řezat skřítek sám, ale dá s použít i když řežou dva.
Kudla zatím podložil kola vozu, aby neujel až bude naložený.Filipa moc zajímali koníci, stále je pozoroval a líbilo se mu jak se pasou.
„Ta vaše pila nestojí za nic je tupá a nic neřeže “ brblal Hynek.“Cože , to není možné!“ Filip přestal sledovat koníky a běžel ke krtkovi.Pila byla jeho a byla nová.Použili ji jen jednou, když řezali kopretinu, co nechali u cesty a Kudla si ji odveze na topení.Krtka uslyšel i Kudla a přiběhl k němu společně s Filipem.“No co koukáte“ je to jak říkám ,“ láteřil Hynek.“Nestojí za nic, hm, vůbec neřeže.“Vzal do ruky pilu a začal řezat.
Skřítci se začali smát, až se popadali za břicho.
„Hynku, držíš pilu obráceně!“ řekl mu Filip, když se přestal smát.“Podívej zuby má pila z druhé strany“ vzal pilu a společně s Kudlajzem začali řezat jahody.Krtek se odnášel a nakládal na vůz.
Pila se v rukou skřítků jen míhala a začala si zpívat:

Jahoda či kopretina
Nevadí mi nejsem líná
Uřežu co mám
Práci ráda udělám

„Chyťte hóóóó!!!zloděéé´j “, uslyšeli skřítci zničeho nic křičet krtka.Praštili s pilou a mazali za ním.
Přiběhli k vozu a viděli jak od vozu jde pryč jedna jahoda.“Co to děláš?, proč neházíš jahody na vůz? “Ptal se Filip.“Házím, hodil jsem ji na vůz a on ji sebral, chyťte hooo“ znovu se rozkřičel Hynek.“Koho??, jahoda jde sama“divili se skřítci.“Všimli si, že jahoda se pomalu začíná šinou i do kopce a Filip se začal bát.Zeptal se Hynka“tys naučil jahody chodit??“
Nejde sama ukradl ji mravenec“ hartusil krtek.A opravdu když se podívali líp uviděli pod jahodou černého mravence.Skřítci se rozběhli za chodící jahodou.
„Stůj!!!“ zakřičel Kudlajz a zastoupil mravenci cestu.“ To je naše jahoda,“ řekl trošku
nesměle Filip.“Já vím“ povídá mravenec, „ale my máme hlad.“
A Kudla měl hned nápad.“Dobrá, povída mravenci.“dostaneš jahodu, ale pomůžeš nám naložit vůz, jsi dost silný, budeš nosit jahody a Hynek bude nakládat na vůz“. Kudlajz měl radost, že jim mravenec pomůže začal si zpívat a ostatní se přidali:

Filip, Kudla, krteček
K tomu mravenec
Marmelády hrneček
To je dobrá věc

Mravenec radostně souhlasil, vrátil se, pomohl naložit vůz a dostal na cestu krásnou jahůdku.
Když mravenec odcházel začal si broukat:

Skřítci jsou mí kamarádi
My se máme spolu rádi
Nikdy nejsem sám
Rád jim pomáhám
Nikdy nejsem sám,,,,,

Naši kamarádi zapřáhli koníky a dali se na cestu domů.Hyneček šel s nimi, po cestě se zastavili u kmotříčka ježka a co jim poradil???
O tom zase příště…..






Autor oli, 29.09.2009
Přečteno 655x
Tipy 4
Poslední tipující: breberkar, strawbery, Pevya
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nutně potřebujeme pokračování... nevíme jak to dopadlo s krtkem a jeho domkem :)

02.09.2021 23:09:08 | breberkar

Tak jo, zase se těšíme na příště. Dcera hned šla nakreslit toho ježka :)

31.10.2009 11:46:00 | Pevya

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí