Honzíkův vánoční příběh

Honzíkův vánoční příběh

Anotace: Výchovná pohádka o tom,co je v životě největší hodnotou:-))

Blížil se čas štědrého večera,cinkání zvonků,laskavých slov.
Malý Honzík chytal na dvorku z dlouhé chvíle první sněhové vločky.Zářily jako diamanty a plácek byl jimi celý posetý.Klučina měl tváře od mrazíku celé promrzlé,o dlaních ani nemluvě.Vesele výskal-ne a ne vzdát se své zábavy.
Náhle zahlédl na nebi záblesk světla,poté už jenom zlatou hvězdu,snášející se pomalu z oblohy rovnou k němu.Honzík v úžasu sledoval, co se bude dít.Dopadajíc na zem s lehkostí vánku,obklopena třpytivým leskem H onzíka osvítila.V tu chvíli mu proběhlo hlavou:,,Padající hvězdy přece plní tajná přání lidí,osmělím se a poprosím hvězdu o pomoc.
Malý klučina se srdcem na dlani tedy vyslovil odvážně své přání:,,Zářivá, laskavá hvězdo, prosím Tě, mám oouze jediné přání-uzdrav mou malou sestřičku Dášenku,je tuze nemocná.Pro mne,mou sestřičku a ponejvíce naši maminku, by to byl ten nejkrásnější dárek na světě.
Nehybně stojíc prosebnýma očkama plných slz, pevně věřil v zázraky padajících hvězd.Rosa ubírala záři sílu,hvězda se třikrát otočila,zazněl libý tón souhlasu,než pohasla docela.
Honzík posmutněl.Opět nastalo šero a chlad.Oklepal se zimou a vyrazil ku svým blízkým do tepla světnice.
Ve dveřích čekalo chlapce sladké přivítání.Jeho malá sestřička seděla v postýlce,mávala ručkama na pozdrav a do tváří se jí po kapkách vléval ruměnec.
Maminka obdařila Honzíka šťastným úsměvem,přivítala pohlazením se slovy:,,Honzíku,stal se zázrak!Dášenka má nejhorší za sebou a teď už bude dobře!´´
Honzík mlčel,neřekl mamince o ničem, co se na dvorku přihodilo.Od té doby dobře ví,že víra v dobro uzdraví.
A právě proto,že Honzík nemyslel pouze na sebe,obdaroval a udělal šťastnými všechny lidi,které miloval!:-)))
Autor CULIKATÁ, 19.08.2010
Přečteno 1090x
Tipy 39
Poslední tipující: PohádkaCopánek, Kristýna Mitášová, Yendas, ada.cat, šuměnka, Pevya, Bíša, NikitaNikaT., ilona, Iv, ...
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Víra v dobro opravdu dává naději na udravení a to nejen v pohádkách - velký plus za tuto (nejen) pohádku :-)

16.12.2010 16:42:00 | Yendas

Ahoj Culíkatá, to je ta správná pohádka jak má být. I slzu jsem upustila. Krása, nádhera. Díky za takové pohádky.

19.11.2010 12:45:00 | ada.cat

Culíku, to je milá pohádka! Děkuju za příjemné počtení.

05.09.2010 09:51:00 | Pevya

Moc hezoučký příběh... je to o lásce, víře a štěstí... a já myslím, tedy, možno pro někoho naivně, prostě se domnívám a věřím, že aj zázraky se dějí... a třebas jsou to jenom náhody a třebas... kdo ví... ST!

23.08.2010 08:08:00 | NikitaNikaT.

Hm,miluji pohádky a tahle neměla chybičku,šikulko!
ST

21.08.2010 14:49:00 | ilona

Krásná pohádka.A pravdivá.

20.08.2010 21:20:00 | Iv

To je moc pěkný!

20.08.2010 10:34:00 | Česi

st culí,kéž je těch hvězd navždy dost pro všechny .-)

19.08.2010 21:40:00 | Vanilková Ninja

Culíííí, jako tvá prvotina(tedy si to myslím) pohádková ,je to paráda.super.

19.08.2010 19:32:00 | Čoki

Já se k vám,holky,přidám...

19.08.2010 17:09:00 | Květka Š.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí