Jaro

Jaro

Anotace: Taky vám tolik chybí? Pro všechny, kteří věří v obyčejné zázraky...a hlavně pro Junnu, která o Jaru mluví stejně ráda jako já...

Léto smutně upínalo svoji pozornost na sněhem zavátou cestu. Čekalo, až zpatří první znaky Jara. Kalendář už ukazoval 22. března a přesto nikde ani náznak zelené trávy, ani houf vykukujících a smějících se sněženek.
Po celém obdobném paláci se šeptalo, že bylo Jaro uneseno zimou, která byla letos tolik studená, že to nevydrželo ani její jindy odolné srdce. Zpívali si o tom růže v jarní zahradě a povídali si o tom kapky padající z rampouchů zimního křídla. Všichni měli strach z narušení rovnováhy. Strachovali se o unesené Jaro, ale i o pomatenou zimu.
Léto bylo v paláci samotné, společnost mu dělal jen uzavřený Podzim. Nezbývalo mu proto nic jiného, než vydat se s žádostí o pomoc k němu.
,,Drahý Podzime, podívej se na mne, potřebuji pomoc. Jaro stále ještě nepřevzalo moc nad zámkem vlády. Mám strach. Víš, co to pro mně znamená, pokud zima zůstane na křesle moci? Víš, co to zamená pro nás všechny? Narušení rovnováhy! Neni možné, abych sklízelo plody, které Zima zahubila, tvé listí nemůže padat z holých stromů! Znamenalo by to její věčnou nadvládu...a to ty přece nechceš."
,,Jak můžeš vědět, co chci a co ne? Bylo jsi snad někdy mnou? Zažilo si někdy to zklamání, kdy cítíš tu obrovskou volnost, když padáš jako listí k zemi, abys vzápětí zjistila, že jakmile dopadneš, je vítr jediným hybatelem tvého života? Nezažilo...jak teda můžeš vědět co chci? Ty jsi jako Léto oblíbené, ale na mne by si stejně téměř nikdo nevzpomněl. Mne mají rádi jen smutní lidé, kteří se rádi sami brouzdají listím. Za mého období nikdo neběhá s úsměvem po poli...ale jestli chceš, pomohu ti."
,,Ano, prosím pomoc..." žádalo Léto. Cítilo se tak sobecky, nikdy si nevšímalo problémů ostatních. Nikdy ho ani nenapadlo, že by to mohli mít i ostatní těžké, myslelo jen na sebe.
Podzim se bezeslova odebral k velkým stříbrným vratům. Odejmul z nich zlatou závoru a nechal do podzimního sálu proudit oslnivé sluneční světlo.
,,Neboj se a běž, jen paprsky slunce znají tu správnou cestu k zámku vlády."
Léto se sklouzlo po tom nejdelším paprsku, který vedl přímo na místo. Nemohlo uvěřit svým očím. Vidělo uvězněné Jaro v cele z ledu. Na kraji smutných očí mělo zamrzlé slzičky.
,,Co tu chceš? Ještě nenastal tvůj čas! A doufám, že už nikdy nenastane." řekla Zima a spalovala Léto děsivým pohledem.
,,Přišel jsem tě poprosit, přestaň. Proč chceš být věčná, když víš, že to neni možné? Svět nemůže být pod tvou přikrývkou po celé roky." žadonilo Léto.
Zima se začala děsivě smát:,,Že nemůže? To se teprv uvidí!" Ztišila hlas a odvrátila se k jednomu ze svých ledových zrcadel. ,,Myslíš si, že mě to baví? Vážně si mysliš, že se vyžívám v té bolesti, kterou mi každý rok Jaro způsobuje? Rostliny mě probodávají svými květy a zem pije moje srdce, hltá moji duši a jediné co mi nechává je bolest..."
Léto k Zimě pomalu přistoupilo, upřeně se dívalo do jejích chladných očí a objalo jí.
,,Nejsi jediná, kdo má starosi, nejseš to jenom ty, kdo se trápí. Ale možná, budeme-li držet pospolu, bude naše bolest menší, protože budeme vědět, že pro ti ní nejsme sami. Že je tu vždy někdo, kdo nám může pomoct."
Ze stěn zámku pomalu stékal led, ale Zima se usmívala. Na rukou Jara začali vyrážet drobné sněženky, které začali prorážet i okolní sněhovou pokrývkou. V jeho vlasech se stáčeli růže a hrozily Zimě svými trny. Spustilo svůj krásný zpěv rodícího se života a plakalo. Plakalo štěstím.
Autor Košťák David, 20.03.2006
Přečteno 717x
Tipy 1
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Miluji pohádky, vracím se do dětství...

09.08.2007 18:56:00 | Bíša

Tak to byla opravdu kouzelná pohádka... Moc se mi to líbilo:).

22.05.2007 17:13:00 | Neferehathor

Také mám zálibu v pohádkách pro dospělé!
J.

05.05.2007 20:50:00 | Juhunka

Miluju pohádky, které nejsou pro děti. Tahle byla taky moc hezká, ale mám v ní osobní nezálibu, protože nemám ráda jaro. pokaždé se na jjaře něco posere, pokaždé je toho moc ...naopak zima je pro mě symbol něčeho lepšího...proto nehodnotím, nemohla bych dát stoprocent, kdybych hodnotila semnou smotnou, mohla bych dát sto procent, kdybych hodnotila jen jako že bych hodnotila.

19.07.2006 10:47:00 | Aaliyan

Ahoj Dave,
nechtěl bys dorazit na sraz do Brna, více informací na foru. Měj se.

18.06.2006 17:29:00 | WhiteShadow

Pěkně napsané,nápadité, myšlenka rovnováhy přírody. Líbilo se mi to, ale nijak mě to nevytrhlo. Hodnotím jako dobrý průměr - 60b. Vytkl bych 2 věci:
1.)"Zažilo si někdy to zklamání, kdy cítíš tu obrovskou volnost, když padáš jako listí k zemi, " Copak podzim je tím padajícím listím? Nevím.., tohle mi tam nesedělo. Snad podat to jinak.
2. zdá se mi, že v závěru se ta zima dala přemluvit nějak moc rychle.

Jinak zase tam byla ta tvoje krásná lyrická vyjádření..- jako -pila mi srdce, aj. Ale chyběl mi tam nějaký příběh, vývoj, dynamika..
Měj se.

07.04.2006 23:44:00 | WhiteShadow

Sory! Nějak jsem se nekoukla na tvé jméno a myslela jsem si, že jseš holka. Až teď jsem si přečetla, co jsi o sobě napsal. Mimochodem, Josteina Gardera přímo miluju! Ale Dívku s pomeranči jsem bohužel zatím nečetla.

29.03.2006 11:11:00 | hanma

Nádhera! Přímo jsem cítila, že mi do tváře padají paprsky slunce a že zima poalu odchází. Vzpomněla jsem si na droboučké sněženky, které jsem včera viděla na jedné zahrádce.
A podzim taky miluju! Vlastně nechápu, co proti němu všichni mají! Vždyť listí zvolna se snášející ze stromů předčí jakoukoliv poezii.
Káplas mi zkrátka do noty. Díky!

29.03.2006 10:59:00 | hanma

Miluji jaro, všechno se probouzí a vzduch po ránu je prosycen kapkami deště, které smývají kamínky z cest...miluji jaro už pro jeho sluneční paprsky, zelenou trávu, která pomaloučku, ale přesto jistě zdolává tvrdou hlínu a raší na svět..miluji jaro, protože jsme tak nějak milejší, laskavější, více lidmi:o) A miluji pohádky, ty, které končí smutně mne vždy rozpláčou, ale ty, ve kterých léto obejme zimu (jak dokonalé) tak ty jsou ze všeho nejkrásnější. Až budu mít více času, odepíšu na mail, ani nevíš, jakou radost jsi mi udělal. Bylo to jako Vánoční překvapení, když se mi plní sen a někdo mi vkládá hvězdičky do dlaní. Děkuji. Sunny

28.03.2006 22:42:00 | Sunny

nn... blbě jsem to pochopil já... jenom mě nějak nenapadl 3. pád od drogy.... sry... sem tak troshku poslední dobou mimo :)

21.03.2006 07:09:00 | Meliorist

sry.... "přirovnání života k droze".... nějak nepobíram :( ....njn... Já si nemůžu pomoct, ale ty barvičky, padající listí a vubec taková klidná odpočinková tichá atmosféra... to si nechám líbít... Ať žije podzim!! :) Mej se... :)

20.03.2006 22:37:00 | Meliorist

WOW... :) moc pěkný.... přímo mě to fascinovalo, moc zajimawej pohled na roční období... a jenom mam jednu takovou menší poznamku... já miluju podzim, ale nemyslim si že jsem smutný... i když i to je možný.. :)
no nic.. kazdopadne fakt moc povedeny dilo.. :)
Mej se..

20.03.2006 20:12:00 | Meliorist

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí