Polesníčci

Polesníčci

Anotace: /Milísek 6.díl/

                   
 
          
              Louka rozkvetla. Červeně rudé vlčí máky a bělavoučké kopretiny si hrály s motýly a lučními kobylkami, s cvrčky a se včelami.
Fialoučké hlavičky jetele k sobě vábily čmeláky a po žlutavých pryskyřnících se procházely berušky a vznášely se za sluncem, ale jejich let byl krátký, k slunci, až nezaletěly a vždy skončily na modrých zvoncích,anebo spadly do sedmikrásek.
Rubínek si s nimi chodil na louku vždy popovídat anebo si zahrát na běhanou nebo schovávanou. Byli to všichni jeho velcí přřátelé a kamarádi.
A za ním se courala Barborka a Rubínek jí vždy poprosil, ať mu uklovne kopretinu.

 
,,A teď s ní toč, toč s ní, prosímtě !" žádal ji.
A Barborka s ní točila, točila, až se ji kolikrát roztočily i oči v hlavě.
,,Má mě ráda, nemá mě ráda, má mě ráda, nemá mě ráda!" brblal si dokola Rubínek a utrhával kopretinám lístečky.

 
Vždycky se rád díval z okýnka kuchyně na louku a její obyvatele, ale nejraději se s časným svítáním díval na srnečky.
Jak opatrně vyšli z lesa se na louku pást. Obdivoval je celou svou malou bytostí.
Jak byli velicí, krásní, vznešení. Srnečci s parůžky, jako princové a laně jako ladné dámy.
 A jak se na ně vynadíval, skočil honem do postele a ještě si chvilku přispal a přál si aspoň malilinkatý sníček o nich.

 
Jednou dostal chuť na sladké lesní jahody, co rostli na kraji lesa. Nechtělo se mu  louku obcházet dokola pěšinou, tak to vzal rovnou přes ni.
Motýlci na něj pokřikovali a Rubínek za chvíli zapoměl na jahody a běhal za nimi a hrál si s nimi mezí jetelí a pryskyřníky na honěnou. Potom zjistil, že je kousek u lesa, chtěl vykročit a co to. Před ním v trávě se rozprostíral kopýtky udusaný pelíšek a skoro vrazil do právě narozeného kolouška. Rubínkovi vystřelily oči jasnou červení. Nikdy v životě neviděl krásnějšího srnečka.

,,Jak se jmenuješ?" optal se opatrně koulouška, aby ho nevylekal.

,,Maminka mi říká můj malý Milísku, ale víc mluvit ještě neumím, protože jsem se narodil dneska za ranního úsvitu" odpověděl Milísek.

,,Aha, a nemáš hlad?" rozněžněle se otázal Rubínek a zastrachoval se, aby Milísek neumřel hlady. Ale Milísek mlčel a díval se na Rubínka velkýma hnědýma očima.

,,Kdypak jsi naposledy jedl?" otázal se znovu a zase odpovědí bylo ticho.
 
I  na nic nečekal, honem se otočil a utíkal přes louku domů, tam popadl talíř a s ním vrazil do spíže. Na talíř naložil spoustu uzených larev, mravenčích vajíček, vše doplnil koláčky i kousek maliny přidal a upaloval s ním za Milískem.

 
Milísek ležel bez pohnutí na svém místě. Rubínek přeskočil blatouch a položil talíř před Milíska, ale Milísek ani neochutnal. Už mu chtěl otevřít pusinku a nasypat mu vše do ní, ale když se sehnul pro komáří larvy k talířku a postavil se, polekaně se koukal před sebe na dlouhé nohy laně.

,,Nemusíš se bát Rubínku, jsem Lesněnka!" pravila tiše laň.

,,Já, já, já jsem Rubínek!" vyšeptnul Rubínek pln obdivu nad její krásou.

,,Já vím! A bydlíš v chaloupce pod borovicí a vím, že jsi velice hodný Polesníček, to už dokazuje samo to, že by jsi nenechal Milíska hladovět.

,,Jenže on zatím pije jenom mlíčko!"  pravila Lesněnka a olizovala Milíska jazýčkem.

,,Aha, tak já už nebudu rušit!" pochopil Rubínek a vzal talíř s dobrotami a vycouval.
 
Sedl si doprostřed louky a udělal pro všechny hostinu. Cvrčci se pustili do komářích larev, motýli do koláčků a vajíček a včelky ochutnávaly ze všeho trochu a pak všichni tu hostinu zapili nektarem z lučního kvítí.
Potom si vzpoměl Rubínek na Barborku a utrhl jí po cestě jednu jahodu.
A když přišel domů zavolal na ni, ona slétla z hnízda a hned jí jahodu podával, za to že mu točí kopretinou.

,,Jahoda??? To není maso, co takhle třeba cvrčka, kdyby jsi mi donesl?" skoro uraženě mu vyčetla.

Ale Rubínek si řekl, že se nebude v dnešní krásný den zabývat hloupostma a jen se usmál.

          
 
                Večer si sedl za stůl na židličku a díval se okýnkem k pasece a k lesu a pozoroval srny jak se pasou se setměním. Ale malého Milíska ještě nebylo vidět, jak byl malinký a vysoká tráva ho schovávala.
Tak si lehl do postýlky a tu mu pod okny začali cvrčci hrát na housličky, za tu dnešní hostinu, sólo. Rubínek poslouchal tak dlouho tu přenádhernou cvrččí muziku, až se mu začali klížit oči a hudba ho zavedla na prah snění.

 

Autor střelkyně1, 26.07.2017
Přečteno 652x
Tipy 12
Poslední tipující: breberkar, Kett, Nikita44, Frr, Amonasr, Fany
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jůůů .-)

01.08.2017 15:58:12 | Kett

a ještě jednou děkuju jůů:-))

01.08.2017 16:29:20 | střelkyně1

:-) ahoj milá střelkyně1 a Rubínku :-), dlouho jste tu nebyli, tak teď je SvěT v pořádku :-)!

26.07.2017 15:28:17 | Fany

Fany moje milá psali jsme psali a konečně dopsali a dovolená teprve před náma:-)děkuji Ti moc!

26.07.2017 18:56:56 | střelkyně1

:-) tak to Vám všem :-) moc přeju ty krásné vyhlídky :-)!

26.07.2017 19:59:08 | Fany

děkujeme,děkujeme milá Fany,budeme s Rubínkem oba bedlivě vyhlížet:-)):)!A Rubínek ti posílá velkou pusu.Šmarjáááá ty nestydo,víš že ještě se setkáš s Jeřabinkou!Ale dovolenou už asi potřebujem:)))

26.07.2017 21:43:55 | střelkyně1

:-)) přeju krásné zážitky a inspiraci na dovolené :-)!

26.07.2017 21:46:33 | Fany

děkuji hrozně moc Fany ještě k tomu jedeme do kouzelné chaloupky na konci světa na Slovensko bez elektřiny a signálu:-)))Snad tam už něco z toho zavedeno bude!:-))

27.07.2017 14:24:23 | střelkyně1

:-), úplně to vidím, pro čistou voděnku budete chodit s kýblem ke studánce :-), to bude krásný romantický :-)! Trochu to znám :-)!

28.07.2017 05:37:07 | Fany

nene Fany právě že jediná tam je tekoucí voda v kuchyni teplá i studená a ve sprše taky.Jinak kromě toho nic.Já si to právě pamatuji,že ty to znáš!A kdyby tam ta voda nebyla tak mě tam nedostane nikdo!:-)))Takhle to ještě jde!:-)))

28.07.2017 11:33:27 | střelkyně1

:-) tak to je v pohodě, jak je voda, tak je život :-)! Ježiši, a já si už vůbec nepamatuju, že jsem něco vykládala :-(, no, holt, skleróza na pochodu :-)! Ale zase na druhou stranu, by to bylo vážně romantický - koupat se jen v potoce, ještě to zvaž :-)!

28.07.2017 18:23:01 | Fany

já jsem bláznivý romantik,ale už té romantiky zas nemusí být tolik.Jednou jsem ti tam byla a vyschla studna a já se šla sprchovat a jak jsem si dala šapmon na hlavu tak došla voda.Tak jsem ten šampon musela spláchnout sladkou minerálkou a romantika,neromantika,to bys viděla jak jsem byla během hodiny v Ostravě.Ještě že ta Čadca není odsuď daleko!:-)))

28.07.2017 18:36:00 | střelkyně1

:-) tos ale musela být sladká :-), doufám, že Ti byl nablízku někdo, kdo to náležitě ocenil :-)). No, jo, myslím, že bychom asi tu pravou romantiku s ohništěm a vodou ve studni dlouho nevydržely - a co teprve v zimě :-( :-)!

28.07.2017 18:38:42 | Fany

ale někdo tam v zimě byl,ale to už na mě není a nechci být škodolibá,ale na jaře jsem tam byla na pohřbu:)ale některé nátury v zimě na běžky tam jdou!:)

28.07.2017 18:49:07 | střelkyně1

:-)

29.07.2017 06:11:31 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí