(*o*)~Skřítkové na Březen~(*o*)

(*o*)~Skřítkové na Březen~(*o*)

Anotace: ~~~~~~~~~~~

ůůůůůůůůůůůůůůůůůů

~~~~~~~~~~~~~~~~
Skřítkové na měsíc březen,to jsou takoví veselí,trochu kvetoucí chlapíci i rozkvetlé děvčičky Březnovjáčkové.
Nejraději se rozletí po lese a hledají kde kvetou sněženky.
Kdo najde tu úplně první,ten se stane pro měsíc březen králem sněženek.
A od paní Jara má dovoleno si tu první sněženku utrhnout a nosit ji na svém klobouku nebo čepici.
Ale se sněženkami je to docela špatné,místo sněženek už zase chumelí a Březnovjáčci jsou smutní,ještě že nebrečíte.To byste zase nadělali klouzajdy.
A kdo se má pořád klouzat když to nikoho nebaví.
Tak kluci a holky,žádné slzičky kvůli počasí,to se přece nedělá.Raději zalezte do svých světniček a hledejte kuličky.
Hned jak sníh zmizne,chodník kolem chaloupky oschne a budou se dělat důlky a pak se cvrnkají kuličky.
Jdeme domů,zatím nic nemůžeme dělat.
Ale můžeme,můžeme,ozval se skřítek Lojzík,přece nebudeme čekat jen tak,my si přece ty sněženky namalujeme,vystřihneme a zapícháme je do sněhu.
A to si myslíš že přijde jaro?To by jsi nás fakt rozesmál.
To já,povídá Kačička,já se půjdu s holkama ještě koulovat,zima tu bude potom až za rok,ať si ji ještě trošku užijeme.
Tak se několik skřítků Březnovjáčků ještě obleče do zimního a ani jim to dlouho netrvalo a jsou venku.
A hned se spustila koulovačka,sněhové koule lítají na všechny strany.
A bác a prásk jedna,ta pořádně namrzlá koule proletěla oknem do chaloupky.Sklo z okna se celé vysypalo na tisíc kousků.

Ta sklíčka z rozbitého okna ta se třpytí jako zamrzlé krystalky z kaluží a taky jako kapky z tajících rampouchů.
Ty si visí ze střechy,kluci,zavolá skřítková Ančička,když si ty kusy
rampouchů namočíme do ovocné šťávy,to budeme mít ledňáčky rampoušáčky.
A to bude pochutnáníčko.Né?
Ale ano,potom vás bude bolet v krku,jako loni i předloni i …
A dost,povídá Jaro,to už stačí.A honem zazvonilo na nebeskou bránu a sluníčko zatahalo za paprsek.
Trochu už hřej.Jinak se ti naši Březnovjáčci z té zimy snad ani nevzpamatují.A co potom?
To budou bláznit až do května.A to by nešlo,vážení.Ne a ne.
Dobrá,povídá Sluníčko,první jarní den už je za vrátky,tak hřeji a ať si ten sníh moc nefandí.
A skřítkové na březen už se pomaličku se zimou rozloučíte.Po vás přijdou ti dubnoví,apríloví.

Březnovjáčkové se koukli z okna,znovu zaskleného a chystali se na předání štafety dál.Měsíci dubnu.
Ještě posledních pár líznutí si rampoušáčků,jé,kluci,tady je už jen takový mrňavý a poslední,hurá na něj.
A kluci letí,bác,spadl jeden,spadl další,spadl i ten rampoušáček.Všechno je od bláta.
Sluníčko se tak rozesmálo,že rázem vykvetly sněženky,bledule
no prostě vykvetlo nám jaro.
Skřítkové,ti březnoví už zmizeli,dnes už je prvního aprílka.
A za rok jsme zase zpátky,skočíme si do pohádky.
Ještě dnes sněženky pohladí pár kouzelných
semínek pro jaro zasadí...

.........
~~~~~~~~~~~~~~

Autor Květka Š., 14.03.2023
Přečteno 162x
Tipy 10
Poslední tipující: Vivien, kozorožka, šerý, Frr, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

V tomto okénku se "blbá nálada" nepěstuje, proto si sem občas chodím. Dneska to mám i s prima bonusem na výrobu nanuků, super Květko!

16.03.2023 13:53:45 | Vivien

Jsi kouzelná Pohádková Babička.* A ten trik s rampouchy máčených do ovocné šťávy. To je bezva nápad!
Je mi divné, že ti moji bližní skřítkové tohle vůbec neznají. Aháá, proto když u mě chodí bruslit do mrazáku, tak mě loupí nanuky!

14.03.2023 21:57:20 | šerý

:-)...no to je vono---chi,chi

15.03.2023 15:17:32 | Květka Š.

Jé.

14.03.2023 16:26:56 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí