Pohádka z Bedřichova

Pohádka z Bedřichova

Anotace: k lásce mé milované vesničce jsem se rozhodl sepsat pár pohádek pro tamější děti

Sbírka: Šperky pohádek a pověstí

I.

V jedné malé vesničce,v severních Čechách, kde lesy jsou zelené, jak smaragdy ve šperku žili tři zvířecí kamarádi: liška Eliška , medvěd Michal a králík Karlík.

Žili v malém domečku který si sami postavili z trámů, mechu a jehličí se stavbou jim pomáhal vzdálený Karlíkův příbuzný bobr Bořek. Bydleli tu dlouho - až do chvíle kdy nebe nad horami zamračilo svou tvář přihnala se zlověstná bouřka a velký liják, jehož kapky do střechy bubnují jak tambor svolávající rekruty na vojnu.
vítr však sílil a tak se stalo, že domeček jeho nápor nevydržel a rozbořil ho jako by byl z karet. Naší přátelé, se ocitli bez střechy nad hlavou vydali se proto hlubokým lesem hledat nový příbytek. Cestou sbírali různé plody, houby, větvičky, aby neměli hlad a zahnali dlouhou chvili.

Náhle však z houští zaslechli pronikavý pláč a volání o pomoc
zvířecí kluci chtěli okamžitě zjistit, o co se jedná, ale Eliška která byla ze všech tří nejchytřejší jim poradila aby byli opatrní. všichni společně proto zavolali do křoví : ,, Kdo je to ? '' Ukázalo se že v křovinách leží chycený srneček v ocelových zubech, byl hladový, vysílený bylo vidět že tu trpěl už od včerejška. Eliška , medvěd Michal a králík Karlík mu hned přispěchali na pomoc. po nějaké době se jim ho podařilo z pasti vysvobodit.
Eliška měla od své kmotry recept na ošetření ran a hned se proto jala srnečkovi ošetřil poraněnou nožku. Poté mu všichni tři povídali co je před nedávnem potkalo a že neví kudy kam.
z vděčnosti jim srneček povídá : ,,tak za to, že jste mi pomohli tak můžete bydlet u mne mám poměrně velký domek nedaleko odtud'' Eliška , Michal a Karlík s radostí přijali a společně šli bydlet do nového domova.
A že děti nevíte jak se taková ozdravná mast vyrábí ? tak to vám prozradím recept :

lžíce včelího medu
pryskyře z jehličnatého stromu
doušek čiré vody ze studánky
snítku jetele
a hrst nadrcených trojlístků
Autor Petr27, 18.03.2018
Přečteno 688x
Tipy 1
Poslední tipující: Anděl
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Petí hezky jsi sepsal...ten recept - musí být úžasný!

19.03.2018 06:45:22 | Anděl

děkuji ti :)

20.03.2018 19:05:30 | Petr27

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí