Karkulka, řečená Červená

Karkulka, řečená Červená

Anotace: Prostě Karkulka

Jela v neděli na návštěvu k babičce. Právě nastupovala do vlaku, když se za ní ozvalo:
„Mohu si přisednout, mladá dámo? Kampak to jedete?“
„Jedu k babičce, má narozeniny. My se známe?“
„Myslím, že ne. Omlouvám se za svou nezdvořilost. Wolfgang Vrtichvost jméno mé.“
„Já sem Karkulka Červená.“
Po krátkém seznamování se Wolfgang dozvěděl, že babičce je 84 let, zrovna je nemocná a že bydlí v Lipové ulici č.13.
Wolfgang uměl moc pěkně vyprávět o zvířatech a o lese. Hlavně o vlcích a jejich způsobu života. „Víš, Karkulko, málokdo dnes pozná vlka od člověka. Mají podobnou dravou povahu.“ Když to dořekl, usmál se takovým zvláštním způsobem. Vypadalo to, jako když cení zuby.
Zeptal se, jestli by třeba babičce neměla přinést kytičku, to že jí jistě potěší. To Karkulku ani nenapadlo. Poděkovala za radu a když konečně dojela do města, kde babička žila, běžela do květinářství. Nevšimla si ale, že Vrtichvost vystoupil také…
„Ťuk. Ťuk.“
„Kdo je tam?“ ozvalo se z malého bytečku v Lipové ulici.
„Tady je Karkulka, tvá vnučka!“
Babička otevřela dveře a vytřeštila oči na ty divy před sebou. Její vnučka měla protáhlý čenich a dlouhé tesáky.
„Ahoj babi!“ zachechtal se vlkodlak a milou babičku snědl.
Když skončil začal na sebe Wolfgang opět brát lidskou podobu. Vzal si babiččin čepec a lehl si místo ní do postele. V tom se ozvalo zaklepání.
„Jsi to ty, Karkulko? Pojď dál, je otevřeno.“
Děvčátko přišlo až k posteli s Wolfgangem. Dnešní děti ale už nejsou tak naivní a Karkulka si uvědomila, že to není babička a začala křičet. To samozřejmě nemohl Vrtichvost připustit a stejně jako předtím babičku, slupnul i Karkulku.
Ve vlkodlakově břiše bylo těsno. Seděla tam už babička. Srdečně se přivítali a přemýšleli, co budou dělat. Karkulka vytáhla mobil a zavolala na policii.
„Haha,“ smál se strážník, „ tak ty mi tu říkáš, že tě sežral nějakej cizí chlap? Ale dítě, já nejsem včerejší.“ A položil to.
Babička přejala iniciativu a rozhodla se, že tam zavolá sama, ale tak dlouho si jí přehazovali různé ústředny, až se vybyla baterie v mobilu. No jo, moderní technika, na tu se můžeme vždycky spolehnout.
A tak, jestli neumřeli, tam babička s Karkulkou sedí dodnes.
Autor C.alwen, 23.12.2007
Přečteno 841x
Tipy 4
Poslední tipující: Sarazin Faestred, Traci, Santinan Black
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Taky koniec som teda necakal.:-)

09.01.2008 01:10:00 | Sarazin Faestred

Sedím tu otrávená u stolu, přemýšlím co a jak a pak se mrknu a Tvou pohádku. Je Ti doufám jasné, že úsměv na mé tváři tam není pro nic za nic?! Dobrý nápad na pohádku:oD

08.01.2008 18:18:00 | Traci

Tak. Oceňuju nápad. Pobavil mě Wolfgang Vrtichvost (už to jméno...), ačkoli teda vlkodlaka jsem nečekala. Po scénce z vlaku jsem hádala absolutní přerod tradiční pohádky do moderního hávu a milého Vrtichvosta jsem si představila jako neodbytného úchyla, který chce teda něco jiného, než Karkulku sežrat:o). Takže další body za to, že tvůj nápad byl jiný než můj.
A pak ten mobil - hej, to je prostě fakt, že baterka se vždycky vyšťaví v tu nejnevhodnější dobu!!! (teda ta moje určitě)
A ani po stylistické stránce není vlastně co vytýkat, vyprávění je lehké a svižné, má spád a super pohádkovou pointu. Teď si to nevybavuju, ale kdyby to ještě celé začínalo příznačným "bylo nebylo" (pokud začíná, tak tohle ignoruj), nejspíš by mě to odrovnalo:o).

Takže holka, tímhle sis vysloužila lístek nikoli do Lipové, ale do mých oblíbených autorů...
Počítač generuje OBP a já s ním souhlasím: Opravdu Bezva Pohádka:o).

Gina

04.01.2008 21:22:00 | Gina Rocca

Neobyčejný nápad, ale mooooc pěkně vyvedený. Pohádka o červené Karkulce mně nikdy moc nebrala(ubližujou tam vlkovi:D), ale v tomhle podání jsme si jí přečetla ráda.. :) Chudák bábi s Karkulkou, snad tam nesedí i dneska na Vánoce.. :)) Měj se krásně a piš dále, ať mám co čísti:)

24.12.2007 10:59:00 | Santinan Black

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí