Moderní Popelka

Moderní Popelka

Anotace: Ať žije olympiáda z ČJ. Téma - moderní Popelka, děj v 21. stol., 25 - 30 řádků (dost málo). Snažila jsem se to pojmout jinak než ve všech těch filmech, až z toho vznikla takováto šílenost. Snad vám vyloudí aspoň malý úsměv na líčku :-).

Bylo nebylo, za devatero továrnami, městy a fastfoody bydlela v mrakodrapu Popelka. Byla to obyčejná 15letá dívka – tetování, piercing, obarvené vlasy a minisukně s ještě kratším topem. Přesto musela žít ve stínu svých starších sester, protože neměla i-pod jako ony. Její macecha jí dávala pořádně zabrat – musela za své sestry chodit do školy, psát za ně úkoly a vypracovávat důmyslné taháky. Jenže to nebylo všechno, musela také vařit na jejich každodenní párty a sklízet opilé kamarády.
Jednoho dne už byla velice zoufalá a seděla s lahví vodky na střeše jejich mrakodrapu. Slzy se jí koulely z tváří a ona přemýšlela, co dělá špatně. Chtěla by patřit mezi své sestry, být oblíbená a mít kluka. Místo toho bude muset chodit brzy ještě na brigádu, aby svým sestrám zasponzorovala nové notebooky – ty jejich se za necelý rok existence příliš zničily. Pomalu scházela ze schodů (výtahem by nešetřila energii domu), když v tom vrazila do souseda – mladého, asi 18letého frajera s nagelovanými vlasy a taškou přes rameno.
„Kam valíš? Ty nebudeš na té dnešní pařbě, při které budeme koštovat novou Amundsenku?“
„Nemůžu, něco už mám.“
„Jo ták, za lepším, tak se měj.“ Netrvalo dlouho a přišel večer, kdy Popelka opět odklízela opilé příchozí, až sama skončila ve svém pokoji na okně a rozplakala se. V tu chvíli někdo zaklepal na její dveře.
„Dále,“ zašeptala. Kdo se neobjevil ve dveřích - její soused. „Nedívej se na mě, mám rozmazané stíny.“
„Proč jsi nechtěla jít s námi, když tady stejně jen sedíš na okně?“
„Musela jsem tu zůstat. Pomoct s touto oslavou.“
„No vidíš, a my se stejně přesunuli sem.“ Chvíli se na sebe dívali, on přikročil k její satelitní věži a potichu pustil píseň. „Smím tě požádat o tanec?“Podívala se na něj z pod rozmazaného obličeje, přivinula se k němu a rozplakala se na jeho rameni. „Co se děje?“, zašeptal jí do ucha.
„Ale nic, asi bych teď měla správně utéct.“
„Nene, já tě nepustím. Nechceš se přestěhovat ke mně?“ Odtáhla se od něj, usmála a tentokrát se řasenka poprvé rozpouštěla štěstím.
Autor Berry, 21.12.2010
Přečteno 1336x
Tipy 12
Poslední tipující: Anne Leyyd, Helena Lovecká, Lucy Susan, Danger, Jiná, CULIKATÁ, Yendas
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Anne Leyd: Moc děkuji za tak úžasný komentář. Jsem moc ráda, když se líbí :-).

Adrilus: Děkuji za chvály :-).

Pomalu se snažím psát pokračování, ale jde to ztěžka, bojím se, že už nebude tak peprné, ale zkusím :-).

22.07.2011 14:07:00 | Berry

Nádherné moc se ti to povedlo! =0) Konečně někdo, kdo "Popelku" umí tak senzačně napsat do stylů puberťáků! =0) Výborné! =0)

15.06.2011 11:26:00 | Adrilus

Hezké, perfektní, konec byl super :) myslím, že moje mamka, která Popelku miluje, by asi jen třeštila oči :D Mě se to však líbilo, prostě dnešní doba ;) ST!

17.01.2011 20:36:00 | Anne Leyyd

Helena: To jsem ráda, byl to skrytý záměr :-).

04.01.2011 16:22:00 | Berry

ST fakt jsi mě rozesmála :-)

04.01.2011 00:04:00 | Helena Lovecká

Danger: Tož, my se domluváme individuálně, takže pokračovíní visí na Tobě ;-). A zbytek jsme si taky napsali :-D.

23.12.2010 21:44:00 | Berry

Yendas: Děkuji :-). Někteří vyčítají poslední větu (moc rychlý princ), ale já si celkem stojím za tím, že v reálu by ta věta byla úplně jiná (rychlejší). Tak tato je pohádkovější ;-).
CULIKATÁ: Ano ano, proto mám ráda pohádky ;-).
Jiná: Určitě nene, vzhledem k Tvým myšlenkám v básničkách... :-) Nechodím do Olomouce, ale na postup to nestačilo, první nepostupové místo :-D, takže třeba zase příště ;-) (škoda, že se neví, jestli jsem vybouchla na tomto nebo na teorii, ale viděla bych to na tu teorii :-D).

21.12.2010 19:16:00 | Berry

Zajímavě pojatá Popelka...
Poprala jsi se s tím dobře,jen asi vlastní zkušenosti chybí :-)
Pak cítím ve vzduchu pokračování,jinak pohádka bez hapyy endu...
No a tam bych prosil moderně převedené 3oříšky... :-)

21.12.2010 19:16:00 | Danger

Tyjo...taky jsem asi před dvěma týdny psala olympiádu a tutéž slohovku...A mám to úplně jiné a teď když jsem četla to Tvoje bych řekla, že naprosto hrozné ;) Tak ty to vyhraješ, máš to moc povedené :-) A nechodíš do školy třeba do Olomouce?

21.12.2010 18:55:00 | Jiná

Popelka se zamilovala a cítila, že potkala někoho, komu na ní velmi záleží:)

21.12.2010 17:21:00 | CULIKATÁ

Moc hezky tebou vystižený časový posun do „moderní“ doby.

21.12.2010 09:28:00 | Yendas

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí