Andělé a čerti

Andělé a čerti

Anotace: Sliby se plní o Vánocích - tak tedy věnuji tuto pohádku Culíkovi /CULIKATÁ/Snad se bude líbit.

Sbírka: Pohádky

* * *

Bylo to velmi dávno. Tehdy žilo na světě málo lidí a místa bylo habaděj.
Na jednom kraji bylo peklo. Šlo se tam dole po vytesaných schodech z černého kamene a potom ještě hlouběji po žebříku, který pálil.
Čertům to nevadilo. Byli zvyklí.

Na druhém konci světa byl ráj a žili tam andělé.
Lidé k nim chodili pro rady, když něco neuměli.
Andělé jim pomáhali a lidé byli vděční a hodní. Ani děti nezlobily,
protože potom se jim neotevřela brána do ráje kam si chodily hrát.
Za rájem bylo nebe.

Kolem pekla tekla řeka a za ni se také nikdo nedostal. Nevedl přes ni žádný most.
Čerti se dostanou všude-dupnou kopytem o kámen a jiskry a oheň je odnese kam, chtějí. Nebo zavrtí ocasem a létají.
Krajina kolem řeky, to bylo předpeklí, tam se proháněli čerti
a lákali hlavně děti na všelijaké lumpárny.
Učili je nadávky a být zlí. Chtěli, aby se celý svět proměnil v peklo.
Rozbíjeli okna, kradli věci a vytrhávali v parku květiny.
Třeba vypustili sedlákovi prasata z ohrady a jezdili na nich.
Řvaní a pištění pak bylo, až uši bolely.

A stalo se, že i Luciferovi pobořili jeho krásný zámeček a jezírko
mu zasypali kameny. Tehdy se Lucifer rozzlobil strašně moc a nahnal
čerty do pekelného létacího stroje, který s nimi odletěl hluboko do
vesmíru, kam člověk nedohlédne. Tak čerti zmizeli z našeho světa.

A v ten den se ztratila i cesta, která vedla do ráje a už se nenašla.

Andělé mají svá tajná místa, ale pro lidské oko je neviditelná a oni
také. Ale jsou dobří - tak lidem pomáhají i kdyby byli hodně daleko,hodně vysoko.
Mají také zvláštní moc jednou za život každému splnit jedno přání v čarovné noci.
A to nikdo neví, kdy to bude.
Je možné, že to bude třeba ta Štědrovečerní.

* * *
Autor s.e.n, 22.12.2010
Přečteno 977x
Tipy 22
Poslední tipující: kavec, j.c., Špáďa, hašlerka, strašidýlko-střapatý, Dota Slunská, jedam, CULIKATÁ, vodnař, ...
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Maruško, Culda má u oček rosu dojetí a díky Tobě se mu jedno veliké přání vyplnilo.Asi si Tě vezmu do pohádkové knížky a nepustím:)).Pohádka je strašně moc krásná, pro Culíka vzácná jako Tvá duše:).Moc děkuji Maruško,jsi hodná a přeji Ti, hodně zdraví a aby se Ti splnilo vše počem toužíš a nejen o vánocích.Culík Macek:)

22.12.2010 15:41:00 | CULIKATÁ

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí