A jsou spolu

A jsou spolu

Anotace: Jak tři jména hýbou i současným světem

V jednom městě žila jedna dívka, chodila s jedním chlapcem. Bylo to krásné, když se ti dva seznámili.
Bylo to tenkrát na jaře, když jedna škola měla maturitní ples. Jarmila seděla sama u stolu a tu se objevil Vilém a požádal ji o jeden tanec. A pak spolu tančili až do půlnoci. Když se náhle Jarmila ztratila.
Vilém ji až do ranních hodin hledal, dokud nepřijela první ranní tramvaj.
Když pak dorazil do školy a u vchodu se srazil s Jarmilou úplně se ji lekl, chtěli spoustu věci řič, ale právě zazvonilo. Dohodli se, že uvidí na obědě.
Chodili spolu dlouho. Najednou před jejich maturitním plesem se prostě rozešli nad čajem, tak se k ní přisedl muž v pokročilém věku. Povídali si a Jarmile přišel Hynek zábavný a milý. Každý den se viděli a Hynek se jí zeptal proč už nemá nějakého přítele, Jarmila se přiznala, že měla, ale že ji opustil před maturitním plesem.
Hynek ji utěšil a slíbil, že ji na plese řádně a provedl a pozval ji v neděli na oběd.
Když bylo půl dvanácté zazvonila u dveří v ulici. Došla ke dveřím, kde stálo“ Hynek Radhošt“ zazvonila a u dveří byl Vilém. Lekla se, protože čekala Hynka. Vilém ji pozval dál a během 5 minut objevil Hynek. Když už uviděl Jarmilu seznámil ji se svým sinem Vilémem. Hynek připravil oběd a sedli si k obědu. Byl výtečný.
Povídali si o Jarmile i potom se dozvěděli, že Jarmilini rodiče jsou rozvedeni a že žije u své sousedky. Hynek ji nabídl, že tu může bydlet. Jarmila dlouho neotálela a řekla ano.
Druhý den ráno jela jako obyčejně do školy s taškami, které si nesla k Hynkovi a Vilémovi.
N obědvala se v jídelně pár kroků od školy. Vůbec se jí nechtělo jet k Hynkovi, ale slíbila jim, že dnes přijde.
Když vešla do domu vyšla do druhého poschodí a zazvonila. U dveří už čekala, Hynek a přivítal ji velkou pusou. Vilém se od počítače ani nehnul. Jarmila začala počítat, že tu jsou jen dvě postele a že sem neměla chodit. Hynek ji ujistil, že tu je spousta místa pro všechny tři. Vilém se mu přestěhoval do obýváku a Jarmila směla spát v jeho pokoji. Samozřejmě byl Vilém proti, ale otec mu vysvětlil, že je Jarmila žena a musí mít svůj pokoj.
Večeři se chtěl Hynek představit jako kuchař první třídy. Přemýšlel o svíčkové nebo o ptáčcích nakonec z toho vyšli špagety.
Po večeři se Jarmila nastěhovala do svého pokoje. Když bylo osm hodin vešel Vilém do Jarmilčina pokoje, Jarmila mu vysvětlila, že by měl klepat a začala se sním hádat. Hynek usnul u televize, takže nic neslyšel.
Vilém ji utišil a vysvětlil ji, že se hluboce omlouvá, že se chtěl jen vzít své věci a odešel.
Ráno kolem půl sedmé vstala, začala připravovat snídani. Prošla kolem spícího Viléma, kterého nic nevzbudilo.
Když vešla do kuchyně viděla tam naštěstí umyté nádobí, zavřela za sebou potichu dvéře, aby je nevzbudila. Vyndala na stůl talíře a hrnky do kterých nasypala kávu, když postavila vodu, šla si udělat hygienu a když se voda začala vařit, zalila kávu, dal ji na stůl a otevřela dveře, vůně se linula bytem. Ukrojila chleba, vyndala máslo.
Vůně kávy probudila Viléma s Hynkem, poděkoval Hynkem polibkem a Vilém jen slovy. Při snídani si Jarmila udělala seznam a rozhodla se nakoupit. Hynek vstal a řekl, že Vilém jí pomůže, když bude potřebovat a po škole půjdou společně domů.
Ve škole dnes byla velká nuda, pořád nám opakovali, že přijde maturita a musíte se učit. Na přijímací zkoušky na vysokou. V poslední hodině jsme s naší třídní profesorkou rozebíraly program na maturitní ples, Jarmila se probrala, že maturitní ples je už zítra v osm.
Po škole šla do nebližšího obchodu a šla nakoupit vše potřebné. A vrátila se domů a má zazvonila a nikdo ji neotevíral.
Čekala přededveřími až do večerních hodin, byla u dveří nuda a tak usnula.
Kolem páté hodiny přišel Hynek, když uviděl, že Jarmila spí přede dveřmi, odemknul a uložil ji do postele a nákup uložil do lednice.
Po půl hodině přišel Vilém, otec byl velmi rozčílený, ale řvát nechtěl, protože Jarmila spala. Probudilo ji až ranní slunce.
Vstala a udělala zase snídani uvědomila si konečně kolikátého je dnes. Oblékla se a napsala na stůl cedulku, že dnes nepřijde, protože se sejdou až na plese. Odešla velmi brzy do školy. Rozjela se rovnou za babičkou a věděla, že tak po ránu bude jistě ještě spát a tak ji dala na stůl do kuchyně lísteček, že přijde na oběd.
Ve škole spolužačky vyprávěly, co si vezmou na sebe, kolik peněz se vezmou a Jarmila se více učila a tak šaty sháněla teprve dneska.
Když skončilo vyučování rozjela se za babičkou, ta už na ni čekal. K obědu měla bramborové knedlíky s masem, bylo to výborné. Po obědě, řekla jaký má problém
Hynek měl celý den volno a tak dovezl Viléma do školy, cestou mu sdělil, že Jarmila je milé a hodné děvče, že je prostě úžasná a tak by jich chtěl si ji vzít.
Vilém byl z toho všoku, vůbec nevěděl co má na to říct a tak šel mlčky do školy. Hynek se cestou zpátky domů stavil ve zlatnictví a vybral ten nejhezčí prsten s malým rubínem-červená značící lásku a vášeň.
Jarmilina babička vytáhla ze své skříně pohádkově krásné šaty jak pro Popelku. Poděkovala babičce a oblékla si je a směřovala k sálů v Lucerně.
Kamarádky ji ty její šaty záviděli byli krásné zlatové dělané pro princeznu. Během hodiny začal ples, Hynek požádal Jarmilu o tanec. Během valčíku si ji vzal Vilém, aby se neřeklo, že netančí se spolužákem. Po předání šerp si šla Jarmila odpočinout. Hynek ji pogratuloval a předal ji krásnou květinu. Napili se na oslavu vínem a na další valčík se tančila jen s Hynkem.
Vilém celý uražený chtěl odejít, sáhl tátovi do kapsy od kabátu, a co nevidí krásný prsten s rubínem. Bylo to tu Hynek, chce Jarmilu požádat o ruku.
Vilém to položilo až na lopatky, vstal od stolu a šel do bifé se spolužáky se trochu nalít a samozřejmě i a zakouřit si.
Jarmila s Hynkem stále spolu tančili a tak nedávali pozor na Viléma, který už o světě nevěděl.
Tančili až do samého rána. Když dali Viléma do auta odjeli společně, když dorazili domů Jarmila si sundala šaty a vzala si pyžamo.
Hynek probudil jako první a chtěl udělat večeři při svíčkách. Jarmila nenápadně prošla kuchyní a viděla, jak Hynek čte kuchařku a vymýšlí, co bude k večeři. Jarmila je měla oba velmi ráda a nechtěla jim ublížit. Když se probudil Vilém zavolala si ho do pokoje rozloučila se a že těch pár dní bylo jako kouzelný sen. Vilém ji vysvětlil, aby neodjížděla už si na ni zvykli bude jin bez ní velmi smutno a hlavně tátovy miluje jí a chce si jí i vzít.
Jarmilu to dorazilo sedla si a byla všoku.Vilém ještě chvíli nad ní stál a odešel z pokoje. Když se vrátil tak řekl:“ Nemusíš se bát, já svého otce předběhnu„, a klekl si a požádal Jarmilu o ruku, dřív než otec vymyslel, co bude k večeři.
Jarmila začala brečet a s mokrým obličejem plných slz štěstí. Když si je otřela, řekla mu ano.
Autor Katlas, 26.09.2011
Přečteno 750x
Tipy 1
Poslední tipující: Lucy Susan
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí