Bi - BY

Bi - BY

Anotace: .... jedna z vyjmenovaných ....

Bylo nebylo neobyčejně krásné město Přibyslav. V tom neobyčejném městě stál na bílé skále obyčejný, bytelný, ale nikdy nedobytý hrad.
Na hradě pobýval bystrý král jménem Binbin a jeho královna, které všichni říkali Albína, protože měla dlouhé bílé vlasy.
Král Binbin velmi rád pořádal ve svém obydlí blahobytné hostiny spojené s býčími zápasy. Zval své obyvatele z malých příbytků pod hradem, ale i bylinkáře z okolí, obyčejné pocestné a dokonce neodbytné bídáky jdoucí okolo hradu.
Binbin a Albína měli dva bystré syny. Byla to dvojčata a nikdo je od sebe nedokázal rozeznat. Ani matka ani otec si nebyli jisti, který je který. Jeden nabyl jména Zbyšek a druhý jména Zbyněk. Sudičky každému z nich hned po narození přisoudily naplnění osudu. Sudička Bobina Zbyškovi dala do vínku bystrost a hbitost, sudička Robina zase statečnost a odvahu. Poslední třetí sudička Tobina potom krásnou ženu Sabinu, o kterou se musí pobít nejen s bratrem Zbyňkem, ale i se sedmihlavým drakem. Zbyňkovi sudička Bobina předpověděla bystrost a chytrost, sudička Robina obětavost a srdečnost. Sudička Tobina stejně jako Zbyškovi krásnou ženu Sabinu. Pak se sudičky ztratily v mlze.
Když chlapci nabyli osmnácti let života, dostali od krále, každý po jedné bílé kobyle. Kobyly spásaly zlatobýl, černobýl, býlí a jiné byliny u nedaleké bystřiny. Oba princové byli šťastni a nic jim nechybělo. Jen jejich matka je chtěla oženit. Pozvala na blížící se býčí zápasy princeznu Sabinu z blízké Bíliny. Princezna pozvání přijala a vydala se na cestu do Přibyslavi na hrad. Býči zápasy byly v plném proudu, když vešla do arény. Každámu z princů dala darem bič a ručně psanou bibli. Oba byli potěšeni a hned se do princezny zamilovali. Abyste věděli byla to neobyčejně krásná a spanilá bytost. Sabina milovala oba prince a nemohla si vybrat toho pravého. Zbyšek byl obyčejný, bystrý a statečný. Zbyněk zase velmi chytrý, milý a odvážný. Zadala jim tři úkoly. Ten první úkol spočíval v jejich síle. Museli sedět na svých bílých kobylách a přitom se bíti dlouhými dřevěnými bidly. Bili se tak dlouho až jeden z bratrů spadl z kobyly. Vyhrál Zbyněk. Druhým úkolem bylo ze dřeva vyřezat nábytek do příbytku babičky z Bydžova. Ten druhý úkol lépe splnil Zbyšek. Jako třetí úkol měli zabít nadpřirozenou bytost, co pobývala v bílých skalách pod hradem.
Zbyšek si vzal svou kobylu a bibli od princezny a vydal se zabít draka. Zbyněk si vzal pušku, nasedl na kobylu a uháněl za Zbyškem.
Když dojeli do bílých skal strhla se bitva. Zbyšek seděl na kobyle a četl bibli, aby povzbudil svého bratra. Ten nabil pušku a jednou ranou zabil draka. Princezna však nevěděla který z bratrů splnil úkol lépe. Bojovali spolu a spolu také draka zabili.
Protože byl Zbyšek chytrý, nechal princezninu ruku Zbyškovi. Popřál jim mnoho štěstí a po celý život blahobyt. Zbyšek si tedy vzal princeznu Sabinu za ženu a po zbytek života bydleli na hradě v Bílině.

Autor Marcella, 24.11.2006
Přečteno 1592x
Tipy 6
Poslední tipující: danaska, hloubavá
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Marcellko, nejen,že pohádka je pěkná a moudrá svým obsahem, ale navíc se krásně hraješ se slovíčky. Ráda dávám ST a nechválím jen proto, že i ty jsi pochválila můj výtvor.

21.05.2018 21:45:17 | danaska

... děkuji sečtělá to paní ...

22.05.2018 09:54:17 | Marcella

Nádherné hrátky! Ať žije fantazie! (A vyjmenovaná slova po "B"!) Smekám!

16.09.2011 06:30:00 | hloubavá

krásné čtení a mé gramatice velmi protřebné:o)

19.09.2007 00:27:00 | jedam

Moc hezké vyprávění.Velmi mě upoutalo.
Krásně se mi četlo.

22.08.2007 15:02:00 | s.e.n

Odpovídám Ti, na to, jak jsi pravila, že tak píšeš básně. Tak je to správné, lidské, prosté a božské!!!

07.06.2007 11:57:00 | Bíša

Líbí i když už jsedm dítko přerostlé:)

15.05.2007 07:50:00 | sluníčko sedmitečné

...uchyluji se k pohádce, abych tě tady nerušeně, pochválila...trošku se mi hlavinka z vyjmenovaných i nevyjmenovaných slov zatočila...zábavná písemná práce díky ději, i pro středoškoláky, by to byla...tak pro mě...já bych však podváděla, protože po ruce mám pravidla českého pravopisu, ach tak potřebná :-)...
Mám ráda tvoje básně...mám ráda tvůj rukopis...dílo se chválí samo...že o sázení stovek to není...přesto i tak, je to pro autora potěšením...nebo se mýlím?... někdy tuto poctu zanedbávám...opravdu to nic nemění na tom, že tě čtu ráda... :-)

09.05.2007 13:01:00 | Lota

Škoda, že jsem BI-BY neměla k dispozici v době, kdy by bylo veleužitečné pro kebulky puberťáků nacpané v té nebezpečné životní fázi vším možným jen ne problémy i/y. Je to moc pěkné, pobavila jsem se a případné chybičky nekomentuji, ty nemají pro sdělení zase až takový význam...

29.04.2007 10:14:00 | Mara*

Ahoj Marci...Dnes naposledy píšu..Odcházím...Nebudu řešit pomluvy o tom, jestli jsem děvkař, nebo ne...Zkrátka jsem ti chtěl říct, že si tě hrozně vážím..!! A patříš mezi mé oblíbené autory...tak krásně píšeš o lásce a vůbec...snad se jednou potkáme...abych ti mohl dát tu pusu... Ahoj...! David..

19.02.2007 00:35:00 | Favi

Paráda, která se hodí. Zrovna bereme slova po b.

23.01.2007 09:34:00 | Jan Urban

Být učitel, dám to jako diktát :)

14.01.2007 23:01:00 | Judak

Díky Marcelko, mému Zbyňkovi(tak se jmenuje totiž můj malý princ :-)) se pohádka moc líbila. Poslal k ní sám komentík Pa

13.12.2006 16:59:00 | mamina

Ahojky, bylo to moc hezké, až na jednu chybičku v závěru. Který z princů byl tak chytrý, že přenechal princiznu bráchovi?

13.12.2006 16:57:00 | mamina

Už v předchozí pohádce mě fascinovala jména. Tady tomu je taky tak. Sudička Bobina a princezna Albína vyhrávají. Skoro bych se vsadil, že na něco podobnýho bych nenabral sil, (nejen)proto klobouk dolů.
Chlapci dostali docela drsný úkoly. To jak se museli ničit těmi bidly...Jak brácha "pomáhal" čtením bible zabít draka mě rozkuckalo. Krásný konec pracovního týdne mám.
Pusinka(y) a měj se přes víkend moc hezky. Zasloužíš si to.

01.12.2006 14:07:00 | smudlinek

Snad už v poho a dík ...

24.11.2006 10:43:00 | Marcella

Tak jsem Ti to zkouknul. Dobrej nápad, to se cení. Možná by to stálo s s těmi bi - by ještě více pohrát a dostat jich tam ještě víc. A pár maličkostí jsem Ti tam opravdu našel:
výjmenovaných - vyjmenovaných
příbytku blahobytné hostiny spojené s býčími zápasy. Zval své obyvatelé z malých příbytků - obyvatele, 2x příbytek, není chyba (vzhledem k záměru), ale jednou bych použil obydlí
Zbyňkovi sudička Bobina předpověděla bystrost a chytrost, sudička Robina obětavost a srdečnost. Sudička Tobina stejně jako Zbyškovi krásnou ženu Sabinu - v textu 2x
osmnácti letům života - osmnácti let života
jené - jiné
Přibislavi - Přibyslavi
ase - se
Sabina milovala oba princové - oba prince
Stejně jsi skvělá!

24.11.2006 09:43:00 | JardaCH

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí