lesní stvoření

lesní stvoření

Anotace: ctete prosim..budu rada

Byl jednou jeden chlapec, který žil v údolí kde se domy na prstech daly počítat. Bydlel v chaloupce, která byla těsně před spadnutím. Jeho tatík hospodařil na poli a matička byla tamní lékařkou. Peněz moc neměli, proto si jejich jediný syn Evžen nemohl dovolit chodit do školy jako ostatní děti.. Každé ráno chodil s matičkou do nebližšího lesa sbírat bylinky a houby, které pak většinou měli k obědu. Tatíček chodil domů až pozdě k večeru, zatím co matička se doma starala o nemocné obyvatele z údolí. A Evžen? Ten pomáhal s domácími pracemi nebo chodil sekat dříví do kamen. Až jednou musel jít pro bylinky a dřevo do lesa sám. . Když dorazil do lesa, uslyšel podivné zvuky, chvíli si jich nevšímal, ale pak se rozhodl jít za nimi. Zvuky ho dovedly až kousek za les, přesně na druhou stranu od svého bydlení.Nebál se, byl to totiž chlapec velmi statečný. To podivné volání se čim dál víc stupnovalo, až došel na místo. Rozhlídl se a po chvíli spatřil podivné stvoření, připomínající vílu. Bílé šaty, ozdobný věnec na hlavě, nohy holé plné škrábanců. Ta víla ležela na zemi uvázaná ke stromu. Chlapec k ní přistopil a zeptal se, co se stalo. ,,Chlapče, vysvobod mě prosím, to zlý čaroděj mě tu uvázal".. Evžen na nic nečekal, vzal nožík, který mu věnoval tatík a lano přeřízl. Jemná dívenka, připomínající vílu mu poděkovala a řekla: ,,A ted milý chlapče, co by sis od srdce přál?" Evženovo největší přání bylo chodit do školy, chodit mezi děti ze svého údolí, ale moc dobře věděl, že nejdůležitější je střecha nad hlavou. Proto si přál novou chaloupku. Dívka k němu přistopila, tiše zamumlala nejspíš nějaké zaříkadlo a Evženovi pověděla. ,,Jen co příjdeš na místo, kde bydlíš, chaloupka se změní v novou. Evžen poděkoval a plný radosti utíkal směrem k domovu. Přesně jak říkala víla, chaloupka se změnila v novou. Matička, celá rozzechvělá úžasem, vyběhla ven.Nic netušící koukla na Evžena, který jí vše vysvětlil. Pak oba vstoupili do chalouky a na stolku uviděli měšec plný dukátů. Nakonec si tedy Evžel mohl dovolit i tu školu.
Autor Woski, 02.12.2006
Přečteno 1063x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kéž by to tak chodilo i v životě.

23.03.2016 20:18:08 | jondys

promiň ale už i začátek byl jednou jeden mi u pohádek eze trochu na nervy, pohádka byla zajímavá, ale nevadilo by to více rozepsat..

21.07.2007 16:17:00 | Santinan Black

Mě to připadá velmi krásné...

30.06.2007 14:14:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí