Pohádka

Pohádka

Anotace: Taková moje první pohádka...

Byl jednou jeden princ. Žil v království, kde bylo plno lidí šťastných a plno smutných a těm se on snažil pomoci nejvíce.
Myslel však i na ty druhé – šťastnější, vždyť i rozhořelý oheň se musí udržovat, chce – li zůstat silný.
Bohužel v té své starosti o druhé zapomínal, čím dál tím víc na sebe. A přitom se jednou měl stát králem, ale ne ledajakým. Měl být králem svého života, který bude žít, tak jak chce a tak, jak se sluší a patří. Jenže jak to všechno měl ten chudák zvládnout? To nevěděl.
A tak i jeho zachvátil do svých pevných rukou smutek. Ano, ten má pevné ruce, ruce ledové i teplé, krásné i ošklivé, smutné i veselé. Tato slova znal od svého moudrého otce.
Možná se děti divíte, proč ten smutný princ neměl jméno.
On ho měl, jako asi každý z nás, jenže se mu nelíbilo. Znamenalo pro něj smutek a pro ten, on nechtěl žít. Tak si říkal princ.
Mnoho princezen či dvorních dámiček se o něj ucházelo, on však po méně úspěšných pokusech přestal tu svou vysněnou hledat.
Sedával sám na královském zvonu s flétnou a kusem papíru. Občas si i pero zapomněl.
Ale věděl, že nikdy by neměl přestat snít, a tak mu i bílý papír stačil k rozvázání jeho fantazie a smutku.
Byl opět – vlastně ne opět, ale úplně nově šťasten a těšil ho každý den, minuta, každý okamžik života, který, mohl žít.
A protože byl moudrý a nechal vše plynout, přišla jednou pod ten zvon holčička s černou flétničkou.
Říkával jí holčičko, tak jako ona jemu princi. Hrávali spolu nádherné melodie. Ptáčci, stromy i tráva – všichni zpívali s nimi a byli šťastní.
Nikdo už neví, zda se zasnoubili nebo kolik měli dětí, ale ví se – a vy si to děti pamatujte, že jejich fantazie neměla hranic.
Autor Hejky, 24.04.2007
Přečteno 884x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tahle pohádka je...jako den s Tebou. Slunce svítí, já vím, že je vše, jak má být. Některé chvíle se sluší jen mlčet, některé napjatě očekávám, co bude dál. Nevyhnu se okamžikům ticha, ale neutěču ani těm, na které nebudu moct nikdy zapomenout.

03.05.2007 20:14:00 | Košťák David

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí