Hřbitov

Hřbitov

Anotace: tady se promítá moje láska ke všem hřbitovům...

Ano. Samozřejmě to pro mě byl šok. Bylo mi teprve jedenáct let. Přesto jsem chápala, že otec tu nabídku prostě musí přijmout. Byli jsme tehdy ve velice těžké situaci a tuhle práci nám snad seslalo samo nebe. Služební domek, který k ní patřil, se proti našemu bytečku zdál být zámkem.
A tak jsme se jednoho letního dne s celým naším majetkem přesunuli ze zanedbané periferie k branám městského hřbitova. Z mého otce se stal hřbitovní hlídač.
První týdny byly velice těžké. Celé noci jsem probděla schoulená pod peřinou co nejdále od okna, které vedlo rovnou k hrobům. Domek totiž nestál u hřbitova, ale přímo na něm, za vysokými cihlovými zdmi.
Ze začátku jsem se bála, ale časem jsem to pochmurné místo začala vnímat jako svůj domov. Ráda jsem se v noci procházela mezi náhrobky, líbila se mi ta tajemná atmosféra a světlo svíček všude kolem.
Přešel podzim. Prvního prosince začal padat sníh. Přivítala jsem ho s radostí sobě vlastní.
Ráno druhého jsem jako obvykle hned po probuzení vyběhla ven otevřít hřbitovní bránu. Sníh již nepadal. Na prahu jsem se zastavila a nadechla jsem se jiskřivého ranního vzduchu.
Rozběhla jsem se k bráně... a v té chvíli jsem si to uvědomila. Něco nebylo v pořádku. Ten pocit...
...a pak mi to náhle došlo.
Stopy. Stopy ve sněhu. Nejen jeden pár. Jako by přes hřbitov přešli všichni obyvatelé města. Ale vždyť sněžit přestalo teprve před chvílí a brána byla stále ještě zamčená...
Stopy však byly na všech cestách a pěšinkách naprosto jasné a zřetelné.

Čerstvé stopy stovek bosých nohou...
Autor Petite Francaise, 23.10.2007
Přečteno 627x
Tipy 10
Poslední tipující: Unyle Pěl, *Norlein*, Neznámá v neznámé době, Meiv, Carodejka Kellinka, qpal
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ju to ze ses sem vratil ma svuj vyznam.. nemam nic proti kritice naopak dekuju... aeja uz asi jinak psat neumim vis? proste bud se to nekomu libi nebo ne...

30.10.2007 20:50:00 | Petite Francaise

Ne, ne ty jsi mě nepochopila. Priority hororu jsou o úplně něčem jiným. Asi znáš jenom horory, kde je spousta krve, ale ja znám horory, kde se můžeš bát moc a moc a přitom tam neni žadná krev, jo a nvm co myslíš tím, že Vřískot je horor, to není podle mýho názoru horor, ale spíš thriler. Jako ja to nekritizuju, ale přišlo mi to, že to nemá žadnej děj.

30.10.2007 16:38:00 | Dawee

juuuu diky za konstruktivni kritiku:-D ae srry pokud ma bejt horor jen o spouste krve a tak.. viz Vriskot, Halloweeen,.. to neni pro me.. tagze srry, za nazor diky samozrejme se to nemuze vsem libit o to se ani nesnazim :-) diiik a paaaaaaapaaaaa autorka

30.10.2007 12:51:00 | Petite Francaise

Teda tohle mi nic neříká. Vůbec to nemá priority hororu tak, jak by měly být. Spíše mi to připadá, jako taková ukázka, něco jako trailer před skutečným startem. Rozohdně bych napsal k tomu nějaké pokračování aby to mělo šťávu, protože tomuhle se horor říkat nedá.

28.10.2007 21:02:00 | Dawee

"potlesk":-)

26.10.2007 23:23:00 | Meiv

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí