NOIR II - Jízdenky, prosím

NOIR II - Jízdenky, prosím

Anotace: Koupačka v krvavé lázni pokračuje aneb Můj první pokus o retrospektivu.

Zpráva z tisku:
"BRUTÁLNÍ ŘÁDĚNÍ: Dívku údajně vyprovokovala neustále se třesoucí babička."

Ještě jednu zastávku a skončila by mu směna. Jednu zatracenou zastávku.

Odkašlal si, nasadil přes temeno služební čepici a vkročil do tichého vagónu, kam právě přistoupila šestnáctiletá dívenka a postarší paní, evidentně propadající příznakům Parkinsonovy choroby, škubavými pohyby totiž málem servala kliku u dveří.

"Dobrý večer, kontrola jízdenek," prohodil jako správný průvodčí, ale po letech už docela všedně a monotónně. Těšil se domů, za přítelkyní, za psem, těšil se na milování a potom na noční přenos zámořské ligy. Po letech toho zažil hodně.

Ale ne dost.

Ve Městě musely probíhat zvláštní trhy, myslel si. Holčička nervózně povytahovala a zase zasouvala do pochvy atrapu mačety, jakou používají svalnatí rekové při klestění se skrz lijány v deštných pralesech, zároveň se nepřítomným pohledem loučila s pohasínajícím Městem v dálce. Tik v jejím oku byl letmým pohledem nezachytitelný, ani on si ho nevšiml.

"Dobrý večer, kontrola jízdenek," prohodil jako správný průvodčí.

Když stařenka podávala průvodčímu lístek a v následném trhnutí ho málem upustila na zem, pohár příčetnosti v mladé, jinak nenápadné dívce přetekl.

Cestující, kteří odmítají ukázat lístek, trpí samomluvou, souloží nebo kouří v kabince s toaletou, smrdí hospodou, potom mu zvracejí na kabát, bývají upovídaní, nemocní nebo začtení do novin.

Po letech toho zažil hodně. Opravdu hodně.

Ale ne dost.

Ani ne do hodiny se začala média zajímat, co se událo v našem vlaku. Jak přišel o život třicetiletý zaměstnanec drah, pětašedesátlité žena, dokonce i mašinfíra.

V tratolišti krve ležely totiž dvě nasáklé jízdenky, z toho jedna ještě neprocvaknutá.
Autor journeyman, 01.11.2007
Přečteno 411x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

protikomentář: já se pro tuhle formu rozohodl, protože je to brak a hodně mě baví jeho obyčejnost, určitá očekávanost, vyčpělost, nuda, ale díky za komentáře, lidi...

04.11.2007 13:24:00 | journeyman

Člověče, ty to vždycky tak krásně nakousneš, navnadíš mě, ale pak místo pořádný hostiny dostanu sotva suchou kůrčičku ... Ale i tak se těším, s čím se vytasíš příště ;)

04.11.2007 13:11:00 | Metalýza

takovej už jsem holt já, můj styl znáš - nad tohle sem sedl, hned, jak sem přijel ze školy, a za deset minut to leželo na literu, příště už se nebudu teda řídit spontánností nápadu, ale budu ho proti své vůli pilovat, aby se vlk nažral ... ;)

01.11.2007 18:24:00 | journeyman

to je námět jako na komix. dokonce i zpracováním se to podobá. ale je to trochu suchý a negraduje to. když jsi zvolil takovouhle absurditu, mels to dovest do konce.

01.11.2007 16:59:00 | grygaruv atelier

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí