Hordubal

Hordubal

Anotace: Lehký psychonavázání na známé dílo... ale nemá s ním nic společného, kromě jména...

Juraj Hordubal se po osmi letech vrací z Ameriky zpět domů, na statek. Přestal pít, vydělal peníze. Po příjezdu zjistí, že na statku je čeledín, který vypomáhal s hospodářstvím. Chce ho vy hodit a o vše se starat sám, jako za starých časů. Žena mu však rozmluví jeho plány a čeledín tak na statku zůstává…

Před 8 lety a 6 měsíci…

Novomanželé Hordubalovi se vrací ze svatby na statek. Společně poobědvají, postarají se o zvířata a odpoledne a celou noc stráví vášnivým milováním. Uběhne několik měsíců a paní Hordubalová zjišťuje, že je v tom… Hordubal je na prášky. Od koryta pro prasata zvolá: „Jdu na jedno.“ Takto začal chodit do krčmy každý den. Stal se závislým. Z jednoho jich bylo najednou deset, patnáct. Přestal se starat o statek. Propíjel všechny peníze z prodeje vajec a mléka a z půjčování koní na Velkou pardubickou, kde je jeho koně tahali vozy s hnojem ze stájí profíků. A tak se Hordubalovi rozhodli, že to takhle dál nepůjde. Hordubal tedy odjel do Ameriky, do země svobody, do země plné rasismu, hamburgerů, chicagské mafie, do země plné mrakodrapů a prohibice. Hordubal jel zapomenout na chlast, vydělat peníze a stát se lepším, západním člověkem. Jenže doma zůstala manželka... Zbouchnutá, samotná na statek. A tak si najala čeledína.

Měsíc po příjezdu...

Hordubal právě náleval vodu králíkům. Žena dovařila oběd a z kuchyně volá: "Pojďte si naprat nácky..." a na to Hordubal odvětil: "Hned jsem tam." Asi za deste minut šel, zastavil se ve dveřích a co neviděl... Čeledín líbá jeho ženu a rukou ji přejíždí po vnější straně stehen. S ledovým klidem odešel. Ve stáji si otevřel lahváče a dal si jedno na kuráž. Vzal velký nůž a všem koním přeskal achilovky. Až na jednoho. Na svého oblíbeného hnědáka, kterého odvedl ke stromu, kde se poprvé miloval se svou lepší polovičkou. Tam koně uvázal a vrátil se na statek. Ve všech dveřích ze dvora natáhl vlasec. Do prázdného lahváče nalil petrolej, láhev zacpal hadrem, taktéž v petroleji nemočeným. Zápalil předchůdce molotova a vhodil ho oknem do stavení. Žena s čeledínem vyběhli a že prý hoří a že se jde hasit! Čeledín běžel do stají pro kýble, ale tam viděl koňskou apokalypsu. Vyběhl ven, popadl Hordubalovou a utíkali pryč ze statku. Hordubal vytasil kulovnici a jednou ranou poslal čeledína k zemi. Ženu nechal utíkat. Ta zakopla ve vratech o vlasec, rozřízla si nohu. Hordubal s klidem přišel. V ruce měl nůž od koňské krve. Vysvětlil jí proč to udělal a že se o syna postará. Pak ji nůž zarazil do krku a v klidu odkráčel od hořícího statku. V lese nasedl na koně, jel k rybníku, kde vyzvedl syna, který zde pásl husy. Na koni cválali několik dní. Hordubal synovi řekl o strašném požáru na statku. Také mu pvěděl, že ten strašný požár matka nepřežila.

Po několika dnech dorazili do městyse jménem Cerhenice a začali nový život...

Autor Doommar, 22.11.2007
Přečteno 541x
Tipy 2
Poslední tipující: Mecki
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Áááá....to sem neměla číst. Je to krásný, jen co je pravda, ale teďkon, když si to představím je to fakt humáč. Hlavně ti koně. Áááá...Tak líto mi ještě nikoho nebylo. Tak to byl mazec. Ale jinak fakt gut!!! Uznávám že děj trochu moc rychlí, ale jinač máš super tip! ;-)

03.12.2007 06:43:00 | Mecki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí